2013-07-26, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Det var ju uppgifter som polisen redan hade. Fanns inget som behövde döljas vad gäller uppgifter om att den brunnit.

Varför måla upp bilder om att bussen var inblandad på egen Facebook?

Den var ju det Beatas! Finns väl skärmdumpar och länkar här i tråden på det om jag inte minns fel!
Citera
2013-07-26, 13:37
Medlem
Bussen kom till fh s hus på torsdagen
Citera
2013-07-26, 13:39
Medlem
purplegirl78s avatar
Sen hängde jag inte riktigt med i svängarna. Jag ser bara en del av DB's facebook. De flyttade bussen 30/6 och sen annonserar han ut om en ny plats akut den 3/7? Varför skulle den inte kunna stå hos DB eller FH? Hänger de mycket på FH's ägor?
Citera
2013-07-26, 13:40
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Jag hittade det också nu.
Då har någon inte blivit inspiread av denna tråd.

Det kan vara han. Men det behöver inte vara han.
Han kan vara där. Men behöver inte vara där.

Har jag garderat tillräckligt.
Jag hade kanske trott det om nån hade sett att en Amore hade skrivit i gästboken, och att ryktet kommer sig därav.
Men att det först går rykten om AJs festivalbesök och att Quarrel sen upptäcker att Amore har skrivit i gästboken, det är bara för mycket.
Citera
2013-07-26, 13:41
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Att bussen blivit flyttad i slutet av månaden kan ju vara för att DB "hyrt" denna parkeringsplats tidigare, men av okänd anledning blivit tillsagd att hitta en ny "hyrplats" åt schabraket.
Jag tror knappast att Id@ ligger i, under eller på bussen. Bussen har troligen ingenting med Id@ att göra.

Det finns heller ingen som helst anledning till att gömma kroppen bakom sitt hus eller i närheten av en fastighet man står som ägare på när det finns enorma naturområden precis intill.
Så korkade kan de väl i alla fall inte vara?

Polisen borde ändå kolla bagageutrymme och andra platser där man kan förvara en kropp för säkerhetsskull, eftersom de kan ha haft kroppen där tillfälligt och lämnat DNA.

Att bara titta med en ficklampa är ju inte mkt till kontroll.
Citera
2013-07-26, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag hade kanske trott det om nån hade sett att en Amore hade skrivit i gästboken, och att ryktet kommer sig därav.
Men att det först går rykten om AJs festivalbesök och att Quarrel sen upptäcker att Amore har skrivit i gästboken, det är bara för mycket.

Klart att det inte är han som skrivit...är alla här helt tappade eller?
Suck!
Citera
2013-07-26, 13:42
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flame08
Bussen kom till fh s hus på torsdagen
Alltså den 4/7.
Vet du säkert var den stod innan den flyttades dit?
Citera
2013-07-26, 13:47
Medlem
Nog kan det ha varit Amore allt, men han lär inte vara där.
Citera
2013-07-26, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Akan så den 4/7.
Vet du säkert var den stod innan den flyttades dit?

Ja den 4/7
Nej tyvärr. Ska kolla om de finns någon som sett den tidigare någon annan stans i närheten.
Citera
2013-07-26, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag minns att jag frågade om bussen kan ha stått i vägen för Volvon, eller för att de skulle komma ut/in med något från/till gården, eller något gårdshus. Jag tror inte jag fick svar eller fundering på någon av dom möjligheterna?

Från vilken adress stals DB:s bil? Var det från hans egen gård eller någon annanstans?
Citera
2013-07-26, 13:51
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Att bussen blivit flyttad i slutet av månaden kan ju vara för att DB "hyrt" denna parkeringsplats tidigare, men av okänd anledning blivit tillsagd att hitta en ny "hyrplats" åt schabraket.
Jag tror knappast att Id@ ligger i, under eller på bussen. Bussen har troligen ingenting med Id@ att göra.

Det finns heller ingen som helst anledning till att gömma kroppen bakom sitt hus eller i närheten av en fastighet man står som ägare på när det finns enorma naturområden precis intill.
Så korkade kan de väl i alla fall inte vara?

Att gräva på annans mark är oerhört riskabelt eftersom grävande ger spår i ett par månader, i barrskog ännu längre. Att gräva på egen mark är riskfritt. Att gräva nära ett hus säger du är jättedumt. Ja, du skulle säkert inte göra det, men om du tänker efter så är det faktiskt ganska vanligt att massmördare gör det. Att massmördare åker fast är väl för att de till sist kan spåras så hur många endagångsmördare gömmer sitt offer på egen tomt lite längre ned än någon någonsin skulle gräva för dränering.

Notera att sällskapet kring DB har allt som behövs.

Att gräva ned en kropp och sedan köra dit en buss och ställa den över och hoppas att det inte syns... Kanske inte rimligt. Men om nu grannarna har rätt i att bussen flyttats i anslutning tull mordet så måste man fundera över vad bussen stod ivägen för. Det kan ha varit S40 som bussen stod ivägen för men den kan även ha stått på granntomt där det renoveras friskt och kanske har grävts...
Citera
2013-07-26, 13:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IainB
Från vilken adress stals DB:s bil? Var det från hans egen gård eller någon annanstans?
Det är inte känt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in