2013-07-18, 23:37
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Är nyfiken. Hur gick det med kåken i Flo?

Nja är väl inget större intresse här, dock är det en som ska kolla imorrn om hen får tid över. En eloge till denne :-)
Citera
2013-07-18, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Visst, jag förstår principen som sådan men ändå, det känns som att såna här gäng helt och hållet har sina egna lagar.
Såklart, därför kallar sig många mc klubbar för "1%", betyder ungefär som så att de står utanför lagen
Citera
2013-07-18, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
får dem?

Nej alla "kriminella" eller rättare sagt brottsmisstänkta får inte göra det.

Det är endast om åklagare eller försvarare begär/kräver det. Ibland kan åklagare anse att det skall göras och försvaret kan då överklaga det/bestrida det.

Vid vissa brott så är det mer vanligt. Brott där man anser att man passerat en gräns för vad som borde vara "normalt".

Många som sitter har störningar och sjukdomar. Men set krävs väldigt allvarlig störning eller sjukdom för att få vård istället för fängelse.
Citera
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Exakt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Nja är väl inget större intresse här, dock är det en som ska kolla imorrn om hen får tid över. En eloge till denne :-)

Ah okej, ska dra i lite trådar under natten och se vad jag kan göra åt saken under morgondagen. Själv har jag ett piss tråkigt jobb å sköta!
Citera
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Är PT kriminell? Hon kanske ville ur det liv hon hade och därför pratade om att börja om med barnets far? Äh, jag vet inte, vill bara att hon hittas
PT?
Citera
2013-07-18, 23:39
Bannlyst
Citat:
Är PT kriminell? Hon kanske ville ur det liv hon hade och därför pratade om att börja om med barnets far? Äh, jag vet inte, vill bara att hon hittas
Japp. Dömd flera gånger.
Har även han spöat tjejer, inklusive I
Citera
2013-07-18, 23:40
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greger65
PT?

Barnets far, som hon ringde den natten hon försvann, som bråkade med AJ i telefonen.
Citera
2013-07-18, 23:41
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Japp. Dömd flera gånger.
Har även han spöat tjejer, inklusive I

Hmm, nu när du säger det så. Den här tråden går verkligen fort och växlar mellan teorier om BP, färdväg, brännplats, färdväg, mc, tillvägagångssätt, flyktvägar, dumpningsplats, sjöar osv.
Citera
2013-07-18, 23:42
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Blödarsjuka blöder inte mer eller fortare, de blöder längre. Om det är svår Hemofili så är ju de inre blödningarna värst och smärtsammast och kan bli riktigt knas om det inte behandlas.
Men IF har von Willebrands sjukdom, åtminstone har det sagts så i tråden.
Den lindrigaste formen kan man t o m ha utan att det upptäcks förrän man är vuxen, eller inte alls.
Citera
Medlem
Citat:

Har kikat på kartorna igen. Det kanske är för nära befolkade hus, Men bör kollas eftersom läget kan verka rätt.
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Ah okej, ska dra i lite trådar under natten och se vad jag kan göra åt saken under morgondagen. Själv har jag ett piss tråkigt jobb å sköta!

Vad bra, äntligen ett gensvar. :-)
Citera
2013-07-18, 23:43
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acool
Nej alla "kriminella" eller rättare sagt brottsmisstänkta får inte göra det.

Det är endast om åklagare eller försvarare begär/kräver det. Ibland kan åklagare anse att det skall göras och försvaret kan då överklaga det/bestrida det.

Vid vissa brott så är det mer vanligt. Brott där man anser att man passerat en gräns för vad som borde vara "normalt".

Många som sitter har störningar och sjukdomar. Men set krävs väldigt allvarlig störning eller sjukdom för att få vård istället för fängelse.

det var ungefär så jag tänkte med, tycker det då låter lite konstigt att kanel-kalle skulle få göra det för ett inbrott.

är ganska säker på att AJ inte skulle klarat en sådan undersökning. så därför tror jag inte han gjort en trots sitt register.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in