Citat:
Ursprungligen postat av
atreyeri
Fantastiskt. Vi fick ju fram en massa A-lagspelare ur 90/91-gruppen när vi bara hade A- och B-hallen, dåligt med träningsverktyg samt stort problem med istider. Nu kommer vi alltså automatiskt få fram ännu bättre spelare då vi byggt en ny träningshall, nytt gym, ny skottramp mm. Härligt!
Självklart ju bättre tränningsmöjligheter ni får ju bättre spelare får ni fram.
Sedan får man ju fråga sig om de andra lagen hade bättre tränningsmöjligheter för sina 90/91-grupper. Jag vet inte alls men innan du gapar högt så kanske du ska ta reda på det.
Tränningsmöjligheterna är allt.
Exempelvis Sverige var som bäst i fotboll under fyrtio och femtiotal Os-guld, Vm-brons, Vm-silver (iofs på hemmaplan). Gre-No-Li, Nacka Skoglund, Orvar Bergmark osv.
Självklart spelade det roll att de i sin ungdom kunde spela fotboll utan att behöva oroas för att de själva, sina föräldrar, sina vänner, sina släktingar osv skulle dö i kriget, behöva leva på flykt osv.
Ni får gärna göra mig till åtlöje, men det ni då egentligen säger är att möjligheterna till tränning inte är en avgörande faktor och då det ju så att det egentligen är er själva ni gör till åtlöje.
Till syvende och sist det är inga trollkarlar som svingar på sina magiska spön som gör att talangen kommer fram.
I själva verker är hockeykunnandet lika stor överallt i landet. Kunskapen om hur man trännar, kunskapen om hur man spelar, all den kunskapen finns överallt. Det är bara de som kan få fram de bästa tränningsmöjligheterna som vinner.
Som en liten detalj så vet jag att Markus Näslund och någon till just i detta nu lägger av egna pengar och samlar in pengar till nya tränningshallar för ungdomen i Örnsköldsvik. Det gör gör dom ju för att de vet att det finns inga magiska spön utan bara goda tränningsmöjligheter som gör det.