Eller tvärs om. Kan VB haft med den och sedan lämnat den i hans bil?
Vi vet ju inget om hur länge den legat i bilen.
Läste just på Expressen .se att plastkassen hittats i KJ´s bil och då tror jag hans sista hopp om att komma undan rök all världens väg. Har den sedan hittats inne i bilen och inte i bagaget där det övriga blodet hittades är det över för KJ´s del.
Läste just på Expressen .se att plastkassen hittats i KJ´s bil och då tror jag hans sista hopp om att komma undan rök all världens väg. Har den sedan hittats inne i bilen och inte i bagaget där det övriga blodet hittades är det över för KJ´s del.
"– Analyssvaren visar att det finns fingeravtryck från mannen på en plastpåse som hittats i bagageutrymmet i hans bil. På påsen finns också blod från kvinnan, men det blodfyndet inget nytt."
/.../ Jag kan inte släppa bilden på det helblå benet. Varför måla ett ben blått?
Inte "blått"; "likblått" - för att han var så nyfiken att han knappt kunde bärga sig. - Hur såg ett lik ut egentligen: ett sådant lik som inte "avlidit" av en rosa dildokniv, eller av en massa plastkulor?
För ett år sedan rekommenderade mt den här patriotiska/nationalistiska – och av många rubricerad ”rasistiska” metallmusiken, framförd av bandet ”Hel”*: Valkyriors dom.
*Hel: ”Det höljande”; dödsriket i fornnordisk religion plus också namnet på dess härskarinna – som f.ö. hade likblått ansikte, eller samma färg som mt färgade in sitt ena ben med: https://anonfiles.com/file/ab6aa338f3a6b06380a65606d03b693a
En valkyria var i den fornnordiska mytologin ett kvinnligt andeväsen (främst knuten till Odens krigarfunktion) som vid slagfälten i Midgård valde ut de krigare som skulle dö och sedan förde hem dessa till Valhall:
Citat:
...vem är värdig, vem är vek?
...en frågeställning som aktualiserades när WhiteAce utnämnde mt till chef för den svenska försvarsmakten.
Citat:
Vågar inte visa sig för svag.
Det värker i hans kropp.
Han blundar hårt av slag.
Han fylls av hat av slagets blod,
ögon ser är lögn, medan själen söker mod.
Oden ger han kraft han slår.
Marken färgas röd, ensam stolt han står.
Sorgen brinner i hans bröst,
segerns sötma ger ej tröst.
Liv han ger och liv han tar,
skuld till döden allt han har.
Hör valkyriors sång i rus,
väntar mörker, väntar ljus.
Narstrand [likstranden] väntar män som svek,
vem är värdig, vem är vek?
/.../
Mt slutade arbeta i dec 2012 efter ett kortare gästspel som vaktmästare, och har allt sedan dess jobbat heltid för Los Angeles Police Department samt för den svenska försvarsmakten.
Var hittar du MAC-adresser i TCP/IP paket... Kolla RFC793 och återkom. Men klart, word dokument lagrar ju MAC-adressen på den dator som skapade dokumentet.
Om vi antar att VBs Facebook var korrigerad så kan det ju eventuellt förklara ^^ dock.
Som jag förstod det så var inte det hennes vanliga sätt att uttrycka sig utan använde vanliga smileys.
Såg inga ^-^ på KJs heller. Någon annan i familjen som använder det... Används mer i Japan vad jag fattat.
Funderar fortfarande på varför det tog så länge att anmäla att hon var försvunnen tex.
Ursäkta, jag menade rent hypotetiskt, i fall de sparade sådana uppgifter. Specifikt Facebook lagrar antagligen en kombination av uppgifter via http, samt uppgifter från cookies, uppgift om webbläsare (märke, version), ip-adress, tidpunkter etc. Skulle de undersöka den underliggande TCP-trafiken, så får de antagligen endast mac adressen från routern närmast deras server. Det finns dock sajter som kan fånga även hårdvaruadressen för datorns nätverkskort, det görs då oftas via javascript, alt. indirekt via funktion i active-x kontroll eller motsv.
^-^ kan tyda på att skribenten försökt lägga in en "very happy" emoticons, men felaktigt skrivit ^-^ istället för ^_^. Eller så har texten återgivits felaktigt här på flashback. Är det någon som vet om texten var från chat historiken?
Varenda påse i detta hemmet har mina fingeravtryck på sig. Vad är det konstiga med att hans avtryck finns på påsen? Han kan ju handlat med påsen, sen har vb hållt i påsen och haft ett sår på fingret, eller?
"– Analyssvaren visar att det finns fingeravtryck från mannen på en plastpåse som hittats i bagageutrymmet i hans bil. På påsen finns också blod från kvinnan, men det blodfyndet inget nytt."
Stämmer det att plastpåsen påträffats i bagageutrymmet tillsammans med den andra blodfläcken kan den knappast utgöra någon särskilt viktig pusselbit. Den kan ju ha kontaminerats av det övriga blodet i bagaget och fingeravtrycken saknar ju all betydelse. Plastkassens bevisvärde ligger i att de kan skilja den från det övriga blodet. Kan de inte det kan de lika gärna stoppa upp den någonstans.
Jag är visserligen trött nu, men.. är det enda NYA i utredningen att det var KJ´s fingeravtryck på plastpåsen i hans bil...? (Det betyder väl inget alls då?).
Jag är visserligen trött nu, men.. är det enda NYA i utredningen att det var KJ´s fingeravtryck på plastpåsen i hans bil...? (Det betyder väl inget alls då?).
Japp, det betyder inget. Blod har hittats på matta och plastpåse i samma bagageutrymme. Dessutom KJ:s fingeravtryck på påsen. Inget nytt under solen.
Japp, fingeravtryck på en påse blir svårt att prata sig ur. Nu har han satt sin sista potatis så att säga.