2013-07-16, 00:03
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Nu vet jag inte hur bra en Volvo brinner
Men jag vet att det inte är så lätt att få eld på ett annat bilmärke, genom att tända eld inuti bilen utan att ha rejält med brännbart matrial, eller vätska. Någonting säger mig att Volvo tänkt på brandsäkerheten också?
Exakt så.
Citera
2013-07-16, 00:04
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SHUCKLE
Detta låter för mig väldigt konstigt, eftersom att räddningstjänsten inte varit på plats. Menar ni att den ska ha självsläckts i tidigt skede? Låter osannolikt. Tar inte allt för lång stund för en bil att brinna upp...
vill påstå att det brunnit för lite för GM's bästa...
Citera
2013-07-16, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix

Slutskämtat. Om det bara var en polisbil är det inget vi behöver bli upphetsade av. Mogge12 har inte beskrivit vilken omfattning det var frågan om.

Jag slängde mig ut i bilen direkt efter inlägget här tidigare och körde västerut på 47:an. Ingen polis i Flakeberg hos FH´s flickvän och inget utmed vägen vad jag kunde se. Körde ända bort till Tråvad och vände.
Så det var nog falskt alarm.
Citera
2013-07-16, 00:09
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Nu vet jag inte hur bra en Volvo brinner
Men jag vet att det inte är så lätt att få eld på ett annat bilmärke, genom att tända eld inuti bilen utan att ha rejält med brännbart matrial, eller vätska. Någonting säger mig att Volvo tänkt på brandsäkerheten också?

Njaej, var det inte 850 som tände fyr på sig själva?
Citera
2013-07-16, 00:09
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Det har skrivits att FH jobbar som personlig assistent i Trollhättans Kommun. Är dock oerhört skeptisk till om det stämmer. Trollhättans Kommun kräver (precis som dem flesta) ju polisregister-utdrag när man söker ett jobb. Killen har säkerligen gjort en del "dumma grejer" som står där. Och vem fan anställer en rå-nasse för att jobba med människor. Jag menar ett sådant jobb går ju ut på att alla människor är lika mycket värda och värna om minoriteter....INTE FAN KAN KILLEN VARA PERSONLIG ASSISTENT???

Han skall vara ostraffad vilket kan förklara varför han grät.... Vet vi att han har samma åsikter som hans vänner?
Citera
2013-07-16, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det finns nog ingen handbok typ "tänk som en mördare". Varje mordfall är ganska unikt med tanke gärningsmannens psykiska status och situationen som rådde vid och kring brottet

Säg inte det April. Det gick ett program på TV häromdan om FBI och hur de byggde upp systemet med "gärningsmannaprofiler". Ibland kunde dom ju pricka in GM´s skonummer verkar det som. Ett sånt system blir väl aldrig 100%-igt, men det finns nog gemensamma faktorer som kan "återanvändas" av polisen.
Citera
2013-07-16, 00:11
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jupp. De är skickade till polisen och de har ju haft dykare i sjön och säger att de scannat av berget på ett "bra sätt"... 4 dykare, flera sjöar och vattendrag, ingen sikt... jag tror något kan ha missats, men polisen har ju inte heller obegränsat med resurser och tar man in nationella insatsstyrkan så får man nog göra någon form av beställning först. Har man då inte förutsett problemen så kanske man får dra in på kvaliteten lite...

Stämmer det att Igelsjön är så djup?

2013-07-05, 15:03 #2608
DrFilth
Medlem
DrFilths avatar
Reg: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Igelsjön har efter vad jag tror är rätt sjö ett djup mellan 2,5 och 5 meter men hurdan är sikten?
En liten brasklapp: det finns minst fem sjöar med detta namn så jag har gått efter den minsta.

Nej. Igelsjön är resultatet av ett gammalt meteoritnerslag, og den är djup - mellan 70 och 80 meter säjs det. Står man på bryggan och slenger ett sänke några meter rakt ut går linan nesten rakt neråt från spöt när det har sjunkit klart.

Edit: Om den är så djup så lär det ju inte gå att söka igenom den ordentligt i ett brådrask. Då krävs det ju mer resurser isf.
Citera
2013-07-16, 00:13
Medlem
Citat:
Nu skulle det sitta fint med en redogörelse av vad Å*e Tengstr*m hade att berätta om kräftdammen

Det här har jag missat Tomaten. Vad är det?
Citera
2013-07-16, 00:14
Medlem
SHUCKLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
vill påstå att det brunnit för lite för GM's bästa...

Tänkte inte på att de kanske inte besatt kunskapen om hur man får fjutt på en bil.. Men som du/ni säger är det ju helt klart möjligt stt bilen tagit lite eld, som inte spridit sig in i tanken, och sedan självsläckt. Har man dessutom inte tid/lust/kyla/dumdristighet att stanna för att säkerställa att set blir ordentligt gjort - ja då lutar det ju mer åt era teorier.

Kanske är dumt av mig att tro att grästörpsnazister kan fjutta eld på en Völvo... Trodde att det var något som gick hand i hand med fyllekörningslektionerna man får från sina föräldrar när man växer upp i Grästörp...
Citera
2013-07-16, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Min erfarenhet av folk från Skaraborg, släktingar, kollegor osv är att deras syn på invandrare är tämligen cementerad i fyrtiotalet och att de inte är blyga med det alls. Så jag skulle säga att om det är någonstans man kan vara nasse utan att det upptäcks så är det i Skaraborg.

Ja, i Älvsborg/Trollhättan upptäcks det ju...
Citera
2013-07-16, 00:18
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Det här har jag missat Tomaten. Vad är det?
Det är ju kräftdammen, som det spekulerades kring hela gårdagen.
Någon skulle ringa och kollat med ägaren om han hade använt båten.
Det fanns tydliga tecken efter bil, och att båten släpats i/upp från vattnet.
Senast redigerad av Tomato 2013-07-16 kl. 00:21.
Citera
2013-07-16, 00:19
Medlem
Tror faktiskt att I*a kan vara vid liv. Hon kanske inte ens blev kidnappad eller mördad? Hennes bästa vän, som är hennes "kött och blod" verkar inte skriva så mycket om henne i sin blogg mer. Hon kanske har haft kontakt med I*a eftersom hon inte nämner henne i sin blogg längre, hade det varit min bästa vän så hade jag nog nämnt henne flera gånger efter att hon "försvann". Hon verkar inte oroad iallafall. Dessutom har hon svarat i ask.fm att I*a inte är död.
Senast redigerad av boewgleif 2013-07-16 kl. 00:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in