Citat:
Ursprungligen postat av
Månsan
Fredrik Reinfeldt är en sällsynt usel människa.
Idag besökte jag Täby Centrum i sällskap med min fru. Hon är utländska och inte helt familjär med allt som händer i Sverige. Vi möter en äldre man som stödjer sig på en rullator. Han ser nergången ut. Kläderna i oordning. Av utseendet att döma inte tvättat sig på flera dagar. Hasar sig fram med påtagliga besvär.
Min fru som kommer från ett fattigare land än Sverige kommenterar mannen. Hon uttrycker förvåning över att en gammal man i rika Sverige ser så påtagligt misskött ut. Hon har inte sett det förut.
Jag kommenterar saken:
This old man, my dear, is the father of the Prime Minister of Sweden. No one seems to care for him. It's a very sad story. The most powerful man in this country doesn't even have the desire to take care of his own sick father.
Min fru hade svårt att tro det var sant. Att gamle Bruno -- en människosplllra och far till statsministern -- hasade sig fram i förortscentrum i uppenbart dålig och vanvårdad kondition.
Av denna lilla episod ur vardagen kan vi sluta oss till att herr statsministern inte bara är en sällsynt medioker moderatledare och regeringschef. Han är uppenbarligen en högst vedervärdig människa som låter sin gamle far förfalla i ensamhet och armod.
Vi måste ha varit samtidigt i centrum igår, jag såg oxå Bruno sittandes på en bänk. Det verkar som han har gett upp bilkörandet efter de senaste krockäventyren. Jag tycker Bruno ser ganska bra ut för sin ålder men visst, hade han ägnat sig åt något som ens kan liknas vid motion hade hans kropp nog varit bättre idag. De största anledningen till hans hälsoläge är nog dock hans konsumtion av alkohol som är av kontinental karaktär dvs en låg promillehalt konstant och ofta mera.
Citat:
Ursprungligen postat av
bill clayton
Det är väldigt sorgligt det du beskriver hur illa ställt det är med Fredriks far.
Man har ju läst här i tråden att Fredrik har tagit avstånd av sin far pga dennes problem med spriten, och det verkar synnerligen rått och hjärtlöst från Fredriks sida om det bara är pappans alkolholproblem som är orsaken till hans avståndstagande.
Att Fredrik inte vill träffa honom beror nog på en mängd olika saker. Pappan saknar respekt för andra människor, såvida dom inte har fina titlar som advokat tex. Men även pappans skådespelande och manipulerande med alla lögner och svek gör att man till slut håller sig helt och hållet ifrån honom.