Citat:
Ursprungligen postat av
Tellusstar
Kan ni som anser er vara beroende förklara de fysiska besvären som känns om man inte får spela?
I mitt fall var det mest psykiska besvär som resulterade i grinig och irriterat beteende.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tellusstar
Vad gör ni istället för att spela? Behöver tips på sysselsättning det enda man tänker på hela tiden är kommande matcher med mera...
Jag har börjat spela golf igen, detta är även extremt tidskrävande. Fiskar väldigt mycket också, blir åtminstone ett par gånger i veckan. Jag har även börjat spela lite Tibia igen(ett online-spel) som jag spelade väldigt mycket när jag var yngre, det är ett kul tidsfördriv för min del. Annars som umgås jag mycket mer med vänner och familj nu för tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tellusstar
Tänkte mer på saker att göra framför datorn , försöker få upp suget att kolla på film igen men funkar inte blir bara rastlös...
Blir du rastlös framför datorn så föreslår jag att inte sitta vid datorn såvida du inte gör något som du tycker är kul, det är rastlösheten som är den största boven när det kommer till spelandet. Man saknar kickarna som spel brukade skänka än så alllt annat framför datorn känns meningslöst.