Jag är ny som medlem men har läst på fb länge, har varit en av "fåglarna" här och meddelat fakta om dörrar och portar i området. Jag har inte varit inne i den aktuella trappuppgången men i en ett par portar bort, som också har hiss (alla har inte det) och där går spiraltrappan upp direkt till höger innan hissen, men det kan se olika ut i olika uppgångar.
Mitt förslag till scenario ser ut så här: (det kan vara en upprepning men då bjuder jag på det)
AJ tar kål på IF, ringer DB och ber honom ta någon av skitbilarna han har och köra till IF, samtidigt måste han ta med sig FH som kör en annan bil. Om han berättar exakt vad som hänt har jag ingen aning om, men jag tror han fixar ut IF själv till DB's bil (och då har de redan åkt iväg igen), ställer undan sin hoj och drar iväg och dumpar IF. Sen kör han till berget, bränner bilen, ber DB och FH att hämta honom där....beroende på när bilen sätts i brand och när IF dödas kan han faktiskt ha haft ganska lång tid på sig att åka och dumpa IF, alltså behöver hon inte ligga i närområdet. Dock tror jag fortfarande att det är något ställe han känner till, han har ju säkert kört en del mellan Jönköping och Trollhättan t ex, eller mot Strömstad eller....ja var som helst. Han och bonnläpparna pratar ihop sig om något, "stöldanmäl bilen", "ni vet ingenting om vad jag gjort på natten" etc. OM nu det stämmer att han faktiskt varit så kylig att han åkt och hämtat sin mc senare på dagen eller kvällen (eller när nu någon såg honom) så har det gått flera timmar när han kunnat göra vad som helst. (återigen beroende på det jag skrev förut)
Jag tror inte han sagt var han gjort av kroppen till sina bonnläppsnassekompisar, han vet förmodligen att de lider av alla bokstavskombos förutom IQ (enda anledningen till att de öht vill umgås med honom) Kanske har han hotat honom och kanske är de livrädda om de nu vet vad han gjort. Att det inte skulle vara han vore så omöjligt så jag vet inte vad som skulle tala för honom. Att han varit inne på facebook och gjort uppdateringar och inte sett att IF är borta är en sak (skumt det också) men att ingen skulle skrivit ett privat meddelande där, sms:at eller ringt honom och sagt något är helt out of the blue. "Jo, jag tog upp mobilen för att uppdatera facebook men jag såg inte att jag fått sms, samtal eller privata meddelanden" jojo. DB och FH har säkert inte ringt eller skickat något men han har väl fler bekanta? Även om det nu börjar glesna skulle jag tro. Att han skulle ha ett helt nätverk eller kontakt med något annat "större" som hjälpt honom, nja. Jag skulle bli väldigt förvånad om någon skulle vilja hjälpa honom med nåt sånt här, förmodligen ville inte ens DB det men han är ju en follower och kan väl inte säga nej till sin välgörare. Jag tror inte heller att AJ ville ha med de, förmodat, blödigare grabbarna, det väsnas ju mer om man är fler och de kanske inte skulle fixa att ha nerverna i styr.
Området här är lugnt, förutom just i den där trappan då kanske. Vanliga människor, vanliga lugna fester någon enstaka gång, många barnfamiljer och jag kan inte dra mig till minnes att jag sett en polisbil här innan den här söndagen. Därmed inte sagt att det aldrig hänt något men jag har då inte varit hemma eller vaken i så fall.
Finns säkert många fel och missar i min teori, det är bara en gissning bland alla andra. Att DB och FH sitter har säkert att göra med, dels bilen och dels någon kontakt via mobil, kanske också något spår som polisen inte gått ut med.
Jag känner inte någon av de inblandade tack och lov, visste bara vem grönsaken var till namnet p g a den grova misshandeln för flera år sen och vet också vem IF's pappa är, svårt att inte veta när man är i samma ålder och hängde på stan när de "goa" gängen var i farten. Tack för mig.