2013-07-26, 12:38
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marrimarrow
De vet nog mer än vad vi tror! De har ju efterlyst honom internationellt och det är nog dessvärre bara det de kan göra nu om det inte ska kosta för mycket resurser!

Men dom går ut i media och säger att dom inte vet var han finns? Att dom har "indikationer" på att han "KAN" finnas utomlands? Är det för att dom vill visa i media hur bra våra skattepengar används tro?

Jag tror att dom vet mer än vi gällande provsvar. Men inte har dom en susning om var AJ är iaf.
Själv är jag övertygad om att han är kvar i Svedala.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Den här bussen har ju varit på tal här förut också och vi var ju inne på att nånting kunde finnas under bussen.

Edit: men tror snarare på din teori att man kan ha flyttat den för att den stod på bra grävplats.

Men varför inte bara flytta på bussen en liten bit ett kort tag och sen ställa tillbaka den över där man grävde i så fall? Sen jag fick höra att han ville ha parkering till bussen så tycker inte jag den är lika intressant längre. Kanske han inte fick ställa det gamla skrället vid lastbilsparkeringen för att chefen tycker bussen ser för jävlig ut? Kanske där inte är tillräckligt med plats eftersom det kommer många lastbilar. Svårt för mig att spekulera i eftersom jag inte vet hur stor parkeringen är eller hur många lastbilar som stannar där.

Kanske finns det något spår i/på bussen och därmed ville de inte ha bussen i närheten av DB eller deras arbetsplats för då hittar polisen den. Kanske de inte trodde att FH skulle kopplas ihop med brottet och därför ställde de bussen där? En massa spekulerande bara från min sida.
Citera
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Men läs tråden!!! Han flyttade den mordnatten och den tredje juli efter mordet måste han ha ny plats till bussen akut. Alltså är mordnattens parkering rejält akut. Varför?

Minns jag rätt så är det så här:
På lördagen står bussen hos DB.
Natten mot söndagen flyttas den till PH.
På onsdagen (3/7) behöver DB en akut plats för bussen.
Citat:
Uppdaterad 3 juli 2013
Mannen, som sedan i tisdags har varit anhållen i sin frånvaro, kom i dag frivilligt in till polisen tillsammans med sin advokat.
Har det något samband med akut platsen?
Citera
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Db:s buss fanns det funderingar kring redan den 7/7

att I*as kropp kunde finnas i anslutning till det fordonet.

Sent på kvällen den 8:e kollas bussen på plats av FB-spanare.

https://www.flashback.org/sp44234507
Citera
2013-07-26, 12:42
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Men varför inte bara flytta på bussen en liten bit ett kort tag och sen ställa tillbaka den över där man grävde i så fall? Sen jag fick höra att han ville ha parkering till bussen så tycker inte jag den är lika intressant längre. Kanske han inte fick ställa det gamla skrället vid lastbilsparkeringen för att chefen tycker bussen ser för jävlig ut? Kanske där inte är tillräckligt med plats eftersom det kommer många lastbilar. Svårt för mig att spekulera i eftersom jag inte vet hur stor parkeringen är eller hur många lastbilar som stannar där.

Kanske finns det något spår i/på bussen och därmed ville de inte ha bussen i närheten av DB eller deras arbetsplats för då hittar polisen den. Kanske de inte trodde att FH skulle kopplas ihop med brottet och därför ställde de bussen där? En massa spekulerande bara från min sida.

Ja kan vara så också. Spekulera får alla göra, bara bra att du gör det:-)
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Här är en uppgift om bussens ankomst till den senaste parkeringen, nyss utlagd https://www.flashback.org/sp44482583
Jag såg det, men ReimerDenYngre har en annan idé om bussen.
Grannen verkar dock ha koll, och om den hade kommit dit samma natt som IF försvann så borde grannen veta, kan man tycka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men dom går ut i media och säger att dom inte vet var han finns? Att dom har "indikationer" på att han "KAN" finnas utomlands? Är det för att dom vill visa i media hur bra våra skattepengar används tro?

Jag tror att dom vet mer än vi gällande provsvar. Men inte har dom en susning om var AJ är iaf.
Själv är jag övertygad om att han är kvar i Svedala.

Tror inte de läcker ut allt de vet till media faktiskt, men det är ju bara vad JAG tror. Men ingen idé att spekulera. Han sitter allt snart där han SKA, ska du se
Citera
2013-07-26, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Men läs tråden!!! Han flyttade den mordnatten och den tredje juli efter mordet måste han ha ny plats till bussen akut. Alltså är mordnattens parkering rejält akut. Varför?

Håller med om att det är intressant att han var tvungen att ha ny parkeringsplats. Men tyder inte det mer på att han inte längre FÅR (regler etc) ha den kvar på gamla stället (första stället). Annars borde han väl bara kunna ställa den där igen?
Citera
2013-07-26, 12:44
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marrimarrow
Tror inte de läcker ut allt de vet till media faktiskt, men det är ju bara vad JAG tror. Men ingen idé att spekulera. Han sitter allt snart där han SKA, ska du se

Det hoppas jag verkligen!

Hoppas även att I*a hittas snart så det inte blir svårt att sätta dit den/dom som är skyldiga.
Citera
2013-07-26, 12:45
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Minns jag rätt så är det så här:
På lördagen står bussen hos DB.
Natten mot söndagen flyttas den till PH.
På onsdagen (3/7) behöver DB en akut plats för bussen.
Har det något samband med akut platsen?

Tänkte så också, skulle inte förvåna mig.
Citera
2013-07-26, 12:45
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Sent på kvällen den 8:e kollas bussen på plats av FB-spanare.

https://www.flashback.org/sp44234507
Kan man lita på det Seeyainhell?

Det känns så sjukt att flytta en stor jäkla buss om man inte är ute efter att dra till sig uppmärksamhet.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-07-26 kl. 13:17.
Citera
2013-07-26, 12:46
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flame08
Pratat med en av grannarna som aftonbladet pratat med igår och h*n säger att Aftonbladet måste gått på någon av dom andras grannarnas historia för enligt h*n kan de inte vart söndag till måndag natten. Då h*ns sambo var ledig denna dag. Och h*n kommer ihåg att h*n fråga sin sambo om bussen stod där när h*n åkte till jobbet vid 4.30. De hade den inte gjort. Så denna granne tror de var tis-ons eller ons-tors natt.
Jättenormal fråga som en nyreggad förmedlar som sitt enda inlägg. Visst kan det som står i Aftonbladet vara fel men de har uppenbart reagerat över bussens ankomst...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in