Citat:
Ursprungligen postat av
Jkroken
Sundlöv har lovat en ny förstecenter, enligt en artikel på aftonbladet. Tycker han har lovat jävligt mycket på senare tid men inte alls hållit vad han har lovat. Han snackade om riktig spetskompetens från AHL och värvade sedan två killar som verkar vara grovjobbare. Antagligen värvar han en spelare från AHL i 23-24 års åldern som har gjort drygt 30 poäng i AHL denna säsong. Jag skulle inte kalla det för spetskompetens...
Även jag vet att han gick ut och påpekade att han skulle värva någon från toppen av AHLs poängliga. Jag ser dock ingen poäng i att göra det om man hittar andra spelare som man tror kommer passa bättre om man ser till prislappen och vad de kan tänkas prestera. Både Scott och Sweatt (framförallt den sistnämnda) har scoutats noga och jag är övertygad om att dessa människor vet vad dom gör. Varken Anton Rödin eller Inge Hammarström skulle rekommendera en spelare för Brynäs om dom inte trodde att han kunde fylla den rollen som Sundlöv är ute efter. Hade varit otroligt upprörd om Sundlöv värvat någon som producerat mycket poäng i AHL utan att ha scoutat honom. Allt för många värvningar av den typen har gjorts i Elitserien de senaste åren och jag tvivlar på att klubbarna som värvat spelarna i fråga har varit nöjda alla gånger.
Det är inte lätt att plocka upp en Holloway varje gång man värvar en spelare från AHL, men jag tycker utan tvekan att vi ska ge Sundlöv och Brynäs organisation lite cred för att dom den här gången faktiskt har tagit sig tiden och gjort lite research innan dom värvat. Vem minns inte när Brynäs värvade Kyle Wanvig? Han låg i toppen av Norfolk Admirals interna poängliga och var garanterat inte scoutad. Han klarade inte ens av att spela i Elitserien. Den här gången har man varit noga med vad man har värvat och har nu de människorna som varit inblandade i värvningarna gjort sina jobb så kommer det här bli bra.