2013-07-10, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BenzogrevenRhtm80
En polare som muckat nyss kom och gav mig 2 kartor Bubrenorfin 8mg Teva för 10ml EQ.
Dessa var ju oranga. Varför det om jag får ställa en dum fråga?
Är det något extra bindemedel för att det inte ska gå IV eller snorta? Jag har snortat ca 0.3mg för att se om det funkar men antar det.

Varför e dom oranga/Rosa??

Skrev fel för blir ju 2-3mg ja snortade för ska nodda gärnet idag och kan säga att effekten börjar komma så det gick men varför har dom bytt färg?
Citera
2013-07-10, 19:30
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Skrev fel för blir ju 2-3mg ja snortade för ska nodda gärnet idag och kan säga att effekten börjar komma så det gick men varför har dom bytt färg?

Antar att det var actavis du fick för dom är orange, och att dom har den färgen beror bara på tillverkaren för det finns 2 andra också orifarm och sandoz och dom är vita och har samma form som dom gamla b8.
Citera
2013-07-10, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Antar att det var actavis du fick för dom är orange, och att dom har den färgen beror bara på tillverkaren för det finns 2 andra också orifarm och sandoz och dom är vita och har samma form som dom gamla b8.

Nej fick dom i blister och det är Teva. Dessa: http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=20100716000029&DocTypeID =7&UserTypeID=2

Chill
Citera
2013-07-11, 20:17
Medlem
MMM...förutom morgondosen på 3mg slog jag i mig 3mg till nyss av dom orangea...lika bra som dom gamla subutexen tycker jag! Åsså ett glas rött och en cigg...MMM...
Citera
2013-07-11, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranamn
MMM...förutom morgondosen på 3mg slog jag i mig 3mg till nyss av dom orangea...lika bra som dom gamla subutexen tycker jag! Åsså ett glas rött och en cigg...MMM...

tycker du? jag behövde dubbelt som regel av den skiten alltid mot vanlig sub
kombinera med ikto....
Citera
2013-07-11, 20:34
Bannlyst
Citat:

de är inte oranga, mer terrakotta-färgade, actavis
oranga är suboxone
Citera
2013-07-11, 21:06
Medlem
SadCats avatar
Drog precis min första lina Subutex på kanske 2 eller 3mg. Fan va mysigt jag mår
Har även fått i mig lite Iktorivil, Xanor och Flunitrazepam.
Citera
2013-07-11, 21:11
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Nej fick dom i blister och det är Teva. Dessa: http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=20100716000029&DocTypeID =7&UserTypeID=2

Chill

Ja nu såg jag på fass att det finns 2 till tillverkare, teva och evolan men det är inget dom delar ut på min mottagning iaf därför jag inte hört om dom förrän nu.
Citera
2013-07-11, 21:11
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadCat
Drog precis min första lina Subutex på kanske 2 eller 3mg. Fan va mysigt jag mår
Har även fått i mig lite Iktorivil, Xanor och Flunitrazepam.
Kissen, börja inte med opiater säger jag dig
Sen om den dosen är din första resa med sub(plus benso i kroppen) så lär du kunna spy ett dygn framöver om det vill sig så.

//SyNatt
Citera
2013-07-11, 21:12
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jungleboy2
de är inte oranga, mer terrakotta-färgade, actavis
oranga är suboxone

Nu har du helt fel för subuxone är vita och actavis är ljusorange bara att kolla på fass.
Citera
2013-07-11, 23:01
Bannlyst
Citat:
Nu har du helt fel för subuxone är vita och actavis är ljusorange bara att kolla på fass.

du som bor runt e20'an
det e ju samma färg som ormen långe-viadukten över e20 in i g*g, viadukten
eller har de bytt färg?

suboxone - apelsinerna var orange

var länge som jag höll på med bup, orkar inte kolla fass
Citera
2013-07-12, 07:01
Medlem
SadCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synatt
Kissen, börja inte med opiater säger jag dig
Sen om den dosen är din första resa med sub(plus benso i kroppen) så lär du kunna spy ett dygn framöver om det vill sig så.

//SyNatt

Jag har mått kanonbra hela natten och mår fortfarande bra. Blev 5mg Xanor och 8mg Iktorivil under natten också.
Längesedan jag mådde så här bra.

Första gången jag provade Subutex för övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in