Citat:
Ursprungligen postat av
GoMute
Som vit heterosexuell man har jag aldrig blivit behandlad annorlunda för mitt kön min läggning eller min religion. Många av de vänner jag har som är av annorlunda hudfärg eller läggning har mött mycket hat genom sina dagar. Att jag fokuserar på hudfärg är väl ganska betingat då diskussionen kräver det?
Och hur tror du att en vit man som bor i t.ex. Rinkeby blivit behandlad? Ska vi se det som okey eftersom att han, i landet Sverige, inte är en minoritet eller ska vi fördöma det p.g.a. att han faktiskt blir dåligt behandlad? Och det där med att "du känner en massa" är egentligen ingenting jag tar seriöst i en diskussion som har lite klass. Du vet mycket väl vad du själv har för inställning till vilka det är som blir dåligt behandlade och inte. Ska vi prata om vilka som får utstå väldigt många kränkningar så kan det vara bra att konstatera att en av de värst utsatta folkgrupperna i Sverige är Judarna, vars samfund ständigt utsätts för hot. Och dessa hot brukar inte ofta tas upp i Svensk TV, eftersom att den absolut största minoriteten i Sverige är just muslimer, och det är dessa som ofta utsätter Judar för hot, p.g.a. dess hat mot Israel.
http://www.youtube.com/watch?v=a6JHJxnQhpI
Jag tycker att hela diskussionen blir enormt löjlig när man ska prata om vilka det är mest synd om. Oavsett om du är en Svensk, muslim eller Kines så ska man
aldrig tolerera kränkningar, oavsett om dessa är etniskt motiverade eller inte. Därför ser jag inte dig som speciellt seriös då du påpekar att "vita heterosexuella män har det lättare".