2013-07-18, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Är det någon här som känner de inblandade som kan bidra? Har sonen känslig hud? Barn skriker t ex om de är röda i rumpan vilket många barn lätt blir om blöja inte byts ofta (säg ca kl 20-15, ganska många timmar). Jag tror inte att en stressad mördare/kvinnomisshandlare eller hans kompis DB tänker på att t ex zinksalva minskar svedan för barnet. En kvinna som själv har tagit hand om småbarn gör det. Alternativt kanske en som är personlig assistent (FH?).

Var i lägenheten fanns sonen? Hade han blöja på? Äter han välling? Hade han nappflaska att ta själv? En på 18-månader kan ta sin flaska själv. Hade AJ eller någon annan ställt några fyllda nappflaskor så att han inte skulle skrika p g a hunger? Tänker man så kallt när man har mördat någon eller ringer man t ex sin mamma?

Om sonen har gallskrikit i perioder p g a fylld blöja och hunger och inga grannar har reagerat så är det ju bedrövligt. Vad säger grannarna idag? Eller har de hört sonen och vågar inte säga att de struntade i honom?
Skulle jag höra en unge skrika i perioder skulle jag skita i det..
Skulle jag höra att det va ett jäkla liv skulle jag gå dit å banka på och be dom hålla käften.
Ungen skulle kunna va sjuk å därför skrika.
Vet man att det bor nå pack där och att det hänger ökända idioter där så skulle man skita i om det va livat där eller be dom flytta.

Vad är det för grannar som bor där? Pundare? Äldre?
Kanske vänner till bo och eller gm tex
Citera
2013-07-18, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Vi har inte råd att gå på "magkänsla" just nu, Ägaren till huset står skriven i Vänersborg och då står helt säkert huset tomt. Plus om det varit nån som haft det på somrarna, aa då hade det nog inte sett ut som det gör där. Däremot kan det finnas andra icke välkomna gäster som ej har befogenhet över huset. Skulle vara bereddd på att ringa ägaren t.om och fråga hen om denne hyr till någon. På lantmäteriet fick jag beskedet att ingen står skriven där!!!
Inte råd.. Är goda råd dyra?
Varför skulle huset vara av intresse? För att det är nedtrampat gräs där flera veckor efter att en tjej försvann?
Gräset skulle rest sig 2 dagar efter det blev nedtrampat, ungefär.
Citera
2013-07-18, 16:52
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Skulle jag höra att det va ett jäkla liv skulle jag gå dit å banka på och be dom hålla käften.
Vet man att det bor nå pack där och att det hänger ökända idioter där så skulle man skita i om det va livat där eller be dom flytta.

Du skulle inte hälla syra i deras brevlåda? Bara för att markera?

Utan ironi så tycker jag vi kan lägga ner hela diskussionen kring barnskrik. Det är en ickefråga.
Citera
2013-07-18, 16:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag hade valt någon lite mindre pöl, med vegitation, typ skogsgöl/kärr.
Det finns en väster om kyrkesjön t.ex.

Jag hade valt en djup sjö t.ex Igelsjön om den är så djup som några säger. Hullsjön skulle kunna vara ett alt. eftersom den ska vara max 1,5 m djup och därför tror folk att "så jävla dumma kan de inte vara".
Citera
2013-07-18, 16:53
Medlem
Hur gammalt var barnet, 3år? Och var han inte full av blod? Min undran är har han kunnat berätta nåt? Och i så fall vad?
Citera
2013-07-18, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ana-Lysera
Inget som pekar på att det varit avsiktligt så håller fast vid vållande, AJ har ett brottsligt förflutet att ta till våld men är ganska säker på att avsikten inte var att döda IF men det denna gången blev utgången sådan.
Dråp är inte avsiktligt.
Vållande är mer om du krockar och en passagerare omkommer. Exempelvis.
Citera
2013-07-18, 16:55
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Är det en för vild gissning om jag tror att TB nu har ett nytt konto här? Nästa gång AJ får ett utbrott är det kanske hon som råkar illa ut.

Min gissning av händelseförloppet är i dagsläget:
- AJ bli sur och slår I*a, hon börjar blöda och talar om för AJ att hon är blödarsjuk (alt visste han detta)
- AJ (som innerst inne är en feg stackare och kanske även rädd för pappan till I*a) tänker åka och dumpa I*a utanför akuten. Han vågar inte ringa ambulans för då kommer säker även polisen.
- DB kallas dit som chaufför
- Mamman (gör allt för sonen?) eller väninna kallas in för att ta hand om I*as barn
- I bilen på väg till akuten dör I*a och det blir panik
- I*a dumpas, grävs ner eller lämnas någonstans
- Mamman/väninnan varnas så att hon kan gå ifrån lägenheten
- Bilen körs till lämpligt ställe för att brännas
- AJ sticker iväg och DB lovar att fixa så att I*a inte kan spåras till bilen
- Klantigt nog så ringer DB från en registrerad mobil till en annan tillhörande FH

Ja inte ett helt otroligt scenario och Mamman verkar ju helt nollställd alltså, hade det varit min grabb så hade jag bearbetat honom varje dag att göra det enda rätta och stå för vad han gjort. Den tjejen är ju så blåögd så klockorna stannar men det kommer väl en dag när hon TVINGAS att vakna upp ur sin törnrosa dvala, eller inte
Citera
2013-07-18, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av prostan
Hur gammalt var barnet, 3år? Och var han inte full av blod? Min undran är har han kunnat berätta nåt? Och i så fall vad?
1,5 år ca
Citera
2013-07-18, 16:56
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:

Det är ju just därför kvinnor och barn blir ihjälslagna i sina bostäder - grannarna skiter i vilket! Men nu bryr alla sig, när en mamma förmodligen redan är död. Märkligt samhälle vi lever i!
Citera
2013-07-18, 16:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Dråp är inte avsiktligt.
Vållande är mer om du krockar och en passagerare omkommer. Exempelvis.
Dråp är uppsåtligt.
Citera
2013-07-18, 17:01
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Jag börjar misstänka att dem har gjort som rånarna gör bränner bilen åt ena hållet och kör med bytet mot motsatt håll , varför skall aj köra tillbaks mot jpkg han var på reseäventyr .

På lördag kväll så var det god middag + vin / öl
Vad är anledning att han kör iväg till jpkg han har säkert kompisar i THN men han åker iväg

Sedan vet jag inte om han körde motorcykel eller bil ?

Börjar mer och mer tro att kroppen kan ligga utanför THN

Inga prov resultat än det har gått 3 veckor Fy FAN

En stor skillnad jämfört med bankrån är att (seriösa) bankrån är noga planerade och förberedda. Man ser till att ha lämpliga flyktbilar som är stulna och inte kopplas till gärningsmännen. Man har förberett med bil att byta till som du säger när man bränner första bilen. Man har sett till att alla ska ha telefoner som ska vara så säkra som möjligt. En noggrann tidsplan och lämplig utrustning i övrigt, tex kläder ombyte ev verktyg etc. Om det händer något oförutsett eller man misstänker att polisen är på spåren så kan man avblåsa alltihopa.

Som någon har nämnt, om detta hade varit planerat så hade det antagligen ställts in pga telefonsamtalen från pappan och exet som binder GM till platsen. (Hade det varit planerat tror jag man hade sett till att lura iväg henne någonstans, utan barn).

Därmed utesluter jag inte att de skulle tagit kroppen åt andra hållet som du säger, men det blir ju mera krångligt om man ska fixa en bil till och riskabelt att fara runt med ett lik. Man ska aldrig säga aldrig men situationen är inte riktigt samma som ett rån.
Citera
2013-07-18, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Har vi en djävla tur, var det ett öronhänge polisen letade efter i Id@s lägenhet i förrgår.
Det skulle förklara varför MPS hejdats, då polisen måste avsöka det nya området först.
Men då skulle vi väl fått rapporter om polisinsatsen av flashbackarna

Var det ang örhänget som en fb:are postade om härom dagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in