2013-07-21, 12:46
Medlem
deadhead.s avatar
Fick faktiskt ett återfall här igår och spelade bort 100:- som inte är så mycket pengar men är sååå mycket i psyket! Fyfan! Aja, har bannat mig och tar nya tag igen..
Citera
2013-07-22, 23:39
Medlem
Kan ni som anser er vara beroende förklara de fysiska besvären som känns om man inte får spela?
Citera
2013-07-23, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Fick faktiskt ett återfall här igår och spelade bort 100:- som inte är så mycket pengar men är sååå mycket i psyket! Fyfan! Aja, har bannat mig och tar nya tag igen..
Det fick jag också i början (men i mitt fall handlade det om x-antal tusenlappar) men nu har jag varit spelfri i 4 mån och känner inte längre det där suget. Kom igen nu du fixar detta!!!
Citera
2013-07-23, 21:56
Medlem
Vad gör ni istället för att spela? Behöver tips på sysselsättning det enda man tänker på hela tiden är kommande matcher med mera...
Citera
2013-07-23, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av promannen
Vad gör ni istället för att spela? Behöver tips på sysselsättning det enda man tänker på hela tiden är kommande matcher med mera...

Träning (springa, gym , skidåkning).. finns mycket börja med en promenad när du känner dig sugen???
Citera
2013-07-23, 22:50
Medlem
Tänkte mer på saker att göra framför datorn , försöker få upp suget att kolla på film igen men funkar inte blir bara rastlös...
Citera
2013-07-24, 10:10
Medlem
Twatssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Kan ni som anser er vara beroende förklara de fysiska besvären som känns om man inte får spela?

I mitt fall var det mest psykiska besvär som resulterade i grinig och irriterat beteende.

Citat:

Jag har börjat spela golf igen, detta är även extremt tidskrävande. Fiskar väldigt mycket också, blir åtminstone ett par gånger i veckan. Jag har även börjat spela lite Tibia igen(ett online-spel) som jag spelade väldigt mycket när jag var yngre, det är ett kul tidsfördriv för min del. Annars som umgås jag mycket mer med vänner och familj nu för tiden.

Citat:
Tänkte mer på saker att göra framför datorn , försöker få upp suget att kolla på film igen men funkar inte blir bara rastlös...

Blir du rastlös framför datorn så föreslår jag att inte sitta vid datorn såvida du inte gör något som du tycker är kul, det är rastlösheten som är den största boven när det kommer till spelandet. Man saknar kickarna som spel brukade skänka än så alllt annat framför datorn känns meningslöst.
Citera
2013-07-27, 13:09
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twatsson
Blir du rastlös framför datorn så föreslår jag att inte sitta vid datorn såvida du inte gör något som du tycker är kul, det är rastlösheten som är den största boven när det kommer till spelandet. Man saknar kickarna som spel brukade skänka än så alllt annat framför datorn känns meningslöst.

Precis så är det! En sysselsättning kan nog vara jävligt hjälpsamt för många att sluta spela, i samband med samtal om det.
Citera
2013-07-27, 13:18
Medlem
Citat:

Skit i datorn, dumpa den! Finns en hel värld utanför den med.
Citera
2013-07-27, 19:34
Medlem
Citat:

börja daytrada
Citera
2013-07-29, 20:07
Medlem
Vigores avatar
Tog mig ett klassiskt återfall idag. Fyfan vad man har skänkt pengar till de där netent-maskinerna.
Bara att börja om med att räkna dagar igen då...
Citera
2013-07-29, 22:00
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vigore
Tog mig ett klassiskt återfall idag. Fyfan vad man har skänkt pengar till de där netent-maskinerna.
Bara att börja om med att räkna dagar igen då...
Du måste nog verkligen sätta ned foten och bestämma att inget mer spelande ska ske! Du får inte många chanser att försöka avsluta ditt spelande i livet så ta vara på dessa chanser. Gör som jag, låt en du verkligen lita på ta hand om din ekonomi i alla fall i början eller kanske dina föräldrar. Det har gjort att jag lever kvar i ett gott liv just idag. Visst jag spelar stryktipset och europatipset lite då och då men det är stor skillnad till dessa netent maskiner som luskar i sig pengarna bara och där har jag en satt veckobudget som hålls till 100%

Jag råder dig verkligen och andra att låta någon annan hålla i ekonomin för då tar man tag i saken på en helt annan nivå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in