2013-07-26, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Kan ingen svara på min fråga?

Borde det inte lukta helvete om den bussen?

Jag tycker att det låter skitpuckat att gömma ett lik i en bil, men jag vet ju inte. Bensin kanske döljer liklukt (har ärligt talat inte en jävla aning).

Jo klart att det borde om dom hade gömt henne i bussen! Men då hade ju polisen säkert hittat henne redan! Tror inte det är bensin i tankarna på den bussen utan diesel? Men det kan säkert någon annan svara på bättre! Om någon har mixtrat med någon av bussens tankar och gömt en kropp där så borde detta synas vare sig det luktar eller inte om bussen!
Citera
2013-07-26, 19:59
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Kan ingen svara på min fråga?

Borde det inte lukta helvete om den bussen?

Jag tycker att det låter skitpuckat att gömma ett lik i en bil, men jag vet ju inte. Bensin kanske döljer liklukt (har ärligt talat inte en jävla aning).

Bensin är otänkbart om de svetsar.

Vet inte om de kan få det så tätt att bara den luft som finns när det svetsar blir kvar. De flesta processer i ett lik luktar ju i kontakt med luft så kanske det är teoretiskt möjligt att få det luftätt.

Tror jag att tanken kan vara ett möjligt gömställe?
NEJ.
Senast redigerad av Beatas 2013-07-26 kl. 20:02.
Citera
2013-07-26, 19:59
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Källan är alltså "sanningsvittnet" en-krokodil.

Vad snackar du om?
Citera
2013-07-26, 20:03
Medlem
en-krokodils avatar
En fågel har viskat att moroten befinner sig på rassefestivalen kuggnäs...

Och btw, jag står fortfarande fast vid att DB är oskyldig!
Citera
2013-07-26, 20:03
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Jo klart att det borde om dom hade gömt henne i bussen! Men då hade ju polisen säkert hittat henne redan! Tror inte det är bensin i tankarna på den bussen utan diesel? Men det kan säkert någon annan svara på bättre! Om någon har mixtrat med någon av bussens tankar och gömt en kropp där så borde detta synas vare sig det luktar eller inte om bussen!

jag vet en del rese bussar brukar ha kylskåp men vet inte om denna buss har haft det , de kan ha gömmt henne i kylskåp så att lukten försvinner . vet inte hur noga polisen har kollat bussen, det VI vet är att någon tipsade polisen om bussen, annars så hade dem inte vart där .
Citera
2013-07-26, 20:04
Medlem
Nu tycker jag det börjar spåra ur lite här..

Är nog inte så trovärdigt att de svetsat in henne i bussen, ett lik luktar och polisen har varit där med likhund och letat.
Visst verkar det skumt att man flyttar en stor buss mitt i natten och velar runt när man har en egen mark att ställa den på.
Möjligt att de har varit så desperata och bränt bilen och flyttat bussen för att försvåra utredningen.

Jag fattar ingenting längre.

Jag tycker att jag har följt med hela tråden sen start, men en sak som jag inte har uppfattat om det har kommit fram, ber om ursäkt om det då blir dubbelt.

Har man hittat AJ:S bögiga moppe?
Har polisen kommit fram till hur AJ kom fram till Jönköping?
Eller vet de ens om AJ var i Jönköping den söndagskvällen?
Med tanke på alla bilar Bill & Bull ( FH och DB ) har så undrar jag..
Har polisen genomsökt så att det inte saknas någon eventuell bil som står skrivna på dem?

Undra om inte AJ håller sig undan så länge det går,
han inser nog att livet är kört för honom om han inställer sig i rätten
Citera
2013-07-26, 20:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Vad snackar du om?
Du talar alltid sanning. Dvs när du berättar vad din källa har berättat för dig. Därför kallar jag dig sanningsvittne.
Citat:
DB har körkort.
Citat:
Ber om ursäkt till alla i tråden. DB måste ljugit för min källa. Hon är iaf 100% säker på att han har körkort.
Citera
2013-07-26, 20:06
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
jag vet en del rese bussar brukar ha kylskåp men vet inte om denna buss har haft det , de kan ha gömmt henne i kylskåp så att lukten försvinner . vet inte hur noga polisen har kollat bussen, det VI vet är att någon tipsade polisen om bussen, annars så hade dem inte vart där .
Polisen gjorde husrannsakan hos FH och DB 5-6 juli
Citera
2013-07-26, 20:08
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:

Men DB har ett kryss mer än FH i sin häktningsframställan, den rutan som gäller ang. straffets längd.
Citera
2013-07-26, 20:09
Medlem
Beatass avatar
Börjar det inte bli väl sen fredagkväll utan en syra-attack?

På tal om olika teorier menar jag.
Citera
2013-07-26, 20:10
Medlem
lilltoes avatar
Citat:

Då får vi hoppas att polisen satt in extra resurser för att kunna gripa honom på plats. Men jag undrar om han vågar sig dit, kan ju leda till offentlig avrättning.
Citera
2013-07-26, 20:11
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskbanken
Nu tycker jag det börjar spåra ur lite här..

Är nog inte så trovärdigt att de svetsat in henne i bussen, ett lik luktar och polisen har varit där med likhund och letat.
Visst verkar det skumt att man flyttar en stor buss mitt i natten och velar runt när man har en egen mark att ställa den på.
Möjligt att de har varit så desperata och bränt bilen och flyttat bussen för att försvåra utredningen.

Jag fattar ingenting längre.

Jag tycker att jag har följt med hela tråden sen start, men en sak som jag inte har uppfattat om det har kommit fram, ber om ursäkt om det då blir dubbelt.

Har man hittat AJ:S bögiga moppe?
Har polisen kommit fram till hur AJ kom fram till Jönköping?
Eller vet de ens om AJ var i Jönköping den söndagskvällen?
Med tanke på alla bilar Bill & Bull ( FH och DB ) har så undrar jag..
Har polisen genomsökt så att det inte saknas någon eventuell bil som står skrivna på dem?

Undra om inte AJ håller sig undan så länge det går,
han inser nog att livet är kört för honom om han inställer sig i rätten

Jag är en av dem som skrivit kring den där bussen. Jag tänkte tanken att den flyttades för att den var i vägen. Att det kan ha behövts grävas där den bussen stod innan och jag tänkte också detta att den kan ha fungerat som skynke för vad som ev. pågått bakom bussen, t ex på FH:s tomt.
Är ff helt inne på att bussen absolut har betydelse i det här fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in