2013-07-15, 12:25
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxen75
Var det ett svar?
Jag vet inte vad ytterligare gissningar skulle tillföra? ledsen att jag trampade dig på tårna, men blir ju lite löjligt när man bara sitter och diskuterar hurvida tidningsutdelaren sett något eller inte?
tror ni polisen är helt tappade och inte redan kollat upp vissa saker...det har gått två veckor.
Kul ändå att ni är så inne i ert detektivande så ni inte ens märker när hans vänner är här inne och skriver och förvirrar er Keep up the good work Sherlock

Svar? Jag uppfattade ingen fråga? Och jag känner mig absolut inte trampad på tårna, mina frågor vr uppriktiga då jag tyckte ditt inlägg var lite speciellt.

Sen vet jag inte om du har missat det, men det här är ett diskussionsforum. Där diskuterar man sinsemellan om sånt man tycker intressant. Vi som sitter här diskuterar alltså brottet för att vi tycker det är intressant. Jag personligen har ingen konkret önskan eller tro om att jag på något sätt ska bidra till att fallet uppklaras.

Om du inte tycker det är intressant att diskutera fallet, vad gör du då här? Inga trampade tår, utan jag undrar mest varför du ödslar din korta tid på jorden på ett diskussionsforum som du inte ens är intresserad av? :-)

Fridens liljor!
Citera
2013-07-15, 12:26
Medlem
Mouchinos avatar
Finns/fanns ett fallfärdigt transformatortorn på Stallbacka? Ett rött tegeltorn som står på en rivningstomt jämte ett skrotupplag. Rivet för längesen kanske men kanske finns dagvattenbrunnar kvar. Håller på att kollar lite vad det kan tänkas finnas för ställen. Är ju inte Thn bo men nu lär man väl bli expert på stället efter detta haha

Hur är det nere vid slussarna, går väl en tunnel som mynnar ut i Göta älv, Kan de ha dumpat henne där? Men kanske finns bevakning där..
Senast redigerad av Mouchino 2013-07-15 kl. 12:28.
Citera
2013-07-15, 12:31
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Finns/fanns ett fallfärdigt transformatortorn på Stallbacka? Ett rött tegeltorn som står på en rivningstomt jämte ett skrotupplag. Rivet för längesen kanske men kanske finns dagvattenbrunnar kvar. Håller på att kollar lite vad det kan tänkas finnas för ställen. Är ju inte Thn bo men nu lär man väl bli expert på stället efter detta haha

Hur är det nere vid slussarna, går väl en tunnel som mynnar ut i Göta älv, Kan de ha dumpat henne där? Men kanske finns bevakning där..

Tegeltornet har jag med sambo och hund kollat. Bara massa bröte.

Tunneln är bevakad med kamera iaf.
Citera
2013-07-15, 12:38
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Tegeltornet har jag med sambo och hund kollat. Bara massa bröte.

Tunneln är bevakad med kamera iaf.

Ok hur är det med kraftstationen Olidan, ska finnas olika luckor där och vissa är för dagvatten och andra avlopp eller om det är nån slags pumpstation? Nån som varit där?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Olidans_kraftverk

Den är i drift fortfarande tydligen och vill inte ens tänka på vad som kan finnas där..
Senast redigerad av Mouchino 2013-07-15 kl. 12:40.
Citera
2013-07-15, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Att den officiella tiden för anmälan är Kl 15, är ju inget konstigt då den säkert togs upp på plats. Den som ringde in lämnade säkert endast en uppgift som härleder till att polis anländer för att undersöka saken. Det förhindrar ju heller inte att någon, eller några andra, ringt ännu tidigare än Kl. 12.
Tipsen hade bevisligen ingen hög prioritet, så polisen kunde lika gärna uteblivit till t.ex Id@ anmälts försvunnen.

Minns inte var jag hörde polisens uttalande om larmtiden, men det här stämmer överens med vad jag hörde:
Citat:
Erik Nord uppger att larmet till polisen inkom 11.49 på söndagen och att en patrull skickades till platsen klockan 15.06.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17084104.ab
Citera
2013-07-15, 12:47
Medlem
Vbg1972s avatar
Citat:

2013-07-15, 12:47
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Minns inte var jag hörde polisens uttalande om larmtiden, men det här stämmer överens med vad jag hörde:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17084104.ab
Tack för det!

Det var ju jättebra, inte, att grannarna hann klampa runt och förstöra ev spår.

Tillägg:
Det skulle vara mycket intressant att veta vad som prioriterades de tre timmarna innan en patrull skickades dit.
Tänk om IF, eller barnet, legat skadade i lgh.

Och hur uttryckte sig grannarna, kanske inte likadant som för ABs reporter.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-07-15 kl. 12:51.
Citera
2013-07-15, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxen75
Var det ett svar?
Jag vet inte vad ytterligare gissningar skulle tillföra? ledsen att jag trampade dig på tårna, men blir ju lite löjligt när man bara sitter och diskuterar hurvida tidningsutdelaren sett något eller inte?
tror ni polisen är helt tappade och inte redan kollat upp vissa saker...det har gått två veckor.
Kul ändå att ni är så inne i ert detektivande så ni inte ens märker när hans vänner är här inne och skriver och förvirrar er Keep up the good work Sherlock

Lågt blodsocker låter det som - glöm inte att äta din lunch!

Ett antal informationer så att du slipper gå sönder dig i en massa villfarelser;

Hört talas om crowdsourcing? Börja gärna här http://terjadefoton.wordpress.com/guldspade/

Många av de erfarna bidragsgivarna i trådar som denna skaffar sig snart en ganska god uppfattning om andra postares ibland dolda motiv. All trafik i trådarna ser du inte. Känslig information meddelas ofta i PM. Dessutom har flera av de aktiva i denna tråd ett väl förgrenat och användbart nätverk.

Frågor på det eller hade du bara lust att obstruera lite?
Senast redigerad av HenryRollins 2013-07-15 kl. 12:51.
Citera
2013-07-15, 12:49
Medlem
Har polisen draggat Kvarnsjön? Med tanke på RDYs iakttagelser borde det nog göras.
Citera
2013-07-15, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ok hur är det med kraftstationen Olidan, ska finnas olika luckor där och vissa är för dagvatten och andra avlopp eller om det är nån slags pumpstation? Nån som varit där?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Olidans_kraftverk

Den är i drift fortfarande tydligen och vill inte ens tänka på vad som kan finnas där..
Polisen brukar stå och kolla vid gallret med jämna mellanrum. Kraftverket kommer att vara kvar i drift i lång tid framöver. Något annat vore otänkbart.

http://www.svtplay.se/klipp/900917/mot-ett-av-vara-mest-mytomspunna-djur
Citera
2013-07-15, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lamnaingaspar
Ja absolut, med fördel naken också så att det inte återfinns några klädspår heller. Det var slutsatsen som vår trötte professor Leif drog. Han menade också på att även om man dumpar en kropp öppet och täcker den med lite granris så kan det vara extremt svårt att hitta den. Oftast bara tur att en svampplockare eller hundförare råkar gå just där.
Nu minns jag inte hur lång tid det tog, men det var ett projekt som pågick en hel programsäsong.

För övrigt så var det även i något program som han gav trollhättepolisen ganska svidande kritik i fallet Marina. Ungefär i stil med "det här är något dom inte klarar av".

När du nämner det så såg jag också något avsnitt med den där grisen. Men det tog i alla fall "en säsong", så vi har fortfarande tid. Detta förutsätter ju också att GM har sett programmet eller har denna kunskap. Logiskt sett vill man nog gömma kroppen på något sätt...

Nästan alla kan väl enas om var mordplatsen är och att DB´s bil använts (och därmed varit slutstation). Mellan dessa punkter finns BO (behöver dock inte vara "raka spåret").

1. Har GM ett förutbestämt ställe, så åker man givetvis direkt dit (på säkra vägar), gömmer liket och dumpar sedan bilen.
2. Har GM inget förutbestämt ställe, men ett OMRÅDE som anses säkert ("säkra vägar" dit och inga vittnen under körningen) så åker man dit och "cruisar" tills man enas om ett ställe att dumpa kroppen. Sedan gör man sig av med bilen.
3. Har de kört helt på måfå, dumpat kroppen på ett "spontant" ställe och sedan bränt bilen?

Olika dumpningsalternativ (som KAN påverkas av 1-3):
- sänkt i vatten, brunnar mm
- nergrävd (på varierande djup beroende på tid, "jordmån", panik osv)
- öppen placering
- flera alternativ (mer eller mindre trovärdiga)?

GM-ens åsiktsfränder i Skara/Axvall för några år sedan körde enligt alternativ 3 och passerade slutligen en urintank vid Brunsbo några kilometer därifrån. Så det behöver inte vara så avancerat - bara den där jäkla nålen i höstacken hittas...

Eftersom de har en förkärlek för att INTE skatta/försäkra bilarna, så kan man ju utgå från att det sitter i ryggmärgen på dem att känna till "kringelikrokavägarna" i området. Även om de verkar vara immuna för böter, så är det ju ett effektivt sätt att hålla nere kostnaderna. Exempelvis "Linjevägen" gör att man kan gena från Norra Björke och komma ut en kilometer söder om infarten till "kräftdammen" i Tengene. Denna väg är 5-10 km och en stor del av högra sidan består av mossar/myrmarker (max 10 hus på hela sträckan varav inga i "mitten" på området). Här körs "rally" någon gång om året så vägen kan vara känd om man har det intresset - annars bara känt för "närmast sörjande".
Citera
2013-07-15, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenryRollins
Lågt blodsocker låter det som - glöm inte att äta din lunch!

Ett antal informationer så att du slipper gå sönder dig i en massa villfarelser;

Hört talas om crowdsourcing? Börja gärna här http://terjadefoton.wordpress.com/guldspade/

Många av de erfarna bidragsgivarna i trådar som denna skaffar sig snart en ganska god uppfattning om andra postares ibland dolda motiv. All trafik i trådarna ser du inte. Känslig information meddelas ofta i PM. Dessutom har flera av de aktiva i denna tråd ett väl förgrenat och användbart nätverk.

Frågor på det eller hade du bara lust att obstruera lite?

Tack för att du oroar dig för mitt blodsocker Det är på topp dock!

Visste faktiskt inte om er dolda närverk där det riktiga och viktiga informationen sprids. tråkigt att ni inte meddelar polisen eller någon i så fall. Vilket ni uppenbarligen inte har.
Undrade bara stillsamt om ni kommit fram till något eller mest diskuterar underlag av mark o andra väsentligheter.
men jag får låter ert "dolda nätverk" jobba ifred Haha

Hoppas ni postar något väsentligt här till slut i alla fall annars blir det ju ganska meningslöst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in