2013-07-18, 22:07
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
"Vi" förlorar alltså Cavani, Marquinhos och Jovetic inom loppet av ett par dagar. Så jävla tragiskt, men det här borde i alla fall få det osanningsenliga tjatet om att "Serie A är tillbaka" att försvinna. Visst är Tevéz, Strootman och Llorente roliga och intressanta spelare, men ställer man dem mot Cavani, Jovetic och Marquinhos blir det ganska tydligt att italiensk fotboll förlorar mycket på det här. Framförallt Cavani och Jovetic är två profiler som är oerhört starkt förknippade med Serie A, åtminstone för mig.

Nej, det här är en sorgens dag.

Det är framförallt tråkigt att Italien tappar så mycket till fuskare. Hur City kan anse sig ha råd att köpa så vidlyftigt, och framförallt PSG begriper jag överhuvudtaget inte. Det är en ren spottloska i ansiktet på UEFA att köpa Cavani - det är det enda sättet man kan se det på. Ett direkt uttalande om att man ger fullständigt fan i allt vad fair play heter.

Jag hoppas innerligt att man sätter åt det snart, för det känns ärligt talat inte roligt längre. Särskilt om man gillar Italien.
2013-07-18, 22:14
Medlem
4522s avatar
Citat:
"Vi" förlorar alltså Cavani, Marquinhos och Jovetic inom loppet av ett par dagar. Så jävla tragiskt, men det här borde i alla fall få det osanningsenliga tjatet om att "Serie A är tillbaka" att försvinna. Visst är Tevéz, Strootman och Llorente roliga och intressanta spelare, men ställer man dem mot Cavani, Jovetic och Marquinhos blir det ganska tydligt att italiensk fotboll förlorar mycket på det här. Framförallt Cavani och Jovetic är två profiler som är oerhört starkt förknippade med Serie A, åtminstone för mig.

Edit: Glömde i och för sig bort Mario Gomez, förmodligen det bästa köpet hittills.

Hög på crack eller? Ögna genom summorna dom italienska klubbarna håvat in den här sommaren. Med lite vett kan dom värva ihop slagkraftigare lag än om lirarna skulle ha stannat kvar.
2013-07-18, 22:22
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Hög på crack eller? Ögna genom summorna dom italienska klubbarna håvat in den här sommaren. Med lite vett kan dom värva ihop slagkraftigare lag än om lirarna skulle ha stannat kvar.

Nej, jag är inte hög på crack. Är du?

Ja, visst får Roma, Viola och Napoli bra betalt för spelarna, men du måste väl hålla med om att det är ett enormt nederlag för italiensk fotboll överlag att förlora tre sådana spelare? Oavsett hur mycket betalt klubbarna får.

Cavani var tillsammans med Pirlo och Balotelli ligans absolut största stjärna, Jovetic var väl egentligen den enda spelaren som kändes som en typisk tia (trequartista). När Jovetic är som bäst förs tankarna lätt till spelare som Totti, Baggio & Del Piero. Marquinhos är tillsammans med Varane världens största försvarstalang.

Med Benitez vid rodret lär Napoli knappast ersätta Cavani på ett bra sätt. Jag hoppas att jag har fel, men Benitez har värvat så många dussinspelare förut att jag har svårt att se något annorlunda scenario nu. Viola lär nog inte köpa in någon ersättare till Jovetic då man redan har Gomez, Rossi, Ljajic och Cuadrado som offensiva vapen. Roma lär inte köpa in någon ersättare till Marquinhos då man redan har Benatia och Castán som båda är väldigt duktiga mittbackar. Man lär väl användarna pengarna till att bygga Disneyland Roma. Eller något.
2013-07-18, 22:25
Medlem
han solos avatar
Citat:

Edit: Glömde i och för sig bort Mario Gomez, förmodligen det bästa köpet hittills.

Håller delvis med. Tråkigt när profiler försvinner.

Men Serie A har även fått in grymma lirare och silly season är ännu inte slut.

Gomez, Tevez, Strootman och Llorente kommer bli spännande att se. De är alla, till och från, spelare av världsklass.

Till detta finns ju även att Milan har Balotelli sedan tidigare, den starkast lysande stjärnan i Italien. Om Eriksen och Honda tillkommer Milan så har de en riktigt "namnkunnig" trupp.
2013-07-18, 22:41
Medlem
Fina värvningar av PSG. Bara en innermittfältare som behövs nu och det är egentligen det största behovet.

Som jag tidigare skrivit hoppas jag på Hernanes!
2013-07-18, 22:42
Medlem
4522s avatar
Citat:
Nej, jag är inte hög på crack. Är du?

Ja, visst får Roma, Viola och Napoli bra betalt för spelarna, men du måste väl hålla med om att det är ett enormt nederlag för italiensk fotboll överlag att förlora tre sådana spelare? Oavsett hur mycket betalt klubbarna får.

Cavani var tillsammans med Pirlo och Balotelli ligans absolut största stjärna, Jovetic var väl egentligen den enda spelaren som kändes som en typisk tia (trequartista). När Jovetic är som bäst förs tankarna lätt till spelare som Totti, Baggio & Del Piero. Marquinhos är tillsammans med Varane världens största försvarstalang.

Med Benitez vid rodret lär Napoli knappast ersätta Cavani på ett bra sätt. Jag hoppas att jag har fel, men Benitez har värvat så många dussinspelare förut att jag har svårt att se något annorlunda scenario nu. Viola lär nog inte köpa in någon ersättare till Jovetic då man redan har Gomez, Rossi, Ljajic och Cuadrado som offensiva vapen. Roma lär inte köpa in någon ersättare till Marquinhos då man redan har Benatia och Castán som båda är väldigt duktiga mittbackar. Man lär väl användarna pengarna till att bygga Disneyland Roma. Eller något.

Nej, allt handlar såklart om vad pengarna läggs på. Det är för tidigt för att kunna lämna något utlåtande om helheten. Inget att hetsa upp sig för. Tanken är väl att Ilicic ska ersätta Jovetic, dessutom har dom redan Joaquin.
2013-07-18, 22:52
Medlem
Calogeros avatar
Jag ser det inte som något möjligt att hitta tre ersättare som är bättre än spelarna som lämnar.

Vem skulle Napoli kunna köpa för Cavanipengarna som är ens i samma klass? Falcao har redan bytt klubb. Ibrahimovic, visst men hur många år har han ens kvar på den nivån han håller nu?

Marquinhos, tja då får man väl lura bort Varane från Madrid då. Haha.

För mig som romanista svider den här affären något oerhört, inte bara för Marquinhos otroligt höga klass (trots att han fortfarande är en finnig tonåring) men också för hans fantastiskt fina attityd. Nej, det här suger fan.

Jovetic tror jag ärligt inte Viola kommer sakna sådär överdrivet mycket då man i vilket fall har en fantastisk offensiv, men för Serie A som liga är det väldigt förödande att förlora en sådan spelare. Riktiga trequartiste verkar dessutom vara ett utdöende släkte, därför gör det extra ont att se Jovetic lämna. Satt till och med och hoppades på att han skulle hamna i Juventus, bara för att få se honom stanna kvar i Serie A.

Jag hoppas att Jovetic får hemlängtan och kommer tillbaka till Italien inom 2 år.
2013-07-18, 23:01
Medlem
Kafferastens avatar
Rafa vill ha Pepe Reina enligt Tony Barrett som brukar ha koll på grejerna.
2013-07-18, 23:06
Medlem
Calogeros avatar
^

Ja, det var ju det här med Benitez och dussinspelare...
2013-07-18, 23:17
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
^

Ja, det var ju det här med Benitez och dussinspelare...
Dussinspelare? Vilken målvakt skulle du ha värvat som Napoli?
2013-07-18, 23:19
Medlem
Calogeros avatar
Nåja, dussinspelare är ju såklart att ta i, men han är absolut inte vad han en gång varit.

Napoli har ju redan tagit in Rafael som är en väldigt duktig målvakt, dessutom verkar ju Julio Cesar vara oerhört nära (även om det snackas om att affären kan spricka).

Låter som en bra målvaktsplan enligt mig.

Jag tror helt enkelt inte att Reina, Albiol och Callejon är spelarna som skall ta Napoli mot nya höjder.
2013-07-18, 23:22
Medlem
Kafferastens avatar
Visst Reina kanske inte haft sin bästa säsong men tycker att kritiken mot honom gått så pass långt att han nu nästan blivit underskattad plötsligt..det är fortfarande en bra målvakt. Nu känner han nog att hans position är hotad i Liverpool så förmodligen kommer han att acceptera en flytt till Napoli.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in