2013-07-10, 23:58
Medlem
Ana-Lyseras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Allt detta, som jag kan se, har redan avhandlats minst en gång i tråden.

Jag har läst hela tråden och självklart kan jag missat att det nämnts men jag som ser det är bilen det starkaste beviset som kan binda någon till denna händelse just nu innan alla provresultat är klara.

Därav så anser jag den viktigare att få klarhet om än t ex vilken sjö en gammal film är filmad vid, varför en grisfarm råkar brinna eller Som nu senast vem FHs sambo är

Om det har nämnts att möjligheten att bilen redan var på plats vid IHs place, vilken tid bilen blev anmäld stulen och om det är ytterligare fordon anmält stulna av DB. skulle nån vänlig själ informera mig om det då jag tror detta är väsentlig fakta och helt avgörande för att få en tidsuppfattning för att kunna begränsa tiden de har haft på sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Då frågar jag dig som såhär:
Vet du vad SB är för typ av person och varför han annars skulle kunna tänkas vara ett hett offer att spöa?
Om svaret är nej så är det lika bra att sluta spekulera. Som jag sa så kan bara en person som känt honom eller vetat vem han var kunnat, ytterst tveksamt om man ser till mörkret på natten, identifiera honom ifall han springer iväg. Använd det sunda förnuftet lite grann, han pekades ut med namn och inte signalement i det där "ryktet".

Ja med tanke på att jag vet vem han är så kan jag säga att killen är kaxig men lätt att ta ner på jorden av en kille som visar allvar...om han sett nåt så bör man varsko honom och jag tror inte den killen golat pga av att han är en yngling som redan skaffat sig så många tattos och dåliga vänner trots sin ringa ålder...dvs att han ser upp till killar som är tuffa på allvar...och om det då också skulle finnas minsta lilla koppling till honom så försvinner han nog rätt fort...förövrigt är det i te speciellt svårt att se om det är han eller inte om det är vad du menar...lika lätt som att se att aj är aj..elle dB är dB....så jag förstår inte riktigt alls var du är på väg...är du ett troll eller??
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Så vitt jag vet så har det bara haft ett föhör med PT, vilket jag tycker är konstigt. Skulle gärna kunna vara så att PT kom till Id* på natten (Id* har själv sagt att han är hennes stora kärlek oavsett vad som händer eller vad personer säger) det händer något där?Kanske han och Aj kom i luven och något gick snett, de hjälps åt att få bort henne?!

Men varför skulle de hjälpas åt för att få bort henne? Endast en av dem kan ju ha skadat henne. Varför skulle den ene täcka upp för den andre? De hade ju grälat på telefon och AJ hade sagt nåt om att gå och pussa sonen. Om jag hade varit Id* så skulle jag ha blivit ursinnig på AJ över det "förtäckta" hotet mot barnet. Så säger man bara inte. Jag kan förstå om de kom i gräl.
Citera
2013-07-10, 23:59
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Taket är nog vattentätare än hans alibi

Kan vara så att han upplåtit fastigheten åt DB och AJ som gömsle, medan han själv bott ute i Flakeberg hos tjejen. Det är skyddande av brottsling det också och kanske därför han häktades så snabbt. Hans fall var glasklart, men de kan ha mer på honom som inte fallit rätten i smaken.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
En liten juridisk fråga... Säg att jag blir inkallad till förhör klockan 10. Kan polisen då hålla mig kvar flera timmar eller måste de göra ett anhållande först? Eller kan jag bara gå när jag vill och därmed bli sittande flera dygn om polisen frågar på och jag aldrig säger att jag vill gå?

Frågan är inte off topic.
Är det inte 6 timmar? Det var det på stenåldern när jag var ung.
Citera
Medlem
Sokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozze
Någon som har utdrag från AJs belastningsregister? DBs har jag sett men AJs kan jag har missat om det finns i tidigare tråd?

De häktade FHs och DBs ligger ute. AJs innehåller så många personuppgifter om kvinnorna som han har haft besöksförbud mot.
Citera
2013-07-11, 00:01
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag ställer mig samma fråga, det stod tidigare i ett inlägg att vid "speciella fall" så kan man få snabbare svar men då undrar jag. Vad är sk speciella fall? Här finns inte ens en kropp.

Speciella fall är när åklagaren har en person häktad och man snabbt måste få fram resultat till nästa häktningsförhandling.
Citera
2013-07-11, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hotnutmix
Nu finns det ju folk som dock saknar alla spärrar. Du kanske spöar honom utanför krogen en kväll utan problem, men sedan då? En sådan person kan göra vad fan som helst när du minst anar det, speciellt om hans stolthet har tagit stryk.

Folk snöar in sig väldigt mycket på hur muskulösa vissa är osv. Bara för att han spöar sina flickvänner betyder det inte att han är harmlös om man ger honom en anledning att hämnas.

Att inte han har haft ihjäl folk förut har ju varit ren tur och det gäller inte enbart kvinnor.

Har du aldrig funderat på varför han måste ge sig på flickor??..

Han har nog smakat på höger näve både en och två gånger..han är inte direkt en Street kille...men som du skriver så kanske han kan hämnas men jag vill ändå påstå att det skulle vara relativt lätt att få ett slut på isåfall
Citera
2013-07-11, 00:03
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ana-Lysera
Jag har läst hela tråden och självklart kan jag missat att det nämnts men jag som ser det är bilen det starkaste beviset som kan binda någon till denna händelse just nu innan alla provresultat är klara.

Därav så anser jag den viktigare att få klarhet om än t ex vilken sjö en gammal film är filmad vid, varför en grisfarm råkar brinna eller Som nu senast vem FHs sambo är

Om det har nämnts att möjligheten att bilen redan var på plats vid IHs place, vilken tid bilen blev anmäld stulen och om det är ytterligare fordon anmält stulna av DB. skulle nån vänlig själ informera mig om det då jag tror detta är väsentlig fakta och helt avgörande för att få en tidsuppfattning för att kunna begränsa tiden de har haft på sig.

Välkommen till flashback, folk är mer intresserade av I*s uppväxt
Det är Allers i modern tappning. Tack och lov förekommer det en hel del intressanta uppgifter i PM som gör det hela spännande
Citera
2013-07-11, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Jag skrattar hjärtligt tillbaka. Du verkar lite förvirrad. JA, SB skulle enl min teori vara hotad av AJ (direkt el indirekt). Det är några springpojkar som fått i uppgift att spöa på honom litegrann för att påminna om att han ska vara tyst om det han vet och ev sett.

Det sista du nämner får jag inte ihop till ngt vettigt alls.. "för att en av deras springpojkar fått på käften" Hur tänker o menar du där? Har heller inget nämnt om HA el dylika gäng, men skulle nu AJ ha kontakter inom ngn av dess västgäng så skulle de faktiskt utan större tvekan hjälpa honom att tysta en spenslig kille som kanske vet för mkt. Men nej, jag tror det är annat slödder som spöat SB, men absolut på gm´s beordran. Frågor på det?

Jag har erfarenhet av att du har fel där, HA och andra kriminella organisationer (som är serlösa) lägger sig inte i "småfolkets" affärer om man säger som så, så länge det inte hotar organisationen i sig eller en direkt medlem så. Jag har en kompis som spöat en HA medlem på torget i en mindre svensk stad och han fick inga represalier då HA ansåg att det var en privatsak mellan de enskilda iblandade.

Och vad jag har läst mig till här på sidan så ger AJ sig helst på flickor då han inte vågar annat.
Citera
2013-07-11, 00:04
Medlem
svenyngves avatar
jag frågar igen..

På AJs Facebook fick han beröm av en tjej för hans armband, är det någon som har den bilden?? en bra bit ner på hans tidslinje finner man en lucka där det skulle va en bild men det är ingen, kommentarerna är dock kvar.. Jag skulle vilja ha fram den bilden.

Kan någon hjälpa mig?
Citera
2013-07-11, 00:05
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag ställer mig samma fråga, det stod tidigare i ett inlägg att vid "speciella fall" så kan man få snabbare svar men då undrar jag. Vad är sk speciella fall? Här finns inte ens en kropp.

Caroline Stenvalls fall fanns heller ingen kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in