2013-07-16, 12:40
Medlem
Ursprungligen postat av 9ver
...Om det finns poliser här och läser, vad gör jag med ett sånt fynd? Slidan är märkt med ett förnamn och ett årtal...
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Det vore onekligen intressant att få veta förnamnet - liksom årtalet...
Det kan vara knivtillverkarens namn och årtalet när den blev gjord, men det kan vara ägarens namn också.
Citera
2013-07-16, 12:40
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Det kan ju vara ett helt avgörande fynd även om det måste ligga gott om tappade knivar i naturen som inte har med brottet att göra. Med tanke på utredningsläge, förhör, eventuella medhjälpare m.m. är det nog ändå bäst att du inte går ut här med detaljer om utseende och fyndplats här. Självklart ska du rapportera till polisen omedelbart.

Ja jag antar att det är klokast... (min fetmark)
Citera
2013-07-16, 13:02
Medlem
Kanske ska göra så med knivarna att låta polisen avgöra även om det inte ser ut som ett sånt vapen, ser mer ut som et prydligt jägarverktyg. Och där den låg var inte i direkt anslutning till intressanta områden men strax i utkanten av ett av sökområdena där jag vet att hemvärn mm har varit.
Citera
2013-07-16, 13:20
Medlem
Citat:
Kanske ska göra så med knivarna att låta polisen avgöra även om det inte ser ut som ett sånt vapen, ser mer ut som et prydligt jägarverktyg. Och där den låg var inte i direkt anslutning till intressanta områden men strax i utkanten av ett av sökområdena där jag vet att hemvärn mm har varit.
Naturligtvis skall du inte gå ut med detaljer om hur knivarna med slida ser ut, du har redan berättat för mycket. De blir dina om de avfärdas som intressanta och lämnas som hittegods, efter det får du dessa om ingen kan göra anspråk för dem inom 3 månader.
Citera
2013-07-16, 13:27
Medlem
highfives avatar
Citat:

En fråga du ska ställa dig är; hur vanligt är det att man jagar vilt där du fann knivarna? Sen hellre ett tips för mycket än ett för lite.
Citera
2013-07-16, 15:07
Medlem
Då är knivarna inlämnade, de tog emot på stationen i Boden, poliserna tackade och frågade om vart den hittats om jag vill göra anspråk på den och det ville jag. Inget mer.
Citera
2013-07-16, 16:23
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Då är knivarna inlämnade, de tog emot på stationen i Boden, poliserna tackade och frågade om vart den hittats om jag vill göra anspråk på den och det ville jag. Inget mer.

Bra gjort.
Hoppas nu inte att dom bara hamnar i en låda på hittegods.. alltså visst kan man lugnt utgå från att polisen kollar upp dessa föremål?
Senast redigerad av inter-preter 2013-07-16 kl. 16:26.
Citera
2013-07-16, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Bra gjort.
Hoppas nu inte att dom bara hamnar i en låda på hittegods.. alltså visst kan man lugnt utgå från att polisen kollar upp dessa föremål?

Jo det kan man lugnt utgå från att de kollar upp, handskar, plastpåse på vittnar om ev. bevismaterial... Skam vore annars...
Citera
2013-07-16, 16:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jo det kan man lugnt utgå från att de kollar upp, handskar, plastpåse på vittnar om ev. bevismaterial... Skam vore annars...
Påpekade du att knivarna kunde ha något med VB:s död att göra? De som jobbar på hittegodsavdelningen gör det inte alltid för sitt lysande intellekt.
Citera
2013-07-16, 17:01
Medlem
Citat:
bra jobbat
Citera
2013-07-16, 17:22
Medlem
Citat:

Om det är i anslutning till ett område som HV har sökt av tillsammans med polisen så är det av intresse.
Citera
2013-07-16, 17:52
Medlem
Det ska bli en nytt sök med hemvärnet resterande delen av veckan.

Polisen sa väl senast att 70-75% av det dem ville söka igenom var undersökt i slutet av förra söket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in