Resultat: .
0%
röster
2013-07-16, 14:20
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Notera även att Gillet har blivit avstängd från fotbollen i tre år och sju månader som följd av calcioscommese. Bara för Torino att leta ny målvakt då...

Dom har bland annat redan värvat Padelli av Udinese.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Trist. Begriper verkligen inte vad han ska i Genoa och göra. Antar att det är ett sista (på den här nivån) större kontrakt som lockar. Lönerna är hyfsade i den klubben. Men fanns det verkligen inga andra intressenter...?

Tråkigt. En av ligans mest spektakulära målvakter. Han får dock skylla sig själv.

En säsong i Genoa för att sedan gå det klassiska steget till Milan? Det är väl det enda logiska bakom denna övergång.
2013-07-16, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Dom har bland annat redan värvat Padelli av Udinese.
Dålig koll på honom. Kan han axla rollen som första-keeper?
2013-07-16, 15:27
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
I vilket syfte?

För att det hade varit ett slagkraftigt framtida skämt att ha på lager. Se nedan.

Chievo-Hellas 3-0

Citat:
http://24.media.tumblr.com/tumblr_lnqbo1X3mw1qlvhgwo1_400.gif

Framförhållning vet du.
2013-07-16, 15:52
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ja det är intressant, men vad ska det bevisa? Inga av spelarna var kvar i laget i VM '90 och det är väl inget nytt att bra spelare representerat mindre klubbar?

Kan du om du har tid kolla hur många VM-spelare tex Bayern och Barca har haft genom historien? Se vart Hellas hamnar på den listan (gissar på utanför top 100). Roma har tex 16 VM-vinnare (3st 2006) och antagligen fler om man räknar spelade finaler.

Nu har jag inte jämfört Hellas med Bayern & Barcelona. Tvärtom påpekade jag att bla Bayern & Barcelona är publikmagneter på riktigt. Hellas är det inte. Brille kom dragandes med publikstatistik från Serie C. Klart som fan att Hellas toppar där. Hellas Verona är en stor klubb (notera mellanslaget) i landet. Man är fan giganter i Serie C.

Kul att även Roma-spelare får lite medaljer ibland.

Citat:
Han var utlånad en halv säsong när han spelade för Marseille (efter VM '90 I might add), ser inte relevansen till hur detta gör Hellas Verona till en storklubb?

Jag bara liksom snubblade in på Dragan Stojkovic. Min huvudpoäng var att Verona förfogar över en av landets värsta arenor. En sådan arena som får arrangera en åttondelsfinal i VM. När jag ändå nämnde det kunde jag lika gärna nämna att Stojkovic avgjorde just den matchen & därmed visade att han var bland världens kanske 10 främsta spelare. Matchen är ju legendarisk. Hellas Verona var alltså en klubb som kunde vara ett alternativ för en topp-10 spelare i världen. Om så bara för kortare tid.
2013-07-16, 22:00
Medlem
Hänt massor på il Mercato. Fan fullt ös.

Men jag satt och tänkte på Ogbonna. Visst han är inte från Torino men han började spela där när han var 14 år. Var vice kapten och skulle självklart ta över nu när Bianchi lämnade.

Och nu gick han till Juventus. Vafan.

"I always look at the present and future. I don't consider myself a traitor because I've always underlined the fact that we're professionals.

http://fourfourtwo.com/news/italy/129727/default.aspx

Så jävla trist inställning, och jag tycker mig ha funnit namnet ”Gobbonna” lite varstans…

Och jag förstår hur Juventus tänker. Ett bra köp som breddar och garanterar kvalitet. Men hur tänker Ogbonna?

Barzagli var visserligen en besvikelse i Confederation Cup, men tror han att han kan ta hans plats. Eller blir det rotation? Om Ogbonna tar plats och får spela så kan han naturligtvis ligga bra till inför VM. Vad säger ni juventini?

Men personligen ser jag helst att De Rossi tar steget ned, i andra hand att Astori tar platsen, sedan att Barzagli spelar och först därefter att Ogbonna spelar.

PS
Eftersom Stivali älskar att skriva om storlaget Hellas nuförtiden så presenteras en världsmästare:
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/p480x480/1000826_10152464856651808_1638457320_n.jpg

PPS
Göteborg är en större stad än Verona, och det var inte länge sedan Örgryte spelade i Allsvenskan. I år har de ett snitt på 2.700, men om de trillar ned en division till och spelar där i några år...

http://svenskfotboll.se/superettan/lag/?flid=103764
Senast redigerad av Brille68 2013-07-16 kl. 22:50. Anledning: stavning...
2013-07-17, 00:29
Medlem
Stivalis avatar
Damfotbollen verkar stendöd. Visst fan möttes väl Sverige-Italien idag i EM? Hade De Rossi & gänget konfronterat blågult skulle tråden förmodligen exploderat av inlägg. Sydsvenskan har dock gått in stenhårt för den här turneringen, sida upp & sida ner. En Torres-spelare kan väl aldrig någonsin funnits på bild i en svensk tidning tidigare? Nu har det hänt. Har sett Panik-Patrizia flera gånger.

Visste ni att hon vunnit skytteligan i Serie A 10 gånger!! Fan, det kan knappt vara konkurrens i damfotbollen. Hade man vunnit skytteligan i den riktiga Serie A, den som Hellas & Chievo deltar i, 10 gånger så hade man fan varit den bäste genom tiderna. Vem har vunnit skytteligan flest gånger? Är det Gunnar Nordahl? Får kolla upp det nu.

Det var nån i laget som spelade med Verona, även nån svenska skulle vara där. Vet inte om det är Hellas eller Chievo som har damsektion, troligen ingen av dem.

Ja, det är manligt att sitta & tugga om spelare som var aktiva för 25 år sedan & i nästa andetag skylta med total okunskap om tjejfotboll.

Jag såg såklart inte matchen. Vet inte vad ni gjorde istället för Sverige-Italien. Jag hängde på Uruguays motsvarighet till Blocket & kollade gamla bilar. Dom verkar hålla gamla FIAT högt i Uruguay. Inte konstigt deras spelare känner sig hemma i Italien. Dom är väl uppväxta i baksätet på gamla 124 allihopa!

EDIT: Japp. Gunnar Nordahl. 5 gånger.
Senast redigerad av Stivali 2013-07-17 kl. 00:37.
2013-07-17, 00:31
Medlem
Hörde att Udinese värvat nr 10 i Ghana, min absoluta favoritspelare i U20-VM (av de få matcher jag såg). Ska bli väldigt intressant att följa
2013-07-17, 01:48
Medlem
Spinnacers avatar
Både Strootman och Maicon är klara för Roma. Härligt med talanger och profiler.

Jag vet inte riktigt vad Napoli sysslar med. Callejon (€10m) och Albiol (€12m) i all ära, men känns lite mer som kvantitet istället för kvalitet. Kan sluta hur som helst..
2013-07-17, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Både Strootman och Maicon är klara för Roma. Härligt med talanger och profiler.

Jag vet inte riktigt vad Napoli sysslar med. Callejon (€10m) och Albiol (€12m) i all ära, men känns lite mer som kvantitet istället för kvalitet. Kan sluta hur som helst..
Påminner lite om när Benitez började värva halvdassiga spanjorer på hög till Liverpool (Arbeloa Riera ). Bävar för Napoli.
2013-07-17, 08:40
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Dålig koll på honom. Kan han axla rollen som första-keeper?

Nja, man kan väl lugnt påstå att det inte är någon Jean Francois Gillet. Han var både upp och ner när han fick spela i Udinese. Om jag ska vara ärlig så kändes det aldrig riktigt säkert. Kanske behöver han lite mer förtroende för att blomma ut? För han hade några spektakulära räddningar.
2013-07-17, 20:01
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Nja, man kan väl lugnt påstå att det inte är någon Jean Francois Gillet. Han var både upp och ner när han fick spela i Udinese. Om jag ska vara ärlig så kändes det aldrig riktigt säkert. Kanske behöver han lite mer förtroende för att blomma ut? För han hade några spektakulära räddningar.

Vem snurrar Udinese in i målet då, Brkic är väl borta till jul eller så? Mycket östeuropeiskt på er målvaktsfront, ännu en polackmålvakt bland annat.
2013-07-17, 20:05
Medlem
Citat:
Viviano lär ju inte återvända till Fiorentina, och anser sig säkerligen för bra för Serie B med Palermo. Kanske borde Torino göra ett försök på honom?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in