Citat:
Ursprungligen postat av
Ull-Strumpa
Jovisst, men jag fick en känsla av att polisen kanske vet nåt nytt och att det är därför man ligger lite lågt.
Men det kanske är ett önsketänkande.
Jo, den känslan får jag med, och visst kan det vara önsketänkande men vi kan väl tro på det tills vidare...
Citat:
Ursprungligen postat av
Oblique
Fanns det något blod på porten? Jag tycker att om man har burit/släpat en blodig kropp så borde man ha fått blod på händerna. Öppnas porten innåt eller utåt? Öppnas den utåt så kan man ju knuffa upp den med axel eller rygg. Öppnas den inåt så måste man ju dra i den.
Vet inte om porten öppnas utåt eller inåt men tror den ska ha varit låst. Då brukar det vara ett vred åtminstone för att låsa upp från insidan (om det är ett traditionellt lås) vilket kan vara svårt att öppna själv om man bär en kropp. OBS, låstyp har jag inte verifierat - det är min spekulation. Enligt uppgift i tråden behövs nyckel utifrån. Därför tänkte jag det kunde vara ett "gammaldags" lås.
Citat:
Ursprungligen postat av
William.H.Grant
Polisen vill fortfarande ha hjälp av allmänheten - observationer från
natten mellan lördag och söndag. Inga klockslag anges men om de hade satt tidsfönstret efter tidningsbudet borde de väl säga morgon/fm, eller natt - fm. Tror inte budet ljuger eller något, men man ser inte allt.
(Jag skulle nog kunna missa en rosa elefant när jag är morgontrött, lyssnar på något i lurarna och är inne i egna tankar).