Citat:
Ursprungligen postat av
highfive
Har fått en pm från en ny användare.
Fick en pm tidigare, som jag skrivit om, som nämnde att vittnet som vallades direkt efter fynden på Mjösjöberget var en minderårig. Förra pm:aren skrev att den minderårige skulle observerat KJ vid ödehuset den 16/5. Förra pm:aren skrev även att den minderårige skulle ha sett en vit skåpbil högre upp på berget.
Det som är nytt med detta pm är att den minderårige som vallades är en väldigt ung flicka som är cirka elva eller tolv år. I övrigt så är uppgifterna rätt samstämmiga. Samma när det gäller att vittnet ska ha sett två personer, varav en troligtvis är KJ. Även fått initialer på flickan, men väntar med att skriva dem tillsvidare. Vi får se om jag får mer uppgifter från denna pm:are. Tydligen ska flickan varit och sökt efter en borttappad karta i samband med en orienteringsträning/-tävling i detta område.
Det som är anmärkningsvärt är att båda pm:arna skriver om att två personer blivit sedda. En skriver att hon sett två bilar, den andra att det varit två personer.
Som vanligt ska man betrakta pm som pm.
Jag har hört av snubben som först tipsade polisen om massa korpar i området vid ödehuset (som polisen inte brydde sig om i början) att det var barn där som blev bortschasade av en snubbe i militärkläder då de letade vid platsen där kroppen hittades, tror till och med de sa att hen föll ned i en grop där den grönklädda blev mycket upprörd över att hen befann sig.
Jag skulle önska att någon kunde berätta mer ingående om en eventuell kniv för mina hundar har hittat en knivslida med två knivar i, en större och en mindre kniv, sylvassa och ja, det är rödbrunt på bladen men det kan lika gärna komma från en flintastek eller en död fågel/älg eller annat vilt.
Om det finns poliser här och läser, vad gör jag med ett sånt fynd? Slidan är märkt med ett förnamn och ett årtal.