2013-07-12, 16:41
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Direkt jag hade läst denna text så hade jag kommit på 8 olika ställen, risken för upptäckt direkt (om det skedde mitt i natten) var ju inte så stor då ingen kunnat komma (dörren där nere i trappen låst) så egentligen fanns det gott om tid att fundera ut allt beroende på hur kall och beräknande man är.
Men det borde inte ha kunnat ske på natten, för tidningsbudet lämnade ju tidningarna som vanligt!
Citera
2013-07-12, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Om man tar ett djupt andetag och sen....
Ponerar att du just haft ihjäl en vän i dennes hem, vad gör du? Tänk att du har panik mm och att du inom 30 minuter skall ha en plan på transporten mm... Vad gör du?
Ser dig omkring efter nån resväska låda vad som. rulla in i en matta.. ringer nån...
Flera anhöriga ringer så man vet att du är där...
Så vad sker, du har en mc och 2 halvkriminella vänner. Dina kläder är blodiga.
Sen ut med liket? men vart... Tiden går... Hur blir du va med beviset snabbt och lätt.

Alltså du kan inte i mysa underkläder och söka på internet...
Så kom ni fram till något vettigt eller halvklantig lösning? baserat på nån väns hem som det ser ut idag.

Seriöst kom ni på något under 30 min? Testar man så har man lättare att förstå hur GM resonerar...

Nej, inget superbra om man är hederlig och har 30 minuter.

Därför så förutsätter jag att dessa herrar har, i generella ordalag, diskuterat hur man går till väga med transport, dumpning, förstörande av bevis och kommunikation många gånger tidigare och hade en mall att utgå ifrån.

Precis som man snackat om andra brott.
Citera
2013-07-12, 16:50
Medlem
Finns det någon övervaknings kamera i området runt henns bostad ? som något av värde kan fastnat på personer bilar mm tidpunkter
Citera
2013-07-12, 16:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Finns det någon övervaknings kamera i området runt henns bostad ? som något av värde kan fastnat på personer bilar mm tidpunkter
Knappast. Det brukar inte finnas övervakningskameror i bostadsområden, och det finns inget att övervaka.
Citera
2013-07-12, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Men det borde inte ha kunnat ske på natten, för tidningsbudet lämnade ju tidningarna som vanligt!

Nej men det kan ju ha skett på morgonen också, bara att vara kalla och inte öppna ifall någon ringer på dörren.

Man kan ju ofta höra när tidningsbudet är på gång så man kan ju avvakta tills han/hon lämnat igen.

Jag har inte haft ihjäl någon (ännu i alla fall) så har inte behövt fundera under sådan press.
Citera
2013-07-12, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lil.a
Någon som vet ifall MPS letade runt Lextorp?

Bara en liten del.
Citera
2013-07-12, 17:05
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Knappast. Det brukar inte finnas övervakningskameror i bostadsområden, och det finns inget att övervaka.

Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Nej men det kan ju ha skett på morgonen också, bara att vara kalla och inte öppna ifall någon ringer på dörren.

Man kan ju ofta höra när tidningsbudet är på gång så man kan ju avvakta tills han/hon lämnat igen.

Jag har inte haft ihjäl någon (ännu i alla fall) så har inte behövt fundera under sådan press.
Fast jag förstår verkligen inte hur de vare sig skulle ha lyckats göra det på morgonen eller på natten. Båda teorierna har en massa frågetecken och det är klurigt som ett jävla helvete.

Men den bilden som visar blodskvätt i trapphuset; det såg fan inte mycket ut, tyckte jag. Kan inte tidningsbudet ha missat det helt och skuttat vidare med sina tidningar? Och om det är ett tunt lager blod bör det ha torkat snabbt och då kan man väl inte garantera delar av fotavtryck heller. För jag menar; grannarna måste ju ha vandrat i trapphuset under dagen. Har svårt att tro att de har hållit sig inne ända till 15:00. Men jag vet inte vad det är för folk som bor där.
Citera
2013-07-12, 17:07
Medlem
ndyzs avatar
Det ULTIMATA gömstället för ett lik borde väl vara där dem håller på att gräva och asfaltera.. Natten/dagen efter Ida försvann så var det ett STORT hål (ca 3x2m) vid MagnusÅbergsgymnasiet i asfalten, vid tunneln. Dem hade antagligen grävt upp ledningar eller dyl.

Kan GM inte lika gärna slängt i henne där inlindad/öst jord över och dem haft turen att det blev asfalterat där någon dag efter. Nu är det helt nyasfalterat där.
Citera
2013-07-12, 17:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Fast jag förstår verkligen inte hur de vare sig skulle ha lyckats göra det på morgonen eller på natten. Båda teorierna har en massa frågetecken och det är klurigt som ett jävla helvete.

Men den bilden som visar blodskvätt i trapphuset; det såg fan inte mycket ut, tyckte jag. Kan inte tidningsbudet ha missat det helt och skuttat vidare med sina tidningar? Och om det är ett tunt lager blod bör det ha torkat snabbt och då kan man väl inte garantera delar av fotavtryck heller. För jag menar; grannarna måste ju ha vandrat i trapphuset under dagen. Har svårt att tro att de har hållit sig inne ända till 15:00. Men jag vet inte vad det är för folk som bor där.
Larmet gick vid 12-tiden, men polisen hann inte dit förrän kl 15.
Citera
2013-07-12, 17:10
Medlem
en-krokodils avatar
Har under dagen varit i kontakt med en gemensam, till DB, kvinnlig bekant. DB ska ha jobbat helgen som I*a försvann. Så han är antagligen väldigt lite inblandad i detta.

En del i tråden försöker att få det till att DB skulle vara kriminell osv, vilket han inte alls är. Tatueringar i ansiktet = kriminell? Nej, tyvärr. Det är ju samma som att man kan kalla alla som går i mysbyxor för pundare!

DB är nog den utav de häktade som är minst inblandad.
Citera
2013-07-12, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Om man tar ett djupt andetag och sen....
Ponerar att du just haft ihjäl en vän i dennes hem, vad gör du? Tänk att du har panik mm och att du inom 30 minuter skall ha en plan på transporten mm... Vad gör du?
Ser dig omkring efter nån resväska låda vad som. rulla in i en matta.. ringer nån...
Flera anhöriga ringer så man vet att du är där...
Så vad sker, du har en mc och 2 halvkriminella vänner. Dina kläder är blodiga.
Sen ut med liket? men vart... Tiden går... Hur blir du va med beviset snabbt och lätt.

Alltså du kan inte i mysa underkläder och söka på internet...
Så kom ni fram till något vettigt eller halvklantig lösning? baserat på nån väns hem som det ser ut idag.

Seriöst kom ni på något under 30 min? Testar man så har man lättare att förstå hur GM resonerar...

Lägg till att du själv är sjukskriven för skada på fot/ben och att dödandet har inneburit att du lämnat spår på liket och därför vill gömma liket, vad gör du? Ringer din bästa vän, som i sin tur tar med en vän - som kanske inte riktigt vet vad som hänt mer än att "man ska hjälpa en kompis i knipa" - eftersom du själv inte kan bära liket. Kan tänka mig att AJ spanade i porten att kusten var klar medan DB o FH bar ut liket. Kanske FH flippade vid nåt tillfälle o inte ville vara med längre o la ner kroppen i trapphuset. Kan tänka mig att han bölade en del men blev uppmanad att skärpa sig o ställa upp. Tror vidare att FH fick ledigt efter denna insats o tog sig hem medan DB o AJ avslutade.
Citera
2013-07-12, 17:16
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Larmet gick vid 12-tiden, men polisen hann inte dit förrän kl 15.
Visst fan!

Men ändå: nog för att det var helg, men att ingen ser det här innan 12 är väl också märkligt? Iofs ser folk ibland saker som de inte vill beblanda sig med. Kan det ha skett i det här fallet? Kan det i så fall vara så att tidningsbudet såg blodet, men hoppade över stänket, relativt obrydd? Fan, nu minns jag inte, men hade polisen snackat med det då aktuella tidningsbudet? Om han/hon såg äckelpäckel på golvet?

För som sagt såg det väl inte så mycket ut, tyckte jag. Blodet, alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in