2013-07-24, 18:05
Medlem
Bruno Mars - When I was your man , är helt sjukt jävla dålig. Refrängen är riktigt dryg faktiskt. Drar liksom aldrig igång, och sen att radion spelar sönder den gör ju inte saken bättre.
Riktig smörja gör han huvudtaget
Citera
2013-07-24, 18:36
Medlem
gisss avatar
Des'ree - Life

sett till texten, alltså. låten i sig har jag väl ingenting emot.

Kod:
I'm afraid of the dark,
'specially when I'm in a park
And there's no-one else around,

Ooh, I get the shivers
I don't want to see a ghost,
It's a sight that I fear most
I'd rather have a piece of toast
And watch the evening news

edit: annars är det den här typen av musik som jag verkligen avskyr, men vet inte om det räknas då den knappast är någon hit tack och lov. https://www.youtube.com/watch?v=XMgcHv-HGCY
Senast redigerad av giss 2013-07-24 kl. 18:40.
Citera
2013-07-24, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrooveBoost
Bruno Mars - When I was your man , är helt sjukt jävla dålig. Refrängen är riktigt dryg faktiskt. Drar liksom aldrig igång, och sen att radion spelar sönder den gör ju inte saken bättre.
Riktig smörja gör han huvudtaget

Roligt att tidernas sämsta låt ändå legat etta på billboardlistan!
Citera
2013-07-24, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canucks
Roligt att tidernas sämsta låt ändå legat etta på billboardlistan!
Det är en personlig åsikt
Citera
2013-07-24, 19:56
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Blir fullständigt spyfärdig vid tankarna på just de här två låtarna:

Toto med "Africa" och The Eagles med "Hotell California"

Avskyr dem så mycket det bara går.
De borde förbjudas att spelas rentav....så hemska är dom.

Vad är det som är så hemskt med Hotel California? Dåliga minnen till den låten? En av de kändaste och bättre rocklåtarna genom tiderna. Vad du gillar för musik får du gärna berätta om. Justin Bieber antagligen.
Citera
2013-07-25, 10:42
Medlem
merrilys avatar
Peter Lundblad - Ta mig till havet.. Asså okej sommarklassiker och så. Men satan i h-vete vad tråkig den är.

Och allt med Håkan Hellström och Takida/Stiftelsen. Och Alicia Keys - Girl on fire och Icona Pop - Girlfriend. Jag skulle lätt kunna fylla en leatherbound book (som Ron Burgundy skulle säga) med fler exempel på dåliga låtar.
Citera
2013-07-25, 12:08
Medlem
JohnnyGenzales avatar
För att störa Mysteriousstranger ännu mer så säger jag något med Queen.

Annars, jag vet inte. Finns massvis med usel musik. Den stora delen av usel musik lyssnar jag inte på två gånger och således har jag dålig koll på vad låtar etc heter. Takida och Stiftelsen är riktigt dåliga.

Ulf Lundells hela första skiva är ett rejält jävla bottennapp och är nog en av de skivor jag på förhand trott skulle vara åtminstone godkänd som var helt jävla genomdålig.
Citera
2013-07-27, 04:59
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Vad är det som är så hemskt med Hotel California? Dåliga minnen till den låten? En av de kändaste och bättre rocklåtarna genom tiderna. Vad du gillar för musik får du gärna berätta om. Justin Bieber antagligen.
Nej, du grabben... Sån skitmusik går förstås bort också.

Jag gillar många sorters musik om du vill veta. Klassiskt, pop, mycket elektroniskt som trance.

Du får förstås ha din uppfattning om Eagleslåten, gilla den hur mycket du vill och jag är
fullt medveten om att "Hotel California" var en formidabel storsäljare och har sina många
beundrare, men jag orkar helt enkelt inte med låten och det är ingenting att göra något åt.

Ok?
Citera
2013-07-27, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, du grabben... Sån skitmusik går förstås bort också.

Jag gillar många sorters musik om du vill veta. Klassiskt, pop, mycket elektroniskt som trance.

Du får förstås ha din uppfattning om Eagleslåten, gilla den hur mycket du vill och jag är
fullt medveten om att "Hotel California" var en formidabel storsäljare och har sina många
beundrare, men jag orkar helt enkelt inte med låten och det är ingenting att göra något åt.

Ok?

Det är inte min favoritlåt heller, men tycker den är riktigt bra. Du får såklart tycka vad du vill om den låten, men blev aningen förvånad måste jag säga när den låten kom upp som sämst genom tiderna.
Senast redigerad av Mysteriousstranger 2013-07-27 kl. 15:16.
Citera
2013-07-27, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
För att störa Mysteriousstranger ännu mer så säger jag något med Queen.

Annars, jag vet inte. Finns massvis med usel musik. Den stora delen av usel musik lyssnar jag inte på två gånger och således har jag dålig koll på vad låtar etc heter. Takida och Stiftelsen är riktigt dåliga.

Ulf Lundells hela första skiva är ett rejält jävla bottennapp och är nog en av de skivor jag på förhand trott skulle vara åtminstone godkänd som var helt jävla genomdålig.

Din musiksmak är inte den bästa. Det kan jag inte påstå. Men säg en låt med Queen istället för att bara nämna bandnamnet.
Senast redigerad av Mysteriousstranger 2013-07-27 kl. 15:16.
Citera
2013-07-27, 16:07
Medlem
Oakenshields avatar
Hotel California må vara en av historiens mest uttjatade och sönderspelade låtar, men bortser man från det så är den i hela sin uppbyggnad och text en förbannat bra låtjävel.

Jag har f.ö inget bidrag till sämsta låten genom tiderna, för tillfället.
Citera
2013-07-28, 14:04
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Din musiksmak är inte den bästa. Det kan jag inte påstå. Men säg en låt med Queen istället för att bara nämna bandnamnet.

Min musiksmak är fantastisk. Det mesta Queen har gjort en mediokert/slätstruket/torrt.

Lyssna på Marquee Moon av Television istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in