2013-07-17, 16:32
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Drevet går men var befinner sig AJ just nu?

Flyttar lik kanske? *ryser*
Citera
2013-07-17, 16:48
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jovisst, men jag fick en känsla av att polisen kanske vet nåt nytt och att det är därför man ligger lite lågt.
Men det kanske är ett önsketänkande.
Jo, den känslan får jag med, och visst kan det vara önsketänkande men vi kan väl tro på det tills vidare...

Citat:
Ursprungligen postat av Oblique
Fanns det något blod på porten? Jag tycker att om man har burit/släpat en blodig kropp så borde man ha fått blod på händerna. Öppnas porten innåt eller utåt? Öppnas den utåt så kan man ju knuffa upp den med axel eller rygg. Öppnas den inåt så måste man ju dra i den.
Vet inte om porten öppnas utåt eller inåt men tror den ska ha varit låst. Då brukar det vara ett vred åtminstone för att låsa upp från insidan (om det är ett traditionellt lås) vilket kan vara svårt att öppna själv om man bär en kropp. OBS, låstyp har jag inte verifierat - det är min spekulation. Enligt uppgift i tråden behövs nyckel utifrån. Därför tänkte jag det kunde vara ett "gammaldags" lås.

Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
http://www.polisen.se/Vastra_Gotaland/Aktuellt/Handelser/Vastra-Gotaland/2013-07-17-1500-Uppdatering-Trollhattan/

Polisen vill fortfarande ha hjälp av allmänheten - observationer från natten mellan lördag och söndag. Inga klockslag anges men om de hade satt tidsfönstret efter tidningsbudet borde de väl säga morgon/fm, eller natt - fm. Tror inte budet ljuger eller något, men man ser inte allt.
(Jag skulle nog kunna missa en rosa elefant när jag är morgontrött, lyssnar på något i lurarna och är inne i egna tankar).
Citera
2013-07-17, 17:00
Medlem
Undrar också Var AJ befinner sig? Ingen här som har honom på fb? Eller har han slutat uppdaterat sin status?
Citera
2013-07-17, 17:03
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Källa:http://www.expressen.se/gt/missing-p...mabarnsmamman/

Jo, men det låter ju faktiskt som att GTs reporter själv har sett blodet.

Men man vet ju inte, de rapporterar väldigt olika.
Tack Ull-Strumpa!
Nu funkade inte länken längre, men jag har läst förut och sett att du hade rätt.

I artikeln stod att det var blod i trappen upp till lägenheten. Så jag får be om ursäkt att jag klagat på läsförståelse i tråden! Det är snarast jag själv som läser, skriver och citerar slarvigt.

(Jag misstänker fortfarande att den journalisten snurrat till det lite, för det verkar mer logiskt än att han/de skulle springa upp och ner och kladda blod i både hiss och trapp. Men det är min skepticism - inte andra användares läsförståelse.)
Citera
2013-07-17, 17:10
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:

Men vi får väl hoppas att Han har span på sig annars är det ju ett skämt allt detta.
Är ju för fan en misstänkt mördare vi har att göra med här, då måste väl polisen ta detta på största allvar... Eller jag vet inte, man drar ju in på resurser till höger och vänster men kan inte tänka mig nåt annat än att de har väldigt bra koll på AJ, dock inte 24/7 tror jag inte.
Senast redigerad av Mouchino 2013-07-17 kl. 17:14.
Citera
2013-07-17, 17:20
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Jo, den känslan får jag med, och visst kan det vara önsketänkande men vi kan väl tro på det tills vidare...

Vet inte om porten öppnas utåt eller inåt men tror den ska ha varit låst. Då brukar det vara ett vred åtminstone för att låsa upp från insidan (om det är ett traditionellt lås) vilket kan vara svårt att öppna själv om man bär en kropp. OBS, låstyp har jag inte verifierat - det är min spekulation. Enligt uppgift i tråden behövs nyckel utifrån. Därför tänkte jag det kunde vara ett "gammaldags" lås.

Polisen vill fortfarande ha hjälp av allmänheten - observationer från natten mellan lördag och söndag. Inga klockslag anges men om de hade satt tidsfönstret efter tidningsbudet borde de väl säga morgon/fm, eller natt - fm. Tror inte budet ljuger eller något, men man ser inte allt.
(Jag skulle nog kunna missa en rosa elefant när jag är morgontrött, lyssnar på något i lurarna och är inne i egna tankar).

Japp, natten är det som gäller. Dessutom bör det noteras att polisen håller fast vid Östra Margaretavägen och Hunneberg och inte pekar på andra områden tex Kabelvägen.
Citera
2013-07-17, 17:21
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:

Blir så förbannad och upprörd på att den där jävla idioten och kvinnomisshandlaren/Mördaren ska få gå fri ute medans I*as nära och kära våndas över vad som hänt henne och med vetskapen om att hon förmodligen inte lever längre. Detta ska de leva med medan den där ÄCKLIGA Tomas Von Brömsen Hebbe Lille lever sitt liv..... Fyfan... Men snart har de honom och detta ska han få leva med resten av hans ynkliga liv.
Citera
2013-07-17, 17:30
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Blir så förbannad och upprörd på att den där jävla idioten och kvinnomisshandlaren/Mördaren ska få gå fri ute medans I*as nära och kära våndas över vad som hänt henne och med vetskapen om att hon förmodligen inte lever längre. Detta ska de leva med medan den där ÄCKLIGA Tomas Von Brömsen Hebbe Lille lever sitt liv..... Fyfan... Men snart har de honom och detta ska han få leva med resten av hans ynkliga liv.

Rättvisa kommer att skipas tids nog. Det kan vi nog vara säkra på.
Är nog så att det finns personer som vill att detta ska lösas på ett eller annat sätt.
Blod är tjockare än vatten.
Senast redigerad av DEXTER-X2 2013-07-17 kl. 17:34.
Citera
2013-07-17, 17:33
Medlem
Han ska ha uppdaterat sin länk om att han är arg på yttrandefrihet oga att han skickade pengar till en vän i Polen och dkrev med ett meddelande antianti af eller nått och de skickade inte pengarna vidare och omm han nu vill hs dom måste han gå till banken irl och förklara sej haha för han kan han verkligen ha
Citera
2013-07-17, 17:40
Medlem
Heffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino

Så bra skrivet!
Tänk om denna patetiska och fega person som gjort sig skyldig till mordet, kunde ha kurage nog att stå upp för vad han/hon gjort!!! Förr eller senare vederbörande dit ändå.
Citera
2013-07-17, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Japp, natten är det som gäller. Dessutom bör det noteras att polisen håller fast vid Östra Margaretavägen och Hunneberg och inte pekar på andra områden tex Kabelvägen.

Att dom håller fast vid Östra Margaretavägen och Hunneberg har sin naturliga förklaring.
Eftersom offret bodde på Östra Margaretavägen, Hunneberg fann man ju som vi alla vet den brunna bilen.

Nu gäller det att hitta Ida innan svampplockare får göra den hemska upptäckten
Citera
2013-07-17, 17:45
Medlem
Jävlar vad alla skriver, och ändå har man inte kommit nån vart eller fått reda på ngn nyhet ;p hon ligger säkert död i A.Js stuga nånstans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in