2013-07-24, 08:39
Medlem
MostyBlaejss avatar
Äntligen!

Tror han haft en jobbig period i "frihet" - med all rätt. Uthängd som en vidrig människa, mist sin anhängare DB, ständig rädsla för hämnd från BO:s far och andra, ångest över om/när DB och FH ska erkänna/försäga sig.

Att inga rapporter kommit här om att han varit synlig i Thn eller Jkpg tyder på att han gömmer sig inomhus alternativt lämnat landet. Oavsett vilket är det nog inget drömläge att vara på flykt undan både rättvisan och hämndaktioner.

Väntar med spänning på jakten efter honom, om nu inte polisen redan har koll på var han befinner sig.
Citera
2013-07-24, 08:40
Medlem
Huvudmisstänkte begärs häktad i sin utevaro.

Hoppas de ha fullgod bevisning nu. De fick ju anslys resultat från SKL häromdagen att det var mammans blod. Kanske fler resultat också!? Och det i sin tur kan ju gjort att de redan häktade äntligen börjat prata....

Då är det väl en god idé att tipsa polisen om vart den misstänkte befinner sig! Ni verkar ju ha koll på mycket - meddela polisen om ni vet vart han är! Inte säkert att han kommer frivilligt denna gång om häktningen går igenom.

Har inte läst heeela tråden.. Men Hoppas Hoppas för de anhörigas skull att detta blir färdigutrett och att de får klarhet å ett avslut i denna mardröm.
Citera
2013-07-24, 08:40
Medlem
panzertaxs avatar
Dra inte på för stora trummor nu, han behöver inte vara försvunnen. Om det nu är så att de inte haft något span på honom alls, så är det ju flertalet regioner som de måste kolla. Strömstad, Thn, Jönköping osv.

Det intressanta är snarare om han självmant söker upp polisen även denna gång.
Citera
2013-07-24, 08:41
Medlem
En spekulation är att någon gråtit ut om dumpningsplatsen så polisen nu är säkra på att hitta kroppen inom en snar framtid och därför vågar åklagaren nu begära honom häktad för mord.

A.J har blivit varnad av advokaten som fått nyss om det via de häktades advokater eller någon kontakt inom rättsväsendet. Därför håller sig nu A.J undan, men det är bara en tidsfråga innan han hittas eller ger upp.

Vi får väl se om det börjar draggas i någon sjö eller vattendrag inom några timmar.
Citera
2013-07-24, 08:44
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decrypter
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=5599274

Den 36-åring som sedan tidigare suttit anhållen i fallet kring den försvunna tvåbarnsmamman i Trollhättan, har begärts häktad igen. Det skriver TTELA. Häktningsförhandlingar kommer att ske i Vänerborgs tingsrätt klockan nio idag.

Mannen har sedan tidigare både suttit anhållen och begärdes också häktad, av åklagare Eva Johnsson, för människorov. Tingsrätten tyckte då inte att Johnsson hade tillräckligt med bevis för att få mannen häktad. Men nu är han anhållen i sin frånvaro och alltså begärd häktad igen.
Det var den bästa morgonen på länge!
Kanske längden på förhandlingen kanske säger lite om vad de har att komma med.
Citera
2013-07-24, 08:45
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
En spekulation är att någon gråtit ut om dumpningsplatsen så polisen nu är säkra på att hitta kroppen inom en snar framtid och därför vågar åklagaren nu begära honom häktad för mord.

A.J har blivit varnad av advokaten som fått nyss om det via de häktades advokater eller någon kontakt inom rättsväsendet. Därför håller sig nu A.J undan, men det är bara en tidsfråga innan han hittas eller ger upp.

Vi får väl se om det börjar draggas i någon sjö eller vattendrag inom några timmar.

Det hade varit ett drömscenario.
Jag tror mer på att det inkommit vittnesuppgifter som strider mot hans tidigare saga och det i kombination med någon slags teknisk bevisning.

Intressant är dock att de väljer att häkta honom dagen efter att kumpanerna blivit omhäktade. Även där föreföll det som att bevisningen, även mot dem, hade stärkts.

Addera att MPS har fått information från polisen om att de kan/får fortsätta med sök och att de i sin tur fortsätter fokusera på Norra Björke och gör sök där idag. Det är väldigt mycket som händer nu inom loppet av ett par dygn!
Citera
2013-07-24, 08:49
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Vilken bil skulle den verkliga transportbilen vara? Är det en bil som kan kopplas till någon av de inblandade? Struntar de i att spår finns i den verkliga transportbilen men bränner en annan bil för att vilseleda?

Ser att du och även någon annan diskuterat detta... Grejen är att jag sett spår och rapporterat spår till polisen häromdagen. Jag trodde då att man mätte från däckens utsida och fick det till 145 cm. Det passar perfekt på en S40, men sedan blev jag korrigerad i tråden och fick veta att man mäter från insidan ena däcket till utsidan andra däcket. Då hamnar man på cirka 130...

Det är en Amazon...
Citera
2013-07-24, 08:50
Medlem
Vet inte vilken tid man beslutade att anhålla honom men kan ju va så att han inte nåtts av det ännu. Förmodligen har han väl hållit sig undan och sovit någon annanstans än hemma då han blivit lite känd på sistone.
Citera
2013-07-24, 08:50
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Dra inte på för stora trummor nu, han behöver inte vara försvunnen. Om det nu är så att de inte haft något span på honom alls, så är det ju flertalet regioner som de måste kolla. Strömstad, Thn, Jönköping osv.

Det intressanta är snarare om han självmant söker upp polisen även denna gång.
Han stängde sin Facebook-sida igår, men den kanske finns kvar för hans vänner.

Men det skulle inte förvåna mig om han går in på stationen igen.
Citera
2013-07-24, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Vilken region är det då?

Kan det vara Trollhättan i Västra Götaland?
Citera
2013-07-24, 08:53
Medlem
johannes111s avatar
Någon som vet varför Haraldsson inte va med från början? Han brukar ju annars alltid va med i grövre brott runt om i regionen?

Sen är jag lite nyfiken på tidningsbudet, vem säger att tidningsbudet kom så tidigt? Vad jag läst mig till så va de EN person som skulle ha tidning den söndagen. Vem säger att han inte bodde på ett annat våningsplan än I*a, och att han då tog hissen?
Citera
2013-07-24, 08:53
Medlem
Det var ett steg åt rätt hål men jag fortfarande tycker att det var skandal när AJ fick gå fri förra gången. I Umeå blev två män häktade bara för att BO var hos dem natten innan hon blev skjuten på Centralstationen. Tillskillnad från de två häktade i Umeå, var AJ en professionell kvinnomisshandlare som visat sin vilja för att döda människor tidigare. Om det var ÅK eller Råd mannens fel vet man inte, men jag tycker att det var väldigt skumt i.a.f.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in