2013-07-24, 14:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Ja och det stör mig nu att jag inte letade upp gnagaren. Jag klippte ned snåret några dagar senare och då fanns inget alla där längre... Det luktade inget och har man nu hittat en kroppsdel i Velanda så kan det ha legat en här med, men det är ju minst sagt en omväg och vem har i så fall plockat bort den...
Men det var väl inte i Velanda du kände lukten?
Citera
2013-07-24, 14:42
Medlem
Ingen i tråden som har hund som reagerar på kadaver och som råkar bo i Thn?
Citera
2013-07-24, 14:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Usch då, det lät ju positivt.
Fel av mig. Det var inte lukt.
Citat:
Ursprungligen postat av giove
Nu när du skrev Velanda slog det mig att ravinen, under gamla järnvägsbron, kanske är ett bra ställe att söka på. Där brukar folk fiska ibland i Slumpån, som är lite ström just där. På väg dit finns sommarstugor som då och då utsätts för inbrott utan att nån märker nåt. Brukar vara en del buskörning på grusvägarna där också så ingen hade reagerat över att det kom en bil varken på natten eller tidig morgon. AJ och hans co hängde säkert där o festade då o då på det glada 90talet precis som vi andra gjorde, så han borde vara bekant med platsen.

Edit: Plus skogen på väg dit är riktigt tät och snårig och ingen plats där folk brukar gå, annat än på grusvägen. Har varit och sökt en bortsprungen hund en gång där och det går knappt att tränga sig in i skogen på vissa ställen.
Citera
2013-07-24, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Ja och det stör mig nu att jag inte letade upp gnagaren. Jag klippte ned snåret några dagar senare och då fanns inget alla där längre... Det luktade inget och har man nu hittat en kroppsdel i Velanda så kan det ha legat en här med, men det är ju minst sagt en omväg och vem har i så fall plockat bort den...

Tror ni verkligen de är så dumma att de dumpar delar lite här och där? En del räcker ju för att bevisa att hon är död. Att sprida ut delarna ökar ju bara chansen att nån ska springa in i dem. Men man vet aldrig.
Citera
2013-07-24, 14:55
Medlem
det finns en massa ställen på strömslund/öresjö, som jag tror att AJ känner till.
området mellan svenäckerskroten och munkebo-tippen är inte så välbesökt denna tiden på året.
högsäsongen på skyttebanan börjar i mitten av augusti tex.

vid munkebotippen finns två lak-dammar från den gamla tippen.
dessa når man lätt med bil.
platsen heter soldattorpet, och är en gammal övningsplats för ungdoms-hemvärnet i thn.
och även om AJ själv inte deltog i dessa övningar, var det ett flertal av hans polare från början av 90-talet som gjorde det.

på strömslund låg även hans farmors grönsaksodling, som jag iofs tror finns kvar.
vet ej om det är hans släkt som fortfarande driver den.
tror det är den som ligger vid kungälvsvägen, ovanför kopparklinten.

ett ställe som jag tipsat polisen om och som de ringde mig om i torsdags, är dynamitkällaren vid sandhemsspåret.
polisen ville ha hjälp med att hitta stället, då FUL inte verkade hitta dit pga dålig lokal kännedom
man kan köra bil på löparspåret, och därifrån är det ca 70 m att bära i lätt terräng.

pansartax, du har PM.
Citera
2013-07-24, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Tror ni verkligen de är så dumma att de dumpar delar lite här och där? En del räcker ju för att bevisa att hon är död. Att sprida ut delarna ökar ju bara chansen att nån ska springa in i dem. Men man vet aldrig.

Nej, ingenting tyder på att hon blivit styckad. Personligen ser jag ingen anledning till det heller.
Citera
2013-07-24, 15:01
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:

Nej, jag slutade leta efter vad som ruttnade vid Öresjö när jag lokaliserat källan till ett snår på två ggr två meter och konstaterat med en pinne att det omöjligen kunde ligga en hel msk där inne. Men för att inte lämna stenen ovänd så återvände jag, klippte ned gräset och fann inget.

Ida kan vara styckad. Grejen är att mördare är människor precis som vi. De gör på olika sätt eftersom de värderar fakta på olika sätt. Man kan därför inte utgå enbart från vad som är bästa sättet, för det finns inget bästa sätt. Man får vara öppen för olika tillvägagångssätt även om man själv inte skulle ha valt dem.
Citera
2013-07-24, 15:03
Medlem
//Mac\\-Sters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heffi
Vet någon när hans FB sida stängdes?

Igår sent em eller kväll. Fungerade igår vid 16 tiden iaf.
Citera
2013-07-24, 15:05
Medlem
Citat:

Hittar polisen en hand så har dom inte en död kropp, utan en hand. Hur kan en avkapad hand visa att någon är död? Dessutom är det betydligt svårare fastställa dödsorsaken om kroppen inte är hel.
Citera
2013-07-24, 15:08
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaffaman2
det finns en massa ställen på strömslund/öresjö, som jag tror att AJ känner till.
området mellan svenäckerskroten och munkebo-tippen är inte så välbesökt denna tiden på året.
högsäsongen på skyttebanan börjar i mitten av augusti tex.

vid munkebotippen finns två lak-dammar från den gamla tippen.
dessa når man lätt med bil.

Om kroppen inte dumpats på Hunneberg så har GM aktivt strävat efter att hålla ett bra avstånd från bil och kropp. I så fall kan en tur 180grader om vara ett bra val. Glöm inte att Munkebo håller på att täckas, där finns komposter och jord som lätt kan användas för att dumpa en kropp under den yta som tippen skall få. Meegamind antog också att kroppen ligger där den inte kan finnas och där bara sniglar kommer åt. Det känns som en kompost.
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2013-07-24 kl. 15:20. Anledning: Rättade stavfel
Citera
2013-07-24, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Hittar polisen en hand så har dom inte en död kropp, utan en hand. Hur kan en avkapad hand visa att någon är död? Dessutom är det betydligt svårare fastställa dödsorsaken om kroppen inte är hel.

Sant! Dödsorsaken är ju omöjlig att fastställa om de t ex hittar en hand men i samband med att hon varit försvunnen så länge som hon varit, allt blod man hittat och så då om man hittat en kroppsdel, även om det "bara" är en hand, borde räcka för att fastställa att Ida är död även i en domstol. Framförallt med tanke på att hon hade blödarsjukan. Dessutom borde ju avhuggandet av en hand kunna vara en möjlig dödsorsak för en blödarsjuk om man nu inte hittar andra bevis på dödsorsaker.

Men jag är ingen expert - det får jag ju erkänna.
Senast redigerad av lindhsky 2013-07-24 kl. 15:24.
Citera
2013-07-24, 15:17
Medlem
Grymt123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av //Mac\\-Ster
Igår sent em eller kväll. Fungerade igår vid 16 tiden iaf.

drdracula141 upptäckte detta 00.51 i natt Tror inte polisen släcker ner en facebooksida då det var säkert AJ som blivit tipsad om vad som skulle komma....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in