2013-07-18, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Du skulle inte hälla syra i deras brevlåda? Bara för att markera?

Utan ironi så tycker jag vi kan lägga ner hela diskussionen kring barnskrik. Det är en ickefråga.
Vad skulle man markera med det?
Skulle du lägga in granris i "deras" brevlåda för arr markera något? Om hon låg i skogen. Vilken brevlåda pratar du om?
Ja, det är det jag säger, barnskrik eller inte, ingen bryr sig. Precis som med dig.
Citera
2013-07-18, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
1,5 år ca
Ahh ok lite för litet då för att kunna berätta nåt. Stackars barn och anhöriga. Vet inte hur det fungerar med duktiga barnpsykologer men är det helt omöjligt att få ett så litet barn att beskriva saker det har varit med om? Tänker att man typ leker fram.. kanske jag hoppas för mycket barnet är ju bara 1,5 år.
Citera
2013-07-18, 17:03
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostan
Hur gammalt var barnet, 3år? Och var han inte full av blod? Min undran är har han kunnat berätta nåt? Och i så fall vad?
Det var nog ett syftningsfel, pojken satt i en lght som var full av blod.
Jag tror han är 18 mån, isf lär han inte berätta nåt.
Citera
2013-07-18, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ana-Lysera
Inte för att skydda AJ men jag är säker på att detta inte var mord utan vållande till annans död då det inte är planerat. AJ är ingen kallblodig mördare i grunden utan bara en kille som har mindervärdeskomplex och för att hävda sig använder våld och detta mot sådana som inte kan försvara sig. Så vi kan utgå från att här har det våldet spårat ur lite mer än vanligt och AJ står helt plötsligt med ett lik. Steget till att börja stycka detta lik är större att ta än att bli vållande till nån annans död och utan kunskap tar det tid och lämnas så mycket spår att det utan problem kan framställas ganska tidigt att det varit en styckning på BP.

Att sen sprida ut likdelar under sin "roadtrip" skulle ju bara vara idiotiskt då det helt klart hade hittats någon del och finner man en del så har man ju en "kropp".

Avfärda styckningsteorin då det tar tid, krävs ett enormt steg hos en människa och risken att binda någon till gärningen ökar. Det har utan att vara expert på området gått till på enklast möjliga sätt då jag är helt säker på att AJ är en så rädd liten skit att han inte skulle offra en enda sekund på att stycka IF då han vet att han måste få bort kropp och sig själv snarast för att kunna gå fri.
Du känner inte AJ förstår jag efter att ha lyssnat till ditt dravel!
Citera
2013-07-18, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Vågar inte svara på det. Men är dom inte såpass djupa att dom inte ska kunna bottenfrysa?
Den branddammen verkar intressant ut. Kan man smyga in och kolla den med lite rep och sten utan att man väcker uppmärksamhet? Jag undrar kanske åker dit under helgen och kolla den.
Citera
2013-07-18, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det var nog ett syftningsfel, pojken satt i en lght som var full av blod.
Jag tror han är 18 mån, isf lär han inte berätta nåt.
Ok tyckte att jag läste nånstans i tråden att han var nerblodad men kan givetvis ha fel
Citera
2013-07-18, 17:07
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiiaB
Var det ang örhänget som en fb:are postade om härom dagen?
Som jag, avser, ja. Han postade ju in en bild till polisen, och vips, var polisen hos Id@ med bruna påsar. Men det kan lika gärna varit en tillfällighet? Men man kan ju tycka att de borde kolla upp det på studs.
Citera
2013-07-18, 17:08
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Inte råd.. Är goda råd dyra?
Varför skulle huset vara av intresse? För att det är nedtrampat gräs där flera veckor efter att en tjej försvann?
Gräset skulle rest sig 2 dagar efter det blev nedtrampat, ungefär.

Ja när syftet med dina "goda råd" grundar sig på att vifta bort ett tips som en illaluktande skit! För jobbigt att åka ut och titta i tio minuter eller för att du har andra "bättre ställen" du tycker känns mer "troliga"? Eller för att gräset inte står som det ska? Db bor i närheten och likaså FH så varför skulle inte det vara värt att söka igenom.
Kanhända det inte finns nåt där men då har vi iaf kollat.

PS Eller för att du känner att du måste markera med i ditt tycke sk bättre vetande och det är väl ändå inte därför vi sitter här. Jag är här för att jag känner så starkt med I*as anhöriga och hennes små barn och för att hon måste hittas. Inte ens Polisen viftade bort Ödehuset som tips men du anser att det nog inte är värt att kolla upp. Hmm... Ja vi får väl verkligen hoppas att hon inte ligger där i närheten för då kanske det blir lite jobbigt för jaget.
Senast redigerad av Mouchino 2013-07-18 kl. 17:18.
Citera
2013-07-18, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Kan den "andra" bilen vara stulen? Var söker man efter sådan info?

Några tips om vad det skulle vara för bil?
Citera
2013-07-18, 17:19
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja när syftet med dina "goda råd" grundar sig på att vifta bort ett tips som en illaluktande skit! För jobbigt att åka ut och titta i tio minuter eller för att du har andra "bättre ställen" du tycker känns mer "troliga"? Eller för att gräset inte står som det ska? Db bor i närheten och likaså FH så varför skulle inte det vara värt att söka igenom.
Kanhända det inte finns nåt där men då har vi iaf kollat.
Du kunde ta tag i det och bilda MPI - missing people independent
Och skicka dom på dessa uppslag. Jag bor långt ifrån tyvärr.
Citera
2013-07-18, 17:21
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Du kunde ta tag i det och bilda MPI - missing people independent
Och skicka dom på dessa uppslag. Jag bor långt ifrån tyvärr.

Samma här tyvärr, så frustrerande att inte kunna göra något
Citera
2013-07-18, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Några tips om vad det skulle vara för bil?

Hmm, eller lånat? En grön golf -99 kanske? Från flickvännen till den häktade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in