2013-07-23, 16:13
Medlem
På Ratsit när man söker på hans namn står det klart och tydligt att han bor på ett gruppboende. utöver det så är han även skriven i Holmsund.

http://www.ratsit.se/19910903-Mathis_Joseph_Nilsson_Drummond_Holmsund/6mc5m0f5aznYLD19A9bXhXtXtBpWrgc3kBoC8qODy5A
Citera
2013-07-23, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugeSackOfNachos
Fint inlägg på Dr*mmond's facebook sida iallafall.

"Kom igen du måste klara dig älskar di kommer till sjukhuset nu du måste klara dig"

18 timmar sen

VA? Jag kan inte se den kommentaren på hans sida. Kan du länka?
Citera
2013-07-23, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetaFlux
Hur ser man ut om man är förståndshandikappad?

Haha kanske lite felformulerat av mig... Ber om ursäkt för det Men jag tror inte att han är bor på det där gruppboendet i alla fall. Som sagt så har jag varit mycket i området och de som bor på boendet (de jag har sett), det syns på dem att de bor där om man säger så.
Citera
2013-07-23, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ambulance
Haha kanske lite felformulerat av mig... Ber om ursäkt för det Men jag tror inte att han är bor på det där gruppboendet i alla fall. Som sagt så har jag varit mycket i området och de som bor på boendet (de jag har sett), det syns på dem att de bor där om man säger så.
Du har nog bara lagt märke till dom som det syns på, varför skulle du lägga märke till någon som bor där som ser helt normal ut?
Jag är säker på att det är där han bodde.
Citera
2013-07-23, 16:16
Medlem
Flera hus på istidsgatan. Har gruppboende på bv sedan vanliga lgh ovanför
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Istidsgatan 35 verkar vara någon form av gruppboende / behandlingshem. Med all respekt, men det kanske finns en del fb:are från Umeå som vet mer om det?

Det är ett särskilt boende, ett gruppboende genom socialpsykiatrin. LSS. Ganska nytt, ett år kanske.
Citera
Medlem
Jag bor i en gruppbostad i en annan del av stan med samma bostadsbolag (kommunalt) och på min adress finns det 1-2 personallägenheter som kommunen har med omsorgspersonal som hjälper förståndshandikappade, äldre osv. Det finns dock vanliga lägenheter också, som den jag bor i, helt utspritt bland alla andra. Skulle kunna vara ett sånt, men vet ej.
Citera
2013-07-23, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SelinaKyle
På Ratsit när man söker på hans namn står det klart och tydligt att han bor på ett gruppboende. utöver det så är han även skriven i Holmsund.

http://www.ratsit.se/19910903-Mathis_Joseph_Nilsson_Drummond_Holmsund/6mc5m0f5aznYLD19A9bXhXtXtBpWrgc3kBoC8qODy5A

Det var det värsta, då var jag fel ute då. Jag känner ju inte till den här personen och vet inte vem han är, jag kollade bara på hans bilder på facebook och tyckte att han såg "normal" ut, men det kan man ju såklart göra även om man har handikapp såklart. Skämmes (till mig själv)!

Men då kan man ju fråga sig varför han bor där och vad han har för inblandning i det här? Om det nu är han som är anhållen nu. Och varför han legat på sjukhus? Kan han vara den blodiga mannen som sprang från platsen? Kanske även han blev träffad av kulan eller blivit misshandlad av de häktade GM? Eller kan det vara så att han är den som sköt BO?
Citera
2013-07-23, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlsbad
Jag bor i en gruppbostad i en annan del av stan med samma bostadsbolag (kommunalt) och på min adress finns det 1-2 personallägenheter som kommunen har med omsorgspersonal som hjälper förståndshandikappade, äldre osv. Det finns dock vanliga lägenheter också, som den jag bor i, helt utspritt bland alla andra. Skulle kunna vara ett sånt, men vet ej.

Det är så det har varit förut i alla fall... Ett boende och sen vanliga lägenheter i samma uppgång. Men nu vet jag inte, är ju ett par år sen jag var där så mycket kan ju ha hänt sen dess.
Citera
Medlem
KurZks avatar
Han verkar ha bil också (om man lyssnar på texten).
https://soundcloud.com/josephnilsson/gonza-l-ngsam-dans-bland-moln
Citera
Medlem
Jofs avatar
På adressen finns:
"Boende med särskild service för personer med utvecklingsstörning eller psykiska funktionshinder."
Men en gång, enl. en på fb, rum som hyrdes ut till student.
Kanske för att man inte hade tillräckligt av störda klienter?
Har den nu häktade några studiemeriter?
Annars bör han nog tillhöra första kategorin och då troligen undergruppen "psykiska funktionshinder"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otreve
http://www.121.nu/onetoone/foretag/umea-kommun-gruppbostad-istidsgatan-35

Bor sådär en 25 vanliga personer där också. Bland annat en tjej vid namn *olmberg, kan det vara en koppling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in