Citat:
Ursprungligen postat av
4522
Hög på crack eller? Ögna genom summorna dom italienska klubbarna håvat in den här sommaren. Med lite vett kan dom värva ihop slagkraftigare lag än om lirarna skulle ha stannat kvar.
Nej, jag är inte hög på crack. Är du?
Ja, visst får Roma, Viola och Napoli bra betalt för spelarna, men du måste väl hålla med om att det är ett enormt nederlag för italiensk fotboll överlag att förlora tre sådana spelare? Oavsett hur mycket betalt klubbarna får.
Cavani var tillsammans med Pirlo och Balotelli ligans absolut största stjärna, Jovetic var väl egentligen den enda spelaren som kändes som en typisk tia (trequartista). När Jovetic är som bäst förs tankarna lätt till spelare som Totti, Baggio & Del Piero. Marquinhos är tillsammans med Varane världens största försvarstalang.
Med Benitez vid rodret lär Napoli knappast ersätta Cavani på ett bra sätt. Jag hoppas att jag har fel, men Benitez har värvat så många dussinspelare förut att jag har svårt att se något annorlunda scenario nu. Viola lär nog inte köpa in någon ersättare till Jovetic då man redan har Gomez, Rossi, Ljajic och Cuadrado som offensiva vapen. Roma lär inte köpa in någon ersättare till Marquinhos då man redan har Benatia och Castán som båda är väldigt duktiga mittbackar. Man lär väl användarna pengarna till att bygga Disneyland Roma. Eller något.