2013-07-22, 18:53
Medlem
polisbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Visst, dom GÖR saker, men kommer dom fram till nåt?
Som jag skrev tidigare, jag förstår ifall dom mörkar saker med hänvisning till pågående utredning. Det jag däremot är helt frågande till är ifall det i själva verket är en snubbe med vapen i hand som fortfarande lallar omkring i Umeå på fri fot - och är ett hot mot andra. Att i det läget bara knipa käft och låtsas som om dom har lösningen klar iochmed de två pajsarna från Haga på häktet redan är ett hån mot skattebetalarna. Jag har morsan boende i området och kan verifiera att hon och hennes bekanta alla är oroliga för att det går en vettvilling med vapen lös.

Och mitt tips är att den verklige mördaren fortfarande är fågelfri. Och allmänfarlig.

Chill Beavis.

Polisen försöker främst ta reda på vad som hänt, inte hjälpa dig och din mammas haschnojor. Om snuten skulle misstänka att det sprang en dåre med vapen lös, så hade din nervösa morsa fått höra det, så sluta gnäll om det där. Två ynglingar sitter häktade, jag säger tjugo mot ett att de gjort det, och om inte, så kan du känna dig säker på att kriminalarna tittar på alternativa scenarier.

Och om din mamma nu är så nervös. Säg åt henne att låta bli att prata med okända människor som viftar med skjutvapen framför henne.
Citera
2013-07-22, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maltzor
Intressant! TS kanske for kanske in till umeå för att knarka lite, i smyg för vännerna i holmsund?

Drogtestas lik vid obducering som regel, eller bara om några misstankar finns?

Är nog inget som smygs med.. ganska dålig hemlighet!
Citera
2013-07-22, 18:55
Medlem
kalabalikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Polishuset ligger inte många meter ifrån tunneln, 200 meter kanske?

Polishuset ligger väl vid Nolia ungefär? Längre än 200 meter alltså. Men hursomhelst så ringer man väl om man ska anmäla att nån springer omkring med skjutvapen, och promenerar inte till en polisstation.
Citera
2013-07-22, 18:55
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabaliken

"Skottet". Ett skott som träffade henne alltså.

Då tar det förmodligen någon dag till innan man får veta mer exakt var kulan träffade henne då polisen inte vill gå ut med det ännu, bra att det nu är klarlagt att hon bara träffats med ett skott så slipper sådana spekulationer. Däremot framgår det inte om man vet ifall det har avlossats fler skott som inte träffat henne men sådant lär framgå längre fram i utredningen, vittnena påstår i alla fall att de bara hörde ett skott avlossas.
Citera
2013-07-22, 18:56
Medlem
maltzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejontiger
Är nog inget som smygs med.. ganska dålig hemlighet!

Ok, så det är allmänt känt i TS kretsar att hon brukade knarka lite?
Vännerna i holmsund på fest nr.1 tyckte ju att det var väldigt konstigt att hon hade åkt till umeå på natten.
Senast redigerad av maltzor 2013-07-22 kl. 19:14.
Citera
2013-07-22, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabaliken
Polishuset ligger väl vid Nolia ungefär? Längre än 200 meter alltså. Men hursomhelst så ringer man väl om man ska anmäla att nån springer omkring med skjutvapen, och promenerar inte till en polisstation.

Kan ha tömt batteriet på mobilen under kvällen/natten
Citera
2013-07-22, 19:01
Medlem
Citat:
Om du vet hur det hänger ihop kan du väl delge oss, eller varför är du så hemlig? Är killen som misshandlades i hamnen med i samma gäng som killarna BO träffade på Haga, eller vad menar du? Det var knappast BO som misshandlade killen i hamnen, så någon hämnd på så vis tror jag inte på. Hon var väl i Göteborg när han blev misshandlad? Eller är det så att det är BO:s pojkvän som misshandlades i hamnen?

Jag vet att BO:s pojkvän inte har något med varken bråken eller mordet att göra (Har inte varit i stan på månader). Han är ett offer i den här soppan och jag tycker vi ska lämna honom utanför.
Citera
2013-07-22, 19:05
Medlem
Titianas avatar
Ska vi anta att hon måste ha blivit träffad uppe i trappen...om skottet var direkt dödande (VF) kanske hon inte skulle ha lyckats att jogga uppför hela trappan?
Citera
Medlem
Citat:

Om polisen vet att BO lämnade lägenheten vid sextiden (vilket verkar vara fallet) är det som sagt var frågan om vad som hänt på vägen till tunneln, för det tar bara 5 minuter att gå dit ifrån killarnas bostad.

Självklart vet Polisen EXAKT när hon lämmnade huset på Haga, därav den exakta tidsangivelsen på vilket tidsspann dom ville ha in vittnesmål ifrån.

Att poliserna vet att hon har varit i en lägenhet i det aktuella huset och vilken tid hon har lämmnat huset är inte svårare än att dom har triangulerat hennes telefon från dom närmaste masterna.
(med lite tur har hon en smartphone som har hookat på något öppet trådlöst nätverk och gjort någon automatisk hämtning/sändning under natten också)

Det ger en grov platsangivelse, men noggrannheten ökar för varje minut telefonen befinner sig på samma ställe, att dom vet att hon har befunnit sig inomhus ser dom på signalstyrkan mot dom olika masterna, signastyrkan ökar drastiskt så fort hon går utanför dörren, där får dom tidpunkten för den händelsen.

Dom kan givetvis följa hennes telefon när den rör sig mot järnvägen, men där blir noggrannheten sämre eftersom hon rör sig och telefonen byter mast kontinuerligt.

Med lite tur har GM 1&2 rafsat åt sig sina telefoner när dom har sprungit efter BO och således är dom lika lätta att följa ungefär samma rutt.

Därav det begränsade sökområdet på Haga, GM 1&2 har rusat genom området efter skottet(kanske olika vägar) och förmodligen gjort sig av med vapnet där någonstans, därav polisens soptunnekontroll i området i dag.
Citera
Medlem
nedranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maltzor
Intressant! TS for kanske in till umeå för att knarka lite, i smyg för vännerna i holmsund?

Drogtestas lik vid obducering som regel, eller bara om några misstankar finns?

edit: ett ord för mycket
Om det är nånstans som det knarkas så är det i Holmsund och inte på haga, Holmsund är pundarhålan nummer ett.
Citera
2013-07-22, 19:07
Medlem
lägger man ihop att båda männen är dömda för narkotikabrott med att även TS har ett förflutet med droger, då känns det inte så svårt att gissa varför man besöker just deras lägenhet mitt i natten när man redan är på en fest som ligger i Holmsund som ligger 2mil utanför umeå. Dessutom finns det 0 möjligheter till lokaltrafik mellan umeå och holmsund på natten så man ska ha ett bra intresse för att lämna sina vänner på en fest för att åka till de två männen när hon dessutom uppenbarligen visste om att hon måste tillbaka till Holmsund jävligt tidigt på en lördag...
Citera
2013-07-22, 19:14
Medlem
Titianas avatar
http://www.vardhandboken.se/texter/obduktion-rutiner-och-beslut/oversikt/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in