2013-07-22, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Det finns nog nästan obegränsat med knark i holmsund, det finns gott om "småkranar", men det skulle inte heller förvåna mig om det finns ett par större kranar som har sina försäljare inne i stan.

Holmsund är riktig jävla skithåla.

Du får det att låta som om man nästan omöjligt kan undkomma knark i Holmsund, men så är det inte. Hur som helst så uteslutar holmsundsknarkare inte att man också knarkar på Haga. Enligt VK för något år sedan har just Haga de kriminellt mest belastade invånarna av Umeås samtliga stadsdelar. Värre än Ersboda alltså. Och knarkare söker sig till knarkare...det är inget konstigt om hon följde med en knarkare till Umeå om hon testat droger själv, varför skulle hon bara vilja sitta i Holmsund och ta droger?
Citera
2013-07-22, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ambulance
Är väl upp till var och en spekulera :P Jag länkar bara nyheter kring fallet.

Jodå, tänkte mest på artikeln.
Tänkte att det var rätt uppenbart att hon dog av skottet.

Nåja, onödig inlägg av mig. Mod kan radera!
Citera
2013-07-22, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Är det bara folk i lägenheter som knarkar? Bodde inte B.O i villa tills nyligen..

Nej, så menar jag inte. Men skribenten fick Holmsund att låta som ett helt knarkbesudlat ställe, vilket inte stämmer då det är en bruksort med många gamla 50-talsvillor där folk som bor nu är pensionärer som knappast knarkar. Däremot är centrum med sina hyreslägenheter ofta oroligt på kvällarna. Det område där BO är uppvuxen är ett område vid havet där en villa nu kostar några miljoner och där folk bygger nytt och de som bor där ser på ytan inte ut som några pundare iaf. Hennes syster jobbade dessutom på fritidsgården med "vilsna" ungdomar, om BO knarkade, tror jag hon rätt nyligt hamnat snett och har säkert inget jättekontaktnät med knarkare i Holmsund, jag tror hon höll låg drogprofil här ,kanske just pga sina föräldrar och syskon? Jag tror hon haft en bra uppväxt, men hamnat otroligt snett.

Men jag umgås som sagt i "fel kretsar" för att uttala mig om BOs drogvanor, detta är bara min fingertoppskänsla.
Citera
2013-07-22, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blanagel
Jodå, tänkte mest på artikeln.
Tänkte att det var rätt uppenbart att hon dog av skottet.

Nåja, onödig inlägg av mig. Mod kan radera!

Ah du menade så... Trodde du var ironisk mot mig

Min tanke var tidigare att hon kanske hade misshandlats och att det var därför det kom blod ur munnen, man vet ju inte om hon har blivit misshandlad innan skottet. Det vet vi ju i och för sig fortfarande inte, det enda vi vet är att skottet var direkt dödande, står ingentingom om att hon inte hade några andra skador.
Citera
2013-07-22, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombejbitt
Absolut inte omöjligt men då på "hobbybasis"
vet att dem hållit på med diverse "lättare" grrjor för nåra år sen.

Ok, jag förstår. Tack för svar.
Spontant lät det lite väl avancerat, speciellt då BO skulle vara inblandad på något sätt. Antagligen bara ännu ett rykte som florerar i Umeå.

Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Är ni säkra på att den MH som länkats till tidigare inte är en av de anhållna? Han har nämligen bilder på sin Fejja från Amsterdam, tillsammans med en kompis, tagna i år.

Vet inte om du citerade rätt person. Jag vet inte med säkerhet om bilderna är på den anhållna MH och har inte talat om det tidigare.

Vad jag förstått ska det inte stämma med åldern, men som sagt, jag vet inte.

Vi kan bolla frågan vidare till bombejbitt.
Citera
2013-07-22, 20:34
Medlem
Gled runt på sofiehem idag och såg 2 polisbilar vid halalgropen ( studentv upp mot ålidhem kyrka) med polishundar och sökte egenom, troligtvis efter bevis. såg därefter fler polisbilar bara lite högre upp mot gluntens väg och cirklade runt med polishundar. Sedan stack jag ner till dom anhållnas trappuppgång och kollade vilka lägenheten stod på. Eric*son H/ Renstr*m A. Funderar vem den där Renstr*m kan vara .. hmm
Citera
2013-07-22, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Ok, jag förstår. Tack för svar.
Spontant lät det lite väl avancerat, speciellt då BO skulle vara inblandad på något sätt. Antagligen bara ännu ett rykte som florerar i Umeå.

Vet inte om du citerade rätt person. Jag vet inte med säkerhet om bilderna är på den anhållna MH och har inte talat om det tidigare.

Vad jag förstått ska det inte stämma med åldern, men som sagt, jag vet inte.

Vi kan bolla frågan vidare till bombejbitt.
Missförstod er, eller ni mig, men syftade på brodern åt BO, MH har jag ingen aning om vem det är.
Citera
2013-07-22, 20:40
Medlem
maltzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbodrullan
Gled runt på sofiehem idag och såg 2 polisbilar vid halalgropen ( studentv upp mot ålidhem kyrka) med polishundar och sökte egenom, troligtvis efter bevis. såg därefter fler polisbilar bara lite högre upp mot gluntens väg och cirklade runt med polishundar. Sedan stack jag ner till dom anhållnas trappuppgång och kollade vilka lägenheten stod på. Eric*son H/ Renstr*m A. Funderar vem den där Renstr*m kan vara .. hmm

Å*a Renstr*m? ska bo i en annan lägenhet enligt birthday.se
Citera
2013-07-22, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maltzor
Å*a Renstr*m? ska bo i en annan lägenhet enligt birthday.se

jo jag såg det jag också. troligtvis en gammal flinga till honom, som flyttat några hus uppåt, tror båda är lerstenens hus också. Men man vet ju aldrig om hon vet något. Eller om det är en kille som heter Andre*s Renstr*m som kände dom båda killarna också.
Citera
2013-07-22, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombejbitt
Missförstod er, eller ni mig, men syftade på brodern åt BO, MH har jag ingen aning om vem det är.

Ska man tolka det som att BO hållit på med lättare grejer och att det inte alls är omöjligt att hon varit delaktig i en eventuell narkotikasmuggling?
Att någon har använt sig av droger nån gång eller att hålla på med smuggling och försäljning är två helt olika saker.

Vad vi vet så är ju såklart INGET omöjligt, men finns det någon större chans att det verkligen är så?

Vad tror du?
Citera
2013-07-22, 20:46
Medlem
maltzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbodrullan
jo jag såg det jag också. troligtvis en gammal flinga till honom, som flyttat några hus uppåt, tror båda är lerstenens hus också. Men man vet ju aldrig om hon vet något. Eller om det är en kille som heter Andre*s Renstr*m som kände dom båda killarna också.

Dessa lägenheter är bostadsrätter väl? har för mig att det nämdes i tråden. Kanske är uthyrd i andrahand och A.R*nstr*m äger den?

Hyresannons till lägenhet på 3B
http://kvalster.se/Umea/Uthyres/Lagenheter/Utmarksvagen_3b_300407
Senast redigerad av maltzor 2013-07-22 kl. 20:50.
Citera
2013-07-22, 20:48
Medlem
Vad tror ni om denna teori?

Som expressen skrev delade BO taxi med GM till lägenheten på Haga efter festen i Holmsund.
Syftet med resan var att få i sig droger.
Efter Efter att ha spenderat lite tid i lägenheten med att ta ditt och datt, beger sig BO och GM mot Vasaplan för att BO ska ta bussen tillbaka till Holmsund. Vägen mot Vasaplan går via stationen.

På vägen fifflar GM med en pistol. Han har inte för avsikt att skjuta henne.
Antingen lekar han med den och råkar skjuta henne av misstag eller så får han nån psykos pga drogerna och tror att hon ska döda honom om skjuter henne därför.

En ganska tragisk historia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in