2013-07-16, 19:11
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Ja, tanken var att han skulle kliva in från kanten i år och förmodligen ta platsen som förstacenter. Nu ska det dock bli spännande att se vad Sundlöv gör för att täcka upp för Lindholm. I bästa fall så värvas en förstacenter samtidigt som att Lindholm vänder hem efter ett par matcher.
Sundlöv har lovat en ny förstecenter, enligt en artikel på aftonbladet. Tycker han har lovat jävligt mycket på senare tid men inte alls hållit vad han har lovat. Han snackade om riktig spetskompetens från AHL och värvade sedan två killar som verkar vara grovjobbare. Antagligen värvar han en spelare från AHL i 23-24 års åldern som har gjort drygt 30 poäng i AHL denna säsong. Jag skulle inte kalla det för spetskompetens...
2013-07-16, 19:31
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Sundlöv har lovat en ny förstecenter, enligt en artikel på aftonbladet. Tycker han har lovat jävligt mycket på senare tid men inte alls hållit vad han har lovat. Han snackade om riktig spetskompetens från AHL och värvade sedan två killar som verkar vara grovjobbare. Antagligen värvar han en spelare från AHL i 23-24 års åldern som har gjort drygt 30 poäng i AHL denna säsong. Jag skulle inte kalla det för spetskompetens...

Du vet ju absolut ingenting om hur dessa spelare kommer producera på stor rink.

Vilken ledig spelare tycker DU skulle passa in som förstecenter i Brynäs?
2013-07-16, 19:49
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Du vet ju absolut ingenting om hur dessa spelare kommer producera på stor rink.

Vilken ledig spelare tycker DU skulle passa in som förstecenter i Brynäs?

Det var nog därför han skrev att dom verkar vara grovjobbare. Annars hade han nog deklarerat tydligare att just dessa spelare är grovjobbare.
2013-07-16, 19:56
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Det var nog därför han skrev att dom verkar vara grovjobbare. Annars hade han nog deklarerat tydligare att just dessa spelare är grovjobbare.

Sundlöv har lovat mer tycker han.
Min poäng var att påvisa att vi ännu inte vet vad dessa herrar kan åstadkomma i SHL.

Han verkar tro att färdiga/pålitliga poängproducerare växer på träd ute på marknaden.
Jag tycker man ska vara nöjd med Scott/Sweatt tills dess att något bevisats ute på isen.
2013-07-16, 20:20
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Sundlöv har lovat mer tycker han.
Min poäng var att påvisa att vi ännu inte vet vad dessa herrar kan åstadkomma i SHL.

Han verkar tro att färdiga/pålitliga poängproducerare växer på träd ute på marknaden.
Jag tycker man ska vara nöjd med Scott/Sweatt tills dess att något bevisats ute på isen.

Lovar man en poängkung så förstår jag att folk reagerar när spelarna man presenterar inte har varit i närheten av det tidigare. Fontaine som Växjö var/är sugna på borde ju t.ex ha varit intressant för Brynäs. Dixon som loafmaster redan har nämnt är ännu en.

Kommer ihåg när Luleå skulle ha klart med Cervenka och så presenterades Vihko. Då var man en aning besviken även fast Vihko var ett bra tillskott.
2013-07-16, 21:57
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken

Även jag vet att han gick ut och påpekade att han skulle värva någon från toppen av AHLs poängliga. Jag ser dock ingen poäng i att göra det om man hittar andra spelare som man tror kommer passa bättre om man ser till prislappen och vad de kan tänkas prestera. Både Scott och Sweatt (framförallt den sistnämnda) har scoutats noga och jag är övertygad om att dessa människor vet vad dom gör. Varken Anton Rödin eller Inge Hammarström skulle rekommendera en spelare för Brynäs om dom inte trodde att han kunde fylla den rollen som Sundlöv är ute efter. Hade varit otroligt upprörd om Sundlöv värvat någon som producerat mycket poäng i AHL utan att ha scoutat honom. Allt för många värvningar av den typen har gjorts i Elitserien de senaste åren och jag tvivlar på att klubbarna som värvat spelarna i fråga har varit nöjda alla gånger.

Det är inte lätt att plocka upp en Holloway varje gång man värvar en spelare från AHL, men jag tycker utan tvekan att vi ska ge Sundlöv och Brynäs organisation lite cred för att dom den här gången faktiskt har tagit sig tiden och gjort lite research innan dom värvat. Vem minns inte när Brynäs värvade Kyle Wanvig? Han låg i toppen av Norfolk Admirals interna poängliga och var garanterat inte scoutad. Han klarade inte ens av att spela i Elitserien. Den här gången har man varit noga med vad man har värvat och har nu de människorna som varit inblandade i värvningarna gjort sina jobb så kommer det här bli bra.
2013-07-16, 22:21
Medlem
tcfmogs avatar
Denne spelare är enligt egen utsago på twitter klar för Färjestad, Devin DiDiomete. Driver han?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11320
2013-07-16, 22:27
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Denne spelare är enligt egen utsago på twitter klar för Färjestad, Devin DiDiomete. Driver han?

Det hoppas jag verkligen. Spelar han i Färjestad nästa säsong tycker jag JJ ska ställa sin post till förfogande..
2013-07-16, 22:29
Medlem
Citat:

Snacka om Silly season. Fick mig ett skönt skratt såhär på kvällskvisten när jag fick syn på det. Jag gissar på "tweetrape" á la Tyler Seguin.
2013-07-16, 22:35
Medlem
B-Dawks avatar
Det är bekräftat nu av Anders Steen. Dock bara tryout, så vi kan ju hoppas att det inte blir något längre.

Men varför frågar jag mig??? Behöver Färjestad en forward är det en som producerar poäng, inte en som kastar handskarna.

Kvalserien here we come
2013-07-16, 22:38
Medlem
Blurgarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggen
Snacka om Silly season. Fick mig ett skönt skratt såhär på kvällskvisten när jag fick syn på det. Jag gissar på "tweetrape" á la Tyler Seguin.
http://www.hockeysverige.se/article/14596156/farjestad-testar-kanadensisk-tuffing
Bekräftat av FBKs scout Steen, try-out iaf.
2013-07-16, 22:44
Bannlyst
Citat:

Nix han har fått ett prov-kontrakt.

http://www.hockeysverige.se/article/14596156/farjestad-testar-kanadensisk-tuffing

Är han bra så får han väl fortsätta. Är han kass så får han gå till Leksand, MoDo, Örebro, Brynäs eller Växjö

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in