2013-07-23, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Svettigt för AJ.

Han borde vara skitnervös, tänk om de inte har lust att hålla truten så länge till.

Stackars jävla DB & FH som hade en sådan skithög till vän, och höll honom bakom ryggen.

Sedan är det väl så att en av di två kan börja snacka, han kan ju med lätthet gå fri med ett kort straff, han kan ju hävda att han fruktade för sitt liv pga. AJs temprament.

Allt faller på den svagaste länken, och sommaren är ovanligt fin
Citera
2013-07-23, 15:39
Medlem
Quarrels avatar
Sammanfattning 23 juli

Inblandade personer
  • IF: I*a F*ssberg (dä), 23, försvunnen. Tvåbarnsmor och blödarsjuk.
  • AJ: André*s Joh*nsson (aa), 36. Skriven i Trollhättan, men bosatt i Jönköping, Idrottsvägen 1 enligt uppgift. Innehar en motorcykel och ett polskt MC-körkort, ej giltigt i Sverige.
  • DB: D*nnis B*rndtsson (ee), 35, vän till AJ. Nynazist och tidigare dömd för våldsbrott. Äger en kistformad låda som han använde som takbox på bil.
  • FH: Fr*drik H*rmansson (ee), 31, vän till DB
  • PT: P*r Torst*nsson (ee), 22, far till IF:s yngsta barn. IF har sökt kontaktförbud, men fått avslag.
  • TB: T*rez B*rthage (ee), 31, påstås kär i AJ, bloggat (miggafrii) positivt om honom. Nu är bloggen nedstängd.
  • SB, 18, tidigare pojkvän till IF. Påstås vara vittne och flytt från IF:s bostad, men har alibi och har avförts från utredningen. Påstås ha blivit misshandlad 10 och 13 juli.

Händelseförlopp

AJ uppger att han var hemma hos IF på lördagkvällen 29 juni och åt middag. IF:s pappa pratade med dem 23:30, allt var lugnt, uppger han. AJ sågs utanför bostaden pratande i telefon runt midnatt. PT uppger att han hade ett bråk i telefonen med AJ efter midnatt, då AJ var hos IF. När AJ lämnade lägenheten verkade IF orolig och bekymrad, uppger han.

Dagen därpå, vid 12-tiden, larmades om blod i trappuppgången utanför IF:s lägenhet och kom vid 15-tiden. Inne i lägenheten, som var ”full med blod” påträffades hennes yngsta barn, 1,5 år gammalt, ensamt men vid liv. Äldsta barnet var hos släkting. Blodet är fastställt kommer från IF. Polisen inledde en förundersökning om människorov.

Enligt trovärdig uppgift befann sig ett tidningsbud i trappuppgången vid 6-tiden på morgonen 30 juni utan att se blod.

Den 30 juni anmäldes DB:s bil stulen och påträffades samma dag utbränd på Hunneberg, inte långt från DB:s bostad.

Sedan försvinnandet har polis, hemvärn och Missing People Sweden tillsammans med dykare sökt, framförallt på och omkring Hunneberg, men inga avgörande fynd har rapporterats. Polisen räknar inte längre med att IF är vid liv, och huvudsakliga brottsmisstanken är numera mord.

AJ anhölls i sin frånvaro 2 juli och anmälde sig själv hos polisen dagen därpå. Han begärdes häktad misstänkt för människorov 5 juli och frisläpptes av tingsrätten samma dag. Han är fortsatt misstänkt.

Direkt efter frisläppandet anhölls DB och FH. FH greps samma dag, DB dagen efter. De häktades på sannolika skäl misstänkta för skyddande av brottsling 9 juli. De omhäktades 23 juli, åtal ska väckas 6 augusti.

Fynd och observationer
  • Ett armband påstås ha hittats vid den utbrända bilen. Uppgiften har inte bekräftats.
  • Motorcykel, blodiga kläder, gummihandskar, obekräftat.
Karta: http://goo.gl/maps/FZfij
Skiss över trapphuset: https://www.flashback.org/sp44360104
Citera
2013-07-23, 15:41
Medlem
Kan någon förklara för mig hur de kan häkta två stycken för skydd av MGM men inte häkta MGM själv? Jag förstår inte detta.
Citera
2013-07-23, 15:42
Medlem
bosshogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Japp, en påminnelse om hur en nazist och medhjälpare till kvinnomord av fegaste art ser ut:
http://img22.imageshack.us/img22/1697/7ty.pdf

D*nnis B*rndtsson (*=e)

Vad står det på hans ansiktstatuering?
Citera
2013-07-23, 15:44
Medlem
silbersky007s avatar
Allt pekar på en person men han sade första dagen på förhör " jag minns inte "

Många mord fall brotts fall så brukar GM säga " jag minns inte" just det ordet pga rädsla och ångest .

Eller vad säger du Quarel ?
Citera
2013-07-23, 15:45
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja dessa herrar borde tänka på sitt eget liv och inse att det inte har ett smack för att sitta och vara lojala mot den där jävla idioten AJ. Hoppas han åker dit så det stänker om det. Att de låser in honom och kastar iväg nyckeln så ingen hittar den. Han e ju störd i huvudet. Var nån som sa att AJ är intellektuell... ja kanske det men totalt ZERO när det gäller den Emotionella intelligensen. Vilken nolla!!! Killen måste ju ha världens Napoleon komplex eller så har han så jävla liten kuk så han måste kompensera den förlusten med att slå kvinnor.

Mr Nobody borde han heta.. Är det någonting jag inte fixar så är det såna som honom som ger sig på en Tvåbarnsmamma och har ihjäl henne i samma rum som ett litet barn dessutom. 'Säger rätt mycket om en människa som går på försvarslösa Kvinnor!! Han ska låsas in och hoppas han får ett helvete resten av sitt ynkliga liv.
När de nu har fått ytterligare tid till begrundan så kan de ju passa på att vända på steken, skulle AJ tiga för att skydda dom?
Skulle inte tro det!
Citera
2013-07-23, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007

Många mord fall brotts fall så brukar GM säga " jag minns inte" just det ordet pga rädsla och ångest .

Källa på att AJ gjort detta uttalande ?
Citera
2013-07-23, 15:48
Medlem
Vet inte om detta varit uppe tidigare, men kan inte låta bli att undra.
Med den mängden av blod i lägenhet och trappuppgång bör det väl rimligtvis finnas teknisk bevisning som kan härledas till AJ. Menar man att det inte finns ett enda blodigt fingeravtryck av GM någonstans? Det kan jag inte tro på bara. Alla vet att AJ har befunnit sig i lägenheten och därav finns det naturligtvis DNA spår av honom, men det bör också finnas spår som visar att han befann sig i lägenheten under mordet.

Väntar FUL fortfarande på svar från SKL eller vad är det som gör att inte AJ också sitter häktad eftersom de fortfarande misstänker att han är inblandad i försvinnandet av Id@?

Helt otroligt att hon inte blivit funnen ännu och så fegt av de häktade att inte berätta var kroppen finns.
Jag tror dock att hon kommer att hittas så småningom.
Citera
2013-07-23, 15:49
Medlem
Citat:

Var kommer detta uttalande ifrån?
Citera
2013-07-23, 15:52
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
Var kommer detta uttalande ifrån?

Första förhören när polisen frågor han när han lämnade I@
Sök på Google
Citera
2013-07-23, 15:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Första förhören när polisen frågor han när han lämnade I@
Sök på Google
Länka istället så slipper alla söka.
Citera
2013-07-23, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vet inte om detta varit uppe tidigare, men kan inte låta bli att undra.
Med den mängden av blod i lägenhet och trappuppgång bör det väl rimligtvis finnas teknisk bevisning som kan härledas till AJ. Menar man att det inte finns ett enda blodigt fingeravtryck av GM någonstans? Det kan jag inte tro på bara. Alla vet att AJ har befunnit sig i lägenheten och därav finns det naturligtvis DNA spår av honom, men det bör också finnas spår som visar att han befann sig i lägenheten under mordet.

Väntar FUL fortfarande på svar från SKL eller vad är det som gör att inte AJ också sitter häktad eftersom de fortfarande misstänker att han är inblandad i försvinnandet av Id@?

Helt otroligt att hon inte blivit funnen ännu och så fegt av de häktade att inte berätta var kroppen finns.
Jag tror dock att hon kommer att hittas så småningom.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2260482-vill-ha-mer-tid-i-fallet-med-23-aringen
Citat:
Men mer tid behövs för att förundersökningen ska bli klar, skriver hon, och det rör sig bland annat om svar på analyser av spår och brottsplats som dröjer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in