Hej, har blivit av med jobbet,har glömt gå med i A-kassan (får skylla mig själv) jag får just nu lön den 25te varje månad för jobb utfört samma månad, men nu är det så att jag fått ett nytt jobb där jag får lönen i efterskott, och detta jobbet startar en månad efter sista dagen på mitt nuvarande jobb, så att det blir alltså två månader jag får leva på mina sparpengar för att klara mig, och alla dessa sparpengarna kommer antagligen ta slut.
Jag behöver en bil till det nya jobbet och det jag tänkte fråga er är ifall det går skjuta upp första avbetalningen på en bil ifall jag tar ett lån, eller sker alltid första avbetalningen månaden efter jag köpt bilen? för att jag behöver en bil nu och kommer inte att ha pengar till att kunna betala första amorteringen föräns om 2-3 månader. inga moralkärringar och massa snack om min ekonomi nu tack, min lön räcker gott och väl till att betala av bilen jag köper. den kommer att landa på ca 120k, uppdelat på tre år.
Är det någon annan som lyckats lösa något liknande när de tagit lån hos bilhandlaren? tror inte det är så poppis med lån hos banken om jag är mellan två jobb.