http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17175524.ab
Stämmer ju överenns med vad vi alla tror, att hon tog sig in till umeå för att träffa en gammal vän (en av gm) när hon ändå var på tillfälligt besök i holmsund/umeå.
Att en gm syndes på en krog så betyder ju tidpunkten att det var undertiden hon var på ena festen,den i holmsund. Kanske har dom mötts upp efter att han lämnade krogen och hon kom från holmsund? Att dom sedan småfestat i de gripnas lägenhet på haga måste ju nästan vara garanterat nu. Jag har svååååårt att tänka mig att hon tagit mer än alkohol+weed. Att gm kombinerat alkoholen med benzo är en ren spekulation men inte omöjligt vad jag vet om deras umgäägeskrets. Och den kombinationen kan få en att göra vad fan som hellst(har personlig erfarenhet av det).
Men vem fan annan kan ha stött på henne? och haft anledning till att göra något?
Hon var en underbar brud och att hon skulle vara inblandad i tyngre drogaffärrer eller dylikt är för mig helt osannolikt. Men still bara spekulationer.
Imho så antingen skedde något med gm eller någon som var besök där, och att de påverkade av droger flippa ur. Andra alternativet är en random galning. Att dom är gripna beror säkerligen på att hon var där på efterfest (den andra festen) och att något skett efter att hon lämnade lägenheten medans hon var påväg till bussen hem till holmsund.
Tidtabellen för bussarna hem till holmsund och vägen hon tog (från lägenheten till vasagatan där bussarna mot holmsund går) tyder ju på min tidigare gissning om tat hon flytt från lägenheten låter som värsta tillfälligheten. Men logiken att någon som inte var på efterfesten i lägenheten skulle ha med det här att göra är ju förvirrande deluxe.