2013-05-22, 11:59
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyttarVM1990
Statsministern ser ruskigt fräsch ut när TV4 intervjuar honom i Globen. Smalare och solbränd. Laddar han upp för valrörelsen?
Han har ju helt klart bantat de senaste månaderna - mumin-looken har försvunnit. Men nu har istället ögonen blivit oproportionerligt stora.
Citera
2013-05-22, 15:05
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyttarVM1990
Statsministern ser ruskigt fräsch ut när TV4 intervjuar honom i Globen. Smalare och solbränd. Laddar han upp för valrörelsen?
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Han har ju helt klart bantat de senaste månaderna - mumin-looken har försvunnit. Men nu har istället ögonen blivit oproportionerligt stora.
"Infektionssjukdom"?

Det skulle kunna förklara varför han är drogad för det är väl ingen som inte fattat läget efter senaste framträdandet gällande Husbyupploppen där han var mer sluddrig och seg än vanligt. Han mummlade även en hel del och verkade ha väldigt svårt att hitta orden.

Är han möjligen döende?
Citera
2013-05-23, 14:51
Medlem
Gustaf Reinfeldt jobbar just nu på Prime PR. Undrar om det är bra eller dåligt för 1) PR-branschen 2) Stadsministern

http://www.resume.se/nyheter/pr/2013/05/23/offentligheten-ar-nagot-jag-far-leva-med/
Citera
2013-05-23, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat

Vid Graves sjukdom, som är den vanligaste orsaken till giftstruma, kan ögonen verka förstorade eftersom ögonmuskeln svullnar och skjuter fram ögonen men detta betyder ju inte nödvändigtvis innebära att Reinfeldt skulle ha drabbats av just denna sjukdomen även om det kan verka så.
Citera
2013-05-23, 20:32
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vid Graves sjukdom, som är den vanligaste orsaken till giftstruma, kan ögonen verka förstorade eftersom ögonmuskeln svullnar och skjuter fram ögonen men detta betyder ju inte nödvändigtvis innebära att Reinfeldt skulle ha drabbats av just denna sjukdomen även om det kan verka så.

Nu har jag granskat ett antal bilder ur olika vinklar på Fredde från de senaste dagarna. Min bestämda uppfattning är att vi kan avskriva giftstruma. Ögonen är mest stora, inte i särskilt hög grad utstående.
Citera
2013-05-23, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nu har jag granskat ett antal bilder ur olika vinklar på Fredde från de senaste dagarna. Min bestämda uppfattning är att vi kan avskriva giftstruma. Ögonen är mest stora, inte i särskilt hög grad utstående.

Det känns bra att veta att hans troskyldiga uppsyn inte beror på någon sjukdom.
Citera
2013-05-23, 21:18
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bkb1000
Gustaf Reinfeldt jobbar just nu på Prime PR. Undrar om det är bra eller dåligt för 1) PR-branschen 2) Stadsministern

http://www.resume.se/nyheter/pr/2013/05/23/offentligheten-ar-nagot-jag-far-leva-med/

Du tänkte kanske på 2) statsministern?

Han kan väl bara må bra av att grabben har ett jobb. Om än det är ett låtsasjobb
Citera
2013-06-25, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Är det någon som har hört skvaller om Reinfeldts pappa, Bruno Reinfeldt??
Jag har hört att statsministern inte tycker så mycket om sin 74-åriga pappa?
En som har stått familjen reinfeldt nära har berättat att bruno drack en hel del när fredrik var liten.
Han berätta också att han inte brukade umgås med sin son så mycket, och att reinfeldt var osocial som barn. Hörde allt detta från en gammal gubbe på mitt jobb, han satt högt uppsatt i ett företag i stockholmstrakterna för många många år sen!
Edit: Jag säger inte att detta är sant, utan det är bara vad jag hörde från denna man.
Senast redigerad av Uaex 2013-06-25 kl. 20:05.
Citera
2013-07-04, 13:25
Medlem
Uncle Dukes avatar
Jag tyckte statsministerns stubb på skallen såg väldigt ljus ut i Almedalen igår. Har han gått och blivit vithårig?
Citera
2013-07-19, 00:43
Medlem
Månsans avatar
Fredrik Reinfeldt är en sällsynt usel människa.
Idag besökte jag Täby Centrum i sällskap med min fru. Hon är utländska och inte helt familjär med allt som händer i Sverige. Vi möter en äldre man som stödjer sig på en rullator. Han ser nergången ut. Kläderna i oordning. Av utseendet att döma inte tvättat sig på flera dagar. Hasar sig fram med påtagliga besvär.

Min fru som kommer från ett fattigare land än Sverige kommenterar mannen. Hon uttrycker förvåning över att en gammal man i rika Sverige ser så påtagligt misskött ut. Hon har inte sett det förut.

Jag kommenterar saken:
This old man, my dear, is the father of the Prime Minister of Sweden. No one seems to care for him. It's a very sad story. The most powerful man in this country doesn't even have the desire to take care of his own sick father.

Min fru hade svårt att tro det var sant. Att gamle Bruno -- en människosplllra och far till statsministern -- hasade sig fram i förortscentrum i uppenbart dålig och vanvårdad kondition.

Av denna lilla episod ur vardagen kan vi sluta oss till att herr statsministern inte bara är en sällsynt medioker moderatledare och regeringschef. Han är uppenbarligen en högst vedervärdig människa som låter sin gamle far förfalla i ensamhet och armod.
Citera
2013-07-20, 00:59
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Idag besökte jag Täby Centrum i sällskap med min fru. Hon är utländska och inte helt familjär med allt som händer i Sverige. Vi möter en äldre man som stödjer sig på en rullator. Han ser nergången ut. Kläderna i oordning. Av utseendet att döma inte tvättat sig på flera dagar. Hasar sig fram med påtagliga besvär.

Min fru som kommer från ett fattigare land än Sverige kommenterar mannen. Hon uttrycker förvåning över att en gammal man i rika Sverige ser så påtagligt misskött ut. Hon har inte sett det förut.

Jag kommenterar saken:
This old man, my dear, is the father of the Prime Minister of Sweden. No one seems to care for him. It's a very sad story. The most powerful man in this country doesn't even have the desire to take care of his own sick father.

Min fru hade svårt att tro det var sant. Att gamle Bruno -- en människosplllra och far till statsministern -- hasade sig fram i förortscentrum i uppenbart dålig och vanvårdad kondition.

Av denna lilla episod ur vardagen kan vi sluta oss till att herr statsministern inte bara är en sällsynt medioker moderatledare och regeringschef. Han är uppenbarligen en högst vedervärdig människa som låter sin gamle far förfalla i ensamhet och armod.

Det är väldigt sorgligt det du beskriver hur illa ställt det är med Fredriks far.

Man har ju läst här i tråden att Fredrik har tagit avstånd av sin far pga dennes problem med spriten, och det verkar synnerligen rått och hjärtlöst från Fredriks sida om det bara är pappans alkolholproblem som är orsaken till hans avståndstagande.
Citera
2013-07-20, 09:28
Medlem
rogerks avatar
Citat:

Jag kommenterar saken:

Vi måste ha varit samtidigt i centrum igår, jag såg oxå Bruno sittandes på en bänk. Det verkar som han har gett upp bilkörandet efter de senaste krockäventyren. Jag tycker Bruno ser ganska bra ut för sin ålder men visst, hade han ägnat sig åt något som ens kan liknas vid motion hade hans kropp nog varit bättre idag. De största anledningen till hans hälsoläge är nog dock hans konsumtion av alkohol som är av kontinental karaktär dvs en låg promillehalt konstant och ofta mera.

Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Det är väldigt sorgligt det du beskriver hur illa ställt det är med Fredriks far.

Man har ju läst här i tråden att Fredrik har tagit avstånd av sin far pga dennes problem med spriten, och det verkar synnerligen rått och hjärtlöst från Fredriks sida om det bara är pappans alkolholproblem som är orsaken till hans avståndstagande.

Att Fredrik inte vill träffa honom beror nog på en mängd olika saker. Pappan saknar respekt för andra människor, såvida dom inte har fina titlar som advokat tex. Men även pappans skådespelande och manipulerande med alla lögner och svek gör att man till slut håller sig helt och hållet ifrån honom.
Senast redigerad av rogerk 2013-07-20 kl. 09:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in