2013-07-12, 00:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Nej, det är varken dom eller jag. Men dom har kontakter som sprider tips kriminella emellan.

Mobiltelefonen är ett viktigt hjälpmedel för kriminella och de ser nog till att ha fungerande verktyg i de flesta fall.
Men vem har en oanvänd telefon med sig vid ett oplanerat brott? Inte många.
Citera
2013-07-12, 00:15
Medlem
[quote=Skorpionkvinna|44278705]
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Driver du med oss?? [/QUOT
Om jag har en oreggad lur liggande hemma och ringer tex polisen. Hur i hel.... ska dom kunna se vem det e

Det kan dom inte.
Är du inte inblandad i någon grövre brottlighet är de inte intresserade av att försöka spåra dig heller.
Citera
2013-07-12, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Inte nu för tiden men dom som sett han fightas skulle nog inte vilja ha han framför sig. Tränat styrka i typ 20-25 år med

Om, varför skulle han göra det själv?

Han har väl sina nätverk för att lösa vad han vill ha löst?
Citera
Medlem
[quote=Tomato|44278837]
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Operatören har ju ditt nummer, samtalslistor på vilka du ringt och pratat med, och dina sms, samt ser var du fanns vid de olika tillfällena
Den ligger oanvänd och jag använder den kanske inte igen. Och så ser man hur mycket ??
Citera
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Inte nu för tiden men dom som sett han fightas skulle nog inte vilja ha han framför sig. Tränat styrka i typ 20-25 år med

Ok, då är det märkligt att hon inte sa till sin far att hon kände sig otrygg som AJ säger att hon kände sig. Eller att inte AJ sa "Jag måste dra, har du möjlighet att pipa förbi I*a, hon verkar lite nojjig och jag vill inte lämna henne ensam"

Varför ringde pappan till I*a mitt i natten? Eller ringde hon kanske förresten? Det står ju bara "talat med"

Men man skulle vilja veta vad det samtalet handlade om.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
Att mc blir funnen är det viktigaste, på den finns det garanterat spår. Man kan dömas ändå tror jag rätta mig om jag har fel. För närstående är det viktigt att Id* hittas och så klart för utredningen, men det måste utom tvivel bevisas att det är Aj som gjort de.
Jag tror att Trollhättebor ska hålla utkik i efter den på diverse platser som cykelkällare, grannens som plötligt har en mc, och andra skumma platser.
Senast redigerad av Tomato 2013-07-12 kl. 00:52.
Citera
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinlid
Jaa, tackar professorn för den genomgången!

Jag säger bara till dig vad som skett de senaste dagarna och om du inte har fler bevis om pappan så tycker jag att du slutar fokusera på det, onödigt! Om du inte tror mig angående mina uttalanden så är Bergagården på Hunneberg ett bra ställe för dig att se själv, om du nu vill!

I rest my case!

PS!
Kan ju inte LOVA att pappan kommer att vara där bara för att jag sett han men om du frågar så är det alltid någon som säljer ut lite info till dig, ta med pengar bara!!!

Ok, tack för infot.

Jag säger fortfarande 95% risk att gm är AJ.
Citera
2013-07-12, 00:17
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmaemmalarsson
JO, men jag tänkte ta genvägen genom dig...

Jag har dom inte
Citera
2013-07-12, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
skojar du eller, det kan väll inte vara samma cykel!

Nej skojar inte. Den körde heller inte på den vanliga cykelvägen mot tennishallen, utan på en stig som gick emellan buskarna, lite svårt att förklara. Den skulle inte haft nummerplåt, han hade i så fall hjälm och hade vänt sig och tittat på dom. Runt kl 14 samma dag som akut skallgångne
Citera
2013-07-12, 00:18
Medlem
panzertaxs avatar
Två grupper (ej MPS) kommer att söka i närheten av Salstad/Grästorp, en uppåt Vännersnäs. Hör gärna av er om någon söker västerut. Har fått flera tips åt östra regionen, men bra om någon motkontrar o kollar tidigare nämnd skrot mmm.
Citera
2013-07-12, 00:20
Medlem
Vad gör AJ just nu? Sitter han på flashback eller har han rymt från landet?
Citera
2013-07-12, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Och dessa små speciella telefoner har alltså ingen nummer och är inte kopplade till någon operatör.
Hur ringa då?
Jo men de är köpta för 200 kr med kontantkort och allting betalas alltid kontant och alla samtal går till telefoner som införskaffats och använts på samma sätt. Storebror hör vad som sägs, men vet inte vilka som talar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in