2013-07-15, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Men gräver du inte så djupt, så kommer snart diverse asätare att gräva upp kroppen...

I veckans brott så testade man tre olika sätt att dumpa en kropp (gris). Öppet, nergrävd samt nergrävd i plastpåse. Resultatet var entydigt. Den öppet dumpade kroppen var puts väck efter att insekter, fåglar, vildsvin etc hade gjort sitt. Inte ens några ben fanns kvar. Medan de andra två kropparna lämnade åtminstone någon form av rest.
Citera
2013-07-15, 10:55
Medlem
Tycker man borde känna lukten även om man inte ser blodet... Lite svårt att undgå den starka järnlukten. Svårt att avgöra om den mängden blod på bilderna skulle lukta nåt märkbart dock..
Citera
2013-07-15, 10:58
Medlem
silbersky007s avatar
Någon som vet anledning varför hon mördades ?

Det man såg på bild hiss dörr blodet kanske polisen kunde tagit tagit prover på fingrar handtryck
Citera
2013-07-15, 11:04
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag förstår inte den här diskussionen om tidningsbudet. Varför skulle tidningsbudet larma? Inte tror man väl att "här har ett oanmält brott begåtts" om man ser blod i en trappuppgång?
Nej, i så fall håller man kanske lite extra utkik i tidningen, utifall det skulle anlett någon notis.
Tidningsbud är samtidigt medvetna om att de tillhör den resurs polisen skulle fråga, om behovet finns.
Citera
2013-07-15, 11:05
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007

Det man såg på bild hiss dörr blodet kanske polisen kunde tagit tagit prover på fingrar handtryck

AJ behöver nog inga rationella skäl till att misshandla en tjej.

Om det är fingeravtryck så är det högst trolig att polisen har tagit eventuella fingeravtryck, prover etc.
Citera
2013-07-15, 11:10
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
AJ behöver nog inga rationella skäl till att misshandla en tjej.

Om det är fingeravtryck så är det högst trolig att polisen har tagit eventuella fingeravtryck, prover etc.

Eller jag ska säga så här. Om GM är AJ så är motiv överflödigt. Om GM är annan än AJ så bör man dock finna ett motiv.

Tillägg: Det senare vore jobbigt då man får gräva bland fd pojkvänner, pappor till barnen, samröre med kriminella, påstådda drogrykten etc. Fördelen med dett vore dock att dessa individer förr eller senare börjar snacka.

Det knepiga med AJ som GM är att, i det fall han fixade vattentäta skott mellan sig och DB/FH och han själv dumpade kroppen ensam efter paketeringshjälp, då finns det en risk för att hon aldrig kommer hittas. Narcissist eller ej så tror jag han vet risken med att skryta om detta.
Senast redigerad av refsp 2013-07-15 kl. 11:16.
Citera
2013-07-15, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007

Hon blev ett objekt för en kvinnomisshandlare som ville kvalificera sig till kvinnomördare.
Citera
2013-07-15, 11:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Har fått PM om en som ska ringa imorrn bitti :-)
Har någon ringt kräftodlaren?
Citera
2013-07-15, 11:21
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Jag förstår inte den här diskussionen om tidningsbudet. Varför skulle tidningsbudet larma? Inte tror man väl att "här har ett oanmält brott begåtts" om man ser blod i en trappuppgång?
Om nu hissen var så nerblodad som det påståtts så borde man reagera.
Och varför skulle en granne, men inte ett tidningsbud, reagera?

Diskussionen började inte med om budet hade larmat eller ej. Jag fick ett pm om att budet åkt i en icke nerblodad hiss nån gång mellan 06:00 och 06:30.

Detta är inte nåt som polisen berättat och alltså inget att ta fasta på.
Brottet kan, såvitt vi vet, ha begåtts när som helst mellan det senaste kända samtalet och tre på em.
(Grannen påstår att h*n anmälde runt 12, men det är inte bekräftat av polis.
Polisen uppger istället 15 som tid för anmälan).
Citera
2013-07-15, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lamnaingaspar
I veckans brott så testade man tre olika sätt att dumpa en kropp (gris). Öppet, nergrävd samt nergrävd i plastpåse. Resultatet var entydigt. Den öppet dumpade kroppen var puts väck efter att insekter, fåglar, vildsvin etc hade gjort sitt. Inte ens några ben fanns kvar. Medan de andra två kropparna lämnade åtminstone någon form av rest.

Så du menar att det faktiskt vore en fördel om GM dumpar kroppen öppet, förutsatt att det är på ett ställe dit ingen kommer? Hur lång tid behövs för att kroppen i så fall skulle försvinna i så fall?
Citera
2013-07-15, 11:25
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Om nu hissen var så nerblodad som det påståtts så borde man reagera.
Och varför skulle en granne, men inte ett tidningsbud, reagera?

Diskussionen började inte med om budet hade larmat eller ej. Jag fick ett pm om att budet åkt i en icke nerblodad hiss nån gång mellan 06:00 och 06:30.

Detta är inte nåt som polisen berättat och alltså inget att ta fasta på.
Brottet kan, såvitt vi vet, ha begåtts när som helst mellan det senaste kända samtalet och tre på em.
(Grannen påstår att h*n anmälde runt 12, men det är inte bekräftat av polis.
Polisen uppger istället 15 som tid för anmälan).
Reagera - ja.
Utgå från att det rör sig om ett oanmält brott - nej.

Tänk dig in i tidningsbudets situation. Hen ser en mängd blod och tänker "vad har hänt?"
Vilka alternativ skulle fara genom huvudet?

Olycka? Någon har nog behövt sy. Vad hände? Har någon skurit sig på något? Eller har det varit slagsmål. Undrar hur illa skadade de blev? Undrar om de måste åka till sjukhus? Undrar om det blir polissak av det hela?
Ska nog hålla lite utkik i tidningarna.

Ungefär så kanske tankarna gick hos tidningsbudet. Jag har svårt att tänka mig att hen tänkte "aha, här har det nog begåtts ett förfärligt brott som ingen har upptäckt än".

Det tycks i tråden anses att tidningsbudet har varit i kontakt med polisen och sagt sig inte ha sett något, men vad är det som tyder på det? Kan inte budet ha varit i kontakt med polisen och sagt sig faktiskt ha sett något?
Citera
2013-07-15, 11:40
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Reagera - ja.
Utgå från att det rör sig om ett oanmält brott - nej.

Tänk dig in i tidningsbudets situation. Hen ser en mängd blod och tänker "vad har hänt?"
Vilka alternativ skulle fara genom huvudet?

Olycka? Någon har nog behövt sy. Vad hände? Har någon skurit sig på något? Eller har det varit slagsmål. Undrar hur illa skadade de blev? Undrar om de måste åka till sjukhus? Undrar om det blir polissak av det hela?
Ska nog hålla lite utkik i tidningarna.

Ungefär så kanske tankarna gick hos tidningsbudet. Jag har svårt att tänka mig att hen tänkte "aha, här har det nog begåtts ett förfärligt brott som ingen har upptäckt än".

Det tycks i tråden anses att tidningsbudet har varit i kontakt med polisen och sagt sig inte ha sett något, men vad är det som tyder på det? Kan inte budet ha varit i kontakt med polisen och sagt sig faktiskt ha sett något?
Jag har aldrig påstått att budet skulle/borde ha larmat om hissen varit nedblodad.
Jag påstod att budet borde ha reagerat, för att senare kunna beskriva hur det såg ut i hissen/trappen.
Jag tror inte att man glömmer en blodig hiss, om det inte är så att den hissen brukar vara blodig var och varannan dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in