2013-07-16, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Hur pluggade du?

Ja, det är en bra fråga. 55 rätt är inte så överdrivet bra.
Citera
2013-07-16, 13:00
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Hur pluggade du?

Läs boken, och gör tester. Mycket mer kan man väl inte göra?
Citera
2013-07-16, 13:28
Medlem
Lillemess avatar
Citat:
Hur pluggade du?
Pluggade igenom hela Bonniers trafikskole program en gång och repeterade övningar jag inte kände mig helt säker på. Inte svårare än så. Sen är jag ju extremt lättlärd också.
Citera
2013-07-16, 13:47
Medlem
ICanHass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin-Daniel
Hejsan jag har uppkörning och teorin imorgon och sen förstnämnda är jag mycket nervös inför. Teori har jag alltid haft mycket lätt för så det ska inte vara några problem.

Detta har säkert frågats minst 1000 gånger tidigare i denna gigantiska tråd så jag ber om ursäkt på förhand.
Vilka är era bästa tips för en uppkörning? Jag tänker mest på småsaker man ska tänka på osv.
Utan att börja nämna saker som att titta ordentligt i speglar som nämnts 500 gånger i tråden:

- Förklara för din uppkörningsman (kvinna?) att du är väldigt nervös. Det gör inte att du klarar dig lättare, men det kan kännas lättare för dig att veta att h*n vet om att det kan vara nerverna som spökar.

- Om du gör något fel (Bromsar för sent, glömmer blinka etc etc), säg då till. "Oj, nu missade jag helt att blinka, men jag vet att jag skulle ha gjort det". Det kan vara skillnaden mellan att klara sig och kugga, då de blir medvetna om att du vet hur du egentligen skulle ha gjort.

- Häng inte upp dig på småfel. Blir det fel så blir det, bara att släppa och gå vidare.

- Tro inte automatiskt att du är kuggad bara för att du kört 52 på 50-väg eller för att du får göra om en fickparkering, släpp det och kör vidare. Det är inga extrema krav för att bli godkänd, tänk på det. Det handlar mer om hur du hanterar fordonet i allmänhet än hur du presterar på vissa, enskilda moment.

Sist men inte minst: Är du osäker på något under säkerhetskontrollen (Var man kollar oljan eller vad som helst), plocka fram fordonets instruktionsbok. Det är helt okej, och klart bättre än att du säger "Nej, jag vet inte hur man gör".
Citera
2013-07-16, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonver
Var så jäkla upptagen med att få ner farten på bilen att jag för en sekund missade att kolla backspegeln, så självklart hade det smugit upp en bil framför den jag tidigare hade hållit koll på bakåt
Fast är det inte rätt onödigt att kolla backspegeln där egentligen? Liksom om du kollar backspegeln och du ser en annan bil några meter bakom dig som följer dig så måste du ändå bromsa? Du kan ju inte fortsätta igenom avfarten i 110 blås liksom?
Citera
2013-07-16, 15:06
Medlem
Hey!

Ska man blinka när man kör om en parkerad bil`som parkerat intill trottoaren.

Och ska man blinka när man kör om en cykel/gående som går på vägen om jag kommer in i den andra körfilen.

Tack på förhand!
Citera
2013-07-16, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floz
Hey!

Ska man blinka när man kör om en parkerad bil`som parkerat intill trottoaren.

Och ska man blinka när man kör om en cykel/gående som går på vägen om jag kommer in i den andra körfilen.

Tack på förhand!

Hey!
Flyttar du bilen i sidled?

Om svare är ja på min fråga, så ska du blinka, iallafall om du vill följa Trafikförordningen.
Citera
2013-07-16, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trafikpedagogen
Hey!
Flyttar du bilen i sidled?

Om svare är ja på min fråga, så ska du blinka, iallafall om du vill följa Trafikförordningen.

aha tack
Citera
2013-07-16, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floz
aha tack

Varsågod.
Citera
2013-07-16, 17:43
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trafikpedagogen

Ja, det är en bra fråga. 55 rätt är inte så överdrivet bra.

Kan väl ändå vara intressant att höra? H*n blev ju trots allt godkänd.

Citat:
Ursprungligen postat av Lillemes
Pluggade igenom hela Bonniers trafikskole program en gång och repeterade övningar jag inte kände mig helt säker på. Inte svårare än så. Sen är jag ju extremt lättlärd också.

Okej.
Citera
2013-07-16, 22:24
Medlem
Martin-Daniels avatar
Jag får tacka så mycket för tipsen! Alla råd är guld värda imorgon.
Citera
2013-07-17, 09:31
Medlem
arcillenss avatar
Tjena, jag klarade uppkörningen på första försöket men dock var teoriprovet väldigt mycket svårare för mig, har gjort det 6 gånger nu -.- och jag kan påpeka att jag har fått runt 47-51 rätt på varje prov jag har gjort. I alla fall min fråga angående teoriprov, man svarar på 70 frågor men bara 65 av dom räknas, vet någon om det är slumpat dom 5 frågorna dom tar bort eller hur det går till?
teoretiskt sätt skulle dom kunna ta bort 5 st frågor man svarat rätt på? :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in