2013-07-22, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfonsac
Ponera att hon varit borta från stan en längre stund. Hon kommer tillbaka, någon skriver till henne på facebook eller dylikt att det finns "goodshit". Hon blir taggad, fixar en skjuss och hookar upp med grabbarna för att röka en fet/dra en lina? Är väl knappast ovanligt i dagens samhälle

det här tycker jag låter logiskt. känns som en grej som ofta händer. iallafall här i umeå. tjejen åker till killen som har "good shit". han/de såg nog fram emot mycket mer än bara ta sig en rök med henne. sen kan hon ha varit både full och hög och kanske (mycket möjligt) var i ett väldigt förvirrat tillstånd. antingen ville hon ha sex med dem, eller så kan de ha utnyttjat henne. eller så respekterade de bara ett nej och chillade med henne. sen kanske hon fick nåt knäpp att sno åt sig drogerna. (jag vet att jag själv snodde nagellack från en fest och typ tre vinflaskor från en annan för att jag var i ett väldigt märkligt tillstånd just då)

var sedan de här båda killarna (länka gärna facebook igen, tänkte se om jag känner igen dem) kanske dealers? finns många smådealers i lägenheter lite överallt. för att komma till saken så kanske hon stal en större mängd droger från dem när hon raglade därifrån... jag menar, är du dealer har du väl rätt mycket liggandes skulle jag tro. ELLER att hon hotat med att berätta för polisen om det.

det känns som det mest troliga.
Citera
2013-07-22, 21:24
Medlem
runefjuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambulance
Skottet var direkt dödande - http://www.vk.se/940155/skottet-var-direkt-dodande
Vaa? Hur kan de säga att det var direkt dödande när hon tog sig upp till perrongen? Hon blev ju inte skjuten där uppe - dog alltså inte direkt. Vilket är vad jag grubblar på mest, att hon måste ha hunnit tänka en del innan hon dog. Undrar om hon förstod att hon skulle dö?
Citera
2013-07-22, 21:25
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambulance
Vore intressant att veta hur BO tog sig från Holmsund och in till stan.. Vad tror ni? Om hon tog taxi så skulle väl det vara klarlagt av polisen, genom att t.ex kolla alla taxibolags körningar eller BO's konto om taxiavgift dragits.
Säkert en taxi kanske delade med andra som var med på samma fest. Vet att andra som citerats i tidningen sagt att dom inte visste vart TS tog vägen och undrade varför hon skulle in till Umeå efter tillställningen i Holmsund. Men kom igen, klart att några av festgänget ville festa lite till.

Sedan träffade TS oturligen nog en av dom anhållna på lokal och sedan gick det åt skogen. Aftonbladet skriver dock att hon "mötte upp" en av de anhållna vilket man kan tolka som om dom stämt möte men jag tror att dom bara vill spetsa till artikeln.
Citera
2013-07-22, 21:30
Medlem
Att BO var på tågstationen redan 6.30 är enligt mig ett tecken på att hon flytt från lägenheten på Haga. Bussen skulle åka från Vasaplan först 7.10 och så himla lång tid tar det inte att gå den sträckan. Varför skulle hon annars vara ute i så god tid??

Sedan tror jag inte på någon överfallsvåldtäkt, seriemördare eller nåt rån heller eftersom det dels redan är ljust vid den tidpunkten och dels handlar om ett område med nedlusat med vittnen på morgonkvisten (tågstation ju..). Dessutom blir våldtäkts- och rånoffer väldigt sällan skjutna i Sverige.

Att hon hade mobilen i sin hand när hon kollapsade tyder på att hon känt sig hotad och rädd. Att hon trots detta inte ringt 112 tolkar jag som att hon sprungit i panik med GM1 och/eller GM2 efter sig och därför inte hunnit/haft tillfälle att ringa. Alternativt att hon känt obehag men trott sig komma undan men plötsligt blivit överrumplad av GM1 och/eller GM2 som i hemlighet förföljt henne (dock tror jag inte dessa två pundarhuvuden varit så beräknande baserat på vad som framkommit om dem tidigare i tråden.. Samhall, need I say more?).
Citera
2013-07-22, 21:32
Medlem
Drinis avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17175524.ab

Stämmer ju överenns med vad vi alla tror, att hon tog sig in till umeå för att träffa en gammal vän (en av gm) när hon ändå var på tillfälligt besök i holmsund/umeå.
Att en gm syndes på en krog så betyder ju tidpunkten att det var undertiden hon var på ena festen,den i holmsund. Kanske har dom mötts upp efter att han lämnade krogen och hon kom från holmsund? Att dom sedan småfestat i de gripnas lägenhet på haga måste ju nästan vara garanterat nu. Jag har svååååårt att tänka mig att hon tagit mer än alkohol+weed. Att gm kombinerat alkoholen med benzo är en ren spekulation men inte omöjligt vad jag vet om deras umgäägeskrets. Och den kombinationen kan få en att göra vad fan som hellst(har personlig erfarenhet av det).

Men vem fan annan kan ha stött på henne? och haft anledning till att göra något?
Hon var en underbar brud och att hon skulle vara inblandad i tyngre drogaffärrer eller dylikt är för mig helt osannolikt. Men still bara spekulationer.

Imho så antingen skedde något med gm eller någon som var besök där, och att de påverkade av droger flippa ur. Andra alternativet är en random galning. Att dom är gripna beror säkerligen på att hon var där på efterfest (den andra festen) och att något skett efter att hon lämnade lägenheten medans hon var påväg till bussen hem till holmsund.

Tidtabellen för bussarna hem till holmsund och vägen hon tog (från lägenheten till vasagatan där bussarna mot holmsund går) tyder ju på min tidigare gissning om tat hon flytt från lägenheten låter som värsta tillfälligheten. Men logiken att någon som inte var på efterfesten i lägenheten skulle ha med det här att göra är ju förvirrande deluxe.
Citera
2013-07-22, 21:37
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbodrullan
Gled runt på sofiehem idag och såg 2 polisbilar vid halalgropen ( studentv upp mot ålidhem kyrka) med polishundar och sökte egenom, troligtvis efter bevis. såg därefter fler polisbilar bara lite högre upp mot gluntens väg och cirklade runt med polishundar. Sedan stack jag ner till dom anhållnas trappuppgång och kollade vilka lägenheten stod på. Eric*son H/ Renstr*m A. Funderar vem den där Renstr*m kan vara .. hmm
Al*xand*r Renstr*m kanske? Återfinns i HE:s vänlista på FB
Citera
2013-07-22, 21:37
Medlem
Jobbade någon av GM? Pluggade? Skulle vara intressant att veta.
Citera
2013-07-22, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runefjun
Vaa? Hur kan de säga att det var direkt dödande när hon tog sig upp till perrongen? Hon blev ju inte skjuten där uppe - dog alltså inte direkt. Vilket är vad jag grubblar på mest, att hon måste ha hunnit tänka en del innan hon dog. Undrar om hon förstod att hon skulle dö?

Ett direkt dödande skott innebär ju inte per automatik att BO slutar andas i samma stund som man träffas utan innebär att det är det skott som har orsakat dödsfallet. Men, kanske man borde ha skrivit lite annorlunda.
Citera
2013-07-22, 21:39
Medlem
Ninaxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetaFlux
Eftersom hon var folkbokförd i Holmsund, http://www.upplysning.se/person/data/?id=8c8cf679-6ae1-8d29-ad17-d65ca2ea0af7 , så tror jag fortfarande att det hänger ihop med den grova misshandeln i hamnen i Holmsund, några dagar tidigare.

Observera att den misshandlade mannen, är i 30-årsåldern, precis som dom nu anhållna männen.

Fast det är väl bara raketforskare här, som inte ens kan sätta ihop 2+2 och att två så pass grova brott, i så nära anslutning i tid, båda med anknytning till Holmsund, är förstås bara en ren slump.

Kom nu inte med något jävla idiotinlägg om att hon bodde i Göteborg, det börjar bli djävulskt tröttsamt.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1851439-mordad-kvinna-var-fran-goteborg
Citera
2013-07-22, 21:39
Medlem
Är GM1/2 samma snubbe som försökte ha ihjäl sin egen morsa med en skruvmejsel eller var det bara en ihopblandning?
Citera
2013-07-22, 21:43
Medlem
J.R.s avatar
Detta tål kanske att upprepas. Enligt ett inlägg tidigare i tråden så var den äldre av de anhållna ute på krogen förra fredagen. https://www.flashback.org/sp44409964
Frågan är nu vilket ställe var HE och Simpa81 på? Hade varit intressant att höra.
Citera
2013-07-22, 21:44
Medlem
Var det inte snack om att nån av gm varit på Båten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in