2013-07-12, 21:04
Medlem
calleballe11s avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17125250.ab

Hahaha, aftonbladet slår till igen ^^

En man i 35-årsåldern avlägsnades från Liseberg i Göteorg efter att ha antastat en Lisebergskanin.
Vakter tillkallades och han hotade dem, säger Jenny Widén vid polisen i Västra Götaland.
Citera
2013-07-12, 21:06
Medlem
tzjs avatar
Fan jag startade en tråd i ABoK precis. Får väl rapportera den då.

Den passar bättre här i humordelen faktiskt.
Citera
2013-07-12, 21:09
Medlem
MaryBells avatar
Cosplay
Citera
2013-07-12, 21:12
Medlem
Vad fan är det för fel på folk? Varför antastade han inte en tjej som inte hade en kanindräkt på sig (om man nu tvunget ska antasta tjejer)?
Citera
2013-07-12, 21:24
Medlem
drdracula141s avatar
Frågan är finns det bild på händelsen? Man skall inte ofreda kaniner eller kreatur.
Citera
2013-07-12, 21:27
Medlem
Darwins avatar
Men den viktiga frågan: var det en kolsvart NEGER som antastade den ädelvita, gröna kaninen?
Citera
2013-07-12, 21:34
Medlem
Fartgupps avatar
Synd att "Kaninmannen" redan är upptaget av en bidragsfuskare http://www.svt.se/nyheter/regionalt/hallandsnytt/forsakringsbluffar-i-halland-kaninmannen-blev-upprinnelsen
Vad ska vi kalla denne man? Och vad är grejen med Lisebergskaniner och lagöverträdare?
Citera
2013-07-12, 21:34
Medlem
Veniconess avatar
Äckliga Lisebergskaniner. Minns hur jag själv i min barndom tyckte de var smått obehagliga och väldigt pigga att tafsa på alla små barn som kom i närheten av dem. För övrigt kan man väl knappast förnedra sig mer än att dra på sig en ful, grön kaninkostym för några ynka kronor, så lite tafs gör väl knappast till eller från.
Citera
2013-07-12, 21:38
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
Äckliga Lisebergskaniner. Minns hur jag själv i min barndom tyckte de var smått obehagliga och väldigt pigga att tafsa på alla små barn som kom i närheten av dem. För övrigt kan man väl knappast förnedra sig mer än att dra på sig en ful, grön kaninkostym för några ynka kronor, så lite tafs gör väl knappast till eller från.

Som sagt, har man betalt för att "kramas", som kaninerna har, får man väl förvänta sig att en del besökare passar på att tafsa.
Citera
2013-07-12, 21:55
Medlem
Sixsmiths avatar
Kaninen var vit.
Citera
2013-07-12, 21:59
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixsmith
Kaninen var vit.

Jaså, det kände jag inte till. I mina egna minnesbilder var kaninkostymerna gröna, men det har uppenbarligen ändrats sedan dess. Oavsett färg tyder det på ett otroligt självförakt att mot en blygsam betalning förnedra sig i kaninkostym dagarna i ända. De muntra gatumusikanterna utanför Nordstans köpcentrum har ett mycket bättre "jobb" i mina ögon.
Citera
2013-07-12, 22:29
Medlem
Medicinens avatar
Är ni vrickade halva bunten!?
Hur kan ni som tycker att det är okej med lite tafs, tycka att det är okej??
Bara för att man har jobb på en nöjespark betyder väl inte det att det är okej för alla fulla gubbar att dyka upp bakifrån och skicka upp en hand mellan benen? Då antar jag att ni tycker att annat sexuellt ofredande är okej också?
Om man jobbar i butik t ex, är det då okej att gå fram och köra upp en hand mellan benen på konsumkassörskan?

Alla som jobbar på Liseberg med detta gör ju även annat. Man jobbar som ansiktsmålare, clown och säkert i barnteatern också.
På vintern är man nisse eller liknande. Tror ni alla dessa bara jobbar som sommajobbare så tror ni fel.

Ni som tycker att det är okej får no tänka en gång till... Eller iaf en gång...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in