Citat:
Ursprungligen postat av
silbersky007
Jag börjar misstänka att dem har gjort som rånarna gör bränner bilen åt ena hållet och kör med bytet mot motsatt håll , varför skall aj köra tillbaks mot jpkg han var på reseäventyr .
På lördag kväll så var det god middag + vin / öl
Vad är anledning att han kör iväg till jpkg han har säkert kompisar i THN men han åker iväg
Sedan vet jag inte om han körde motorcykel eller bil ?
Börjar mer och mer tro att kroppen kan ligga utanför THN
Inga prov resultat än det har gått 3 veckor Fy FAN
En stor skillnad jämfört med bankrån är att (seriösa) bankrån är noga planerade och förberedda. Man ser till att ha lämpliga flyktbilar som är stulna och inte kopplas till gärningsmännen. Man har förberett med bil att byta till som du säger när man bränner första bilen. Man har sett till att alla ska ha telefoner som ska vara så säkra som möjligt. En noggrann tidsplan och lämplig utrustning i övrigt, tex kläder ombyte ev verktyg etc. Om det händer något oförutsett eller man misstänker att polisen är på spåren så kan man avblåsa alltihopa.
Som någon har nämnt, om detta hade varit planerat så hade det antagligen ställts in pga telefonsamtalen från pappan och exet som binder GM till platsen. (Hade det varit planerat tror jag man hade sett till att lura iväg henne någonstans, utan barn).
Därmed utesluter jag inte att de skulle tagit kroppen åt andra hållet som du säger, men det blir ju mera krångligt om man ska fixa en bil till och riskabelt att fara runt med ett lik. Man ska aldrig säga aldrig men situationen är inte riktigt samma som ett rån.