2013-07-12, 10:04
Medlem
Verkar ha vart en lång process för henne, barnen och pappan, såg att det fanns en del mål i rätten om misshandel.
Sen är det mycket "Särskild företrädare för barn.."
Sen en del "vårdnad om barn"
Senast redigerad av flowerchild 2013-07-12 kl. 10:13.
Citera
2013-07-12, 10:05
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xurra
Fan vad olustig det känns att kolla in mammans, styvappans och styvbrosans facebook.
Dom bara vräker ut att hon blev mördad.

No class.
Tar man sig titt i mammans blogg, ser man med oblyg tydlighet att stallet är tomt och kniven slö.
Citera
2013-07-12, 10:09
Medlem
Tooheyss avatar
Blir inte förvånad om mamman kommer att gråta ut i alla tidningar och tv och använda sin dotters död som reklam för sig själv
Citera
2013-07-12, 10:11
Medlem
Pestenstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raffebaffe
Säkerligen frustration. De kanske har larmat soc år efter år om pappans agerande men soc struntar i alla varningssignaler och tvingar ihop föräldrarna och då flippar han. Jag har kännedom om flera liknande fall i just Västerås där soc fått varningssignaler om dessa våldsamma män under många år utan att agera.

I dag är det tyvärr vanligt att pappor som inte fixat att bli lämnande fortsätter att utöva sitt kontrollbehov över kvinnan genom att använda barnen.

Du tror inte att det är vanligare med det motsatta? Det är oftast kvinnorna som får vårdnaden om barnen och jag vet MÅNGA i min bekantskapskrets där kvinnorna använder barnen som slagträ mot sina ex. Kvinnor verkar ha en konstig förmåga att tro att bara för att de själva inte vill träffa pappan till sina barn så vill inte barnen det heller..

Tragiskt dock med detta fall men jag kunde inte låta bli att reagera på ditt inlägg. Du verkar hysa ett "visst" agg mot socialen i Västerås...
Citera
2013-07-12, 10:14
Medlem
brianmolkos avatar
Bad Boy, ja verkar som tjejen var bad girl med om nu hon slagit sina barn eller så ?
Citera
2013-07-12, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapk
Verkar som hon blivit dömd för barnmisshandel på en av ungarna.
Nån som kan kolla om det stämmer?

Enligt domen i vårdnadsärendet stämmer det inte. Polisanmäld (förmodligen av exet), ärendet nedlagt.
Killen påstår i vårdnadstvisten att hon misshandlat barnet/barnen.

Snubben påstår att det finns pågående brottsutredningar mot kvinnan. Det kan vara att han anmält henne för vad tok som helst. Det står att han hela tiden gör anmälningar till soc. Precis enligt mallen för dessa sjuka snubbar. Den som gapar högst...

Killen är däremot dömd för narkotikabrott.

Ett uttalande i domen sätter sig. Killen säger att om han inte får ensam vårdnad kan han inte skaffa pass till barnen och åka med dom till Uganda. I mina öron låter det som att det finns risk för att snubben tänkt sticka med barnen. Det belönas av tingsrätten genom att ge honom ensam vårdnad.

I Tingsrättsdomen klargör domstolen att snubben ljuger om vissa saker samt att han inte har efterlevt de tidigare domarna. Trots det får han ensam vårdnad. Sjukt jävla rättssystem vi har.
Citera
2013-07-12, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pestenstid
Du tror inte att det är vanligare med det motsatta? Det är oftast kvinnorna som får vårdnaden om barnen och jag vet MÅNGA i min bekantskapskrets där kvinnorna använder barnen som slagträ mot sina ex. Kvinnor verkar ha en konstig förmåga att tro att bara för att de själva inte vill träffa pappan till sina barn så vill inte barnen det heller..

Tragiskt dock med detta fall men jag kunde inte låta bli att reagera på ditt inlägg. Du verkar hysa ett "visst" agg mot socialen i Västerås...

Vet att det finns båda varianterna. I Västerås är det dock så som jag skrev. Har ett "visst" agg mot soc i Västerås p g a den insyn jag har haft i ett antal ärenden. Finns massor med material som skulle kunna presenteras om hur socialtjänsten agerar men det får bli i en annan tråd en annan gång
Citera
2013-07-12, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raffebaffe

Ett uttalande i domen sätter sig. Killen säger att om han inte får ensam vårdnad kan han inte skaffa pass till barnen och åka med dom till Uganda. I mina öron låter det som att det finns risk för att snubben tänkt sticka med barnen. Det belönas av tingsrätten genom att ge honom ensam vårdnad.

I Tingsrättsdomen klargör domstolen att snubben ljuger om vissa saker samt att han inte har efterlevt de tidigare domarna. Trots det får han ensam vårdnad. Sjukt jävla rättssystem vi har.

Det tror jag inte att Pappan haft som plan däremot som ett till,av förmodligen massvis,
argument att bråka och uppdatera sig i BO:s liv. Han skulle nog aldrig släppa kontrollen
över Mamman och lämna Sverige.
Däremot fick han i och med detta möjlighet att hota Mamman med att lämna landet,
det var nog makten han ville ha, inte Uganda eller barnen. Vad är domens argumentet
till att Pappan fick vårdnaden?
Citera
2013-07-12, 10:57
Medlem
raffebaffe, kan du lägga upp domen i vårdnadsärendet? tack på förhand
Citera
2013-07-12, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arosbo
Det är bara att ringa folkbokföringen och fråga vem som är far till hennes barn, det är offentliga uppgifter. Hon verkar även ha en dotter.... stackars barn ...

Hon har 2 barn ..Jag var bekant med både joel & den här tjejen.
Citera
2013-07-12, 11:10
Medlem
OrangeCounty88s avatar
Läste att den mördade misshandlade sina barn för ett tag sen.
Citera
2013-07-12, 11:13
Medlem
awfullysinisters avatar
OT. Härligt att Flashback-språkrören för alla "trista svenska män" fortsätter predika att dessa aldrig misshandlar och mördar kvinnor. Jisses!

OnT - Denna J*el.. Har han månne något släktskap med Ro*nie (med samma efternamn)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in