2013-07-18, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Själv tycker jag såklart att mitt tidigare inlägg om var A.J tänkt dumpa en kropp innan, bör ha förtur? Självklart så ska alla platser kollas, men det är som sagt svårt att veta var polisen varit och inte varit. Men om någon är sugen, så kolla upp branddammen på Kardanvägen 72.

Om det är som du sa att du satt på info om AJ´s " eventuella " plan av att göra sig av med en golare för några år sedan så hoppas jag det framkommit när du tips polisen. Låter som något de verkligen borde kolla upp omedelbart.

Sedan så borde man luska i deras förflutet med vad de kläckt ur sig på fyllan när de ville skryta om det ena och det andra, låter lätt logiskt att de måste slipat på planer på att dumpa en kropp ifall de vill dräpa någon vänsteraktevist, journalist, golare eller någon som de inte uppskattar allt för mycket.

Ni i Trollhättan, tänkt till nu vad dessa gossar har råkat säga år tillbaks. Det kanske mycket väl kan ligga en ledtråd i deras fyllesnack och särbegåvning att de kanske redan berättat de saker förut som nu får alla pusselbitar att trilla på plats.

Ni där ute som rört er i deras nätverk eller dylikt och idag inte håller dessa särbegåvade individer allt för kärt om hjärtat ta er ett extra professor Balthazar varv och tänkt till. De kan ha kläckt ur sig något ?
Citera
2013-07-18, 11:36
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur vet du att det är öde? Det finns ett större hus på vad som förefaller vara samma tomt. Det finns ingen skriven där, enligt Ratsit, men det kan vara t.ex. en sommarstuga.

enligt källa så ska det vara öde. personligen tycker jag inte att det ser direkt beboeligt ut eller aa kanske förutom 3000 gnagare då..

Men vi kan avskriva stället här och nu, sen får vi verkligen hoppas att hon inte ligger där inne eller i nån tillhörande brunn. Tyvärr befinner jag mig alldeles för långt bort annars hade jag varit där för längesen.
Senast redigerad av Mouchino 2013-07-18 kl. 11:39.
Citera
2013-07-18, 11:39
Medlem
Silentiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Somecoolname nämner ett försök att ta hand om en golare i ett industriområde som AJ ska gjort. Hade detta varit planerat hade det sannolikt inte skett i BOs lägenhet.

Hans poäng var väl inte om det var planerat eller inte, utan att han hade en färdig dumpningsplats för kroppen den gången.
Citera
2013-07-18, 11:41
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Kan vara vilken bil som helst, gänget verkar ha gott om dem, och de borde ha i alla fall en som är laglig att använda.

En eventuell verklig transportbil har AJ haft tre dagar på sig att sanera.
De har faktiskt ingen laglig bil att åka i
Jag har spekulerat i FH,s flickväns eller om de äger den gemensamt.
Kan de ha haft AJ,s mors bil till roadtrippen?
Citera
2013-07-18, 11:41
Medlem
Citat:
Själv tycker jag såklart att mitt tidigare inlägg om var A.J tänkt dumpa en kropp innan, bör ha förtur? Självklart så ska alla platser kollas, men det är som sagt svårt att veta var polisen varit och inte varit. Men om någon är sugen, så kolla upp branddammen på Kardanvägen 72.

Var borta i de krokarna och kikade men behöver förstå bättre var denna branddam är? Fixa en beskrivning så åker jag och kollar.
Citera
2013-07-18, 11:43
Medlem
Mouchinos avatar
Juste har en till undran, vad jag förstått det som så ska DB ha en hiskelig massa bilar b.la en cyj136 duett, vad ställer han alla? Måste finnas en lokal eller något i området de har tillgång till? Nån som vet?
Citera
Medlem
Somecoolnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Att man gått med exakt mängd blod har jag missat. Alla som mördats, tex Marina i Spekeröd, styckas inte trots mängd hittat blod. Stora mängder blod betyder inte per automatik att man styckats.
Jag har aldrig fastslagit styckning, utan bara att teorin finns där. Hittar Polisen blod i en lägenhet och sedan går ut och säger att det "kan röra sig om ett mord", så bör dom ju bevisligen ha hittat en större mängd blod?
Citera
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Styckningsteorin kan ju ändock stämma, då man hittat såpass mängd blod att man kan misstänka dödsfall. Styckningen har skett i lägenheten, varpå mesta delen av blodet bevisligen tömts ur kroppen, och antingen har man lagt delarna i gamla matkassar eller lakan, och eftersom den största volymen av blod redan ligger i lägenheten, så kan man ju på så sätt tänka sig att det lilla som är i trappuppgången kommer från läckande påsar/lakan? Och eftersom man ändå har sölat ner hela lägenheten så skiter man helt i det lilla som hamnat i trappen, och åker då snabbt från platsen?

Precis, blod har ju också en förmåga att även "blöda" igenom plast.
Citera
2013-07-18, 11:45
Medlem
Somecoolnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Finns säkert för oss många "logiska" platser där vi tycker att I*a borde finnas, tror att i det här läget så är INGET av mindre värde och bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite. Huvudmålet och Prio nr 1 är att hitta flickan så hennes anhöriga kan få nåt slags svar.
Helt enig. Kanske dumt formulerat av mig, men med tanke på att han haft denna damm i åtanke tidigare, så tyckte jag att det skulle va skönt att kunna utesluta den platsen på något sätt.
Citera
2013-07-18, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det verkar ju oerhört korkat att i så fall sätta dit sina vänner för medhjälp, det gynnar ju inte direkt AJ,s oskuld? Det hade ju räckt att placera ut lite blodiga kläder på vägen.
Hade verkligen DB gått med på att frivilligt ställa upp med bilen som villospår för att dra uppmärksamheten till sig, och bli direkt inblandat i ett misstänkt mord, och därmed riskera fängelse i 4 år?

Manövern kan resultera i att kroppen aldrig kommer att hittas. AJ klarar sig undan och kumpanerna släpps ur häktet.

Vi vet inte vad polisen har för bevis mot DB. Att elda upp sin egen bil går väl möjligen som miljöbrott om det inte fanns uppenbar fara för att brasan skulle sprida sig.

Blodiga kläder från brottsplatsen... ja gör de bort sig då så sitter de verkligen i klistret, det vore otroligt korkat.
Citera
2013-07-18, 11:47
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Helt enig. Kanske dumt formulerat av mig, men med tanke på att han haft denna damm i åtanke tidigare, så tyckte jag att det skulle va skönt att kunna utesluta den platsen på något sätt.

Absolut, tycker jag låter bra. Köra uteslutningsmetoden :-)
Citera
2013-07-18, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
De har faktiskt ingen laglig bil att åka i
Jag har spekulerat i FH,s flickväns eller om de äger den gemensamt.
Kan de ha haft AJ,s mors bil till roadtrippen?

Ja varför inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in