2013-07-10, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Han har varit inloggad på happypancake.com idag också, så det är inte så troligt.
Missade den biten..
Citera
2013-07-10, 11:49
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Om AJ över huvudtaget varit oskyldig och någon annan varit inne och mördat henne; varför i helvete då orka med att frakta bort kroppen??? Det finns ju inga vittnen på denne person - så varför besvära sig?

Jo, med största sannolikhet hade han åkt dit för mord/dråp om annan teknisk bevisning inte fanns på platsen. Han är en av dom sista som träffade henne. Lägenheten är full av hans fingeravtryck etc. Sedan så kanske han åker dit ändå. Men det kan dröja ett tag eller så klarar han sig..

Sedan finns möjligheten att någon ville sätta dit AJ (ett ex) men att han fick reda på det och städade innan polisen kom dit...

Hur som helst så tror jag att AJ, FH och DB har fraktat bort kroppen. FH har troligtvis bara kört någon bil. AJ och DB rensade i lägenheten
Citera
2013-07-10, 11:49
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
https://www.facebook.com/torg*y.so*man.1?fref=ts (NR), skulle ju vara hans arbetsgivare. Märkligt inlägg han gjort redan den 29juni.
Vad är efternamnet?
Citera
2013-07-10, 11:50
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottero
Har funderat lite om den där grävningen Om det hade varit Grävt nyligen där hade det troligen legat synliga jordrester kvar uppe bredvid föra tt kroppen tar plats och då kan man inte fylla Gropen åter med all Jord.
Jag har tänkt på det, sedan denna grindkärra kom med i diskussionen. Den hade varit bra att kasta jorden på när man gräver, så det blir snyggt och fint på marken. Samt transportera bort överbliven jord på. Men jag tyckte det kändes väldigt långsökt.
Citera
2013-07-10, 11:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadeq
Intressant att DB häktas för skyddande av brottsling 06-29 - 0706
Men FH 06-29 - 06-30.
Betyder detta att man med säkerhet vet att FH var inblandad just det här dygnet och att DB har varit med hela perioden och på så sätt vet mer?
Nej, det betyder att man misstänker det.
Citera
2013-07-10, 11:51
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esmilee
2009-06-01
Tack. Enligt eget utsagn hade TB inte haft kontakt med I*a sedan 2003...
Senast redigerad av Grp03 2013-07-10 kl. 11:57. Anledning: korr årtal
Citera
2013-07-10, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Läste i Expressen om en brand i Trollhättan, kan det ha samband med detta?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17107017.ab

Lite intressant faktiskt, dumpat kroppen hos grisarna i hopp om att de käkar upp den. När de börjar brännas lite drar de o bränner ner hela ladan istället.
Citera
2013-07-10, 11:53
Medlem
Tooheyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greger65
Vad är efternamnet?

N och R skall användas
Citera
2013-07-10, 11:55
Medlem
Jag kan inte släppa "grisbranden". Lika märkligt/lämpligt sammanträffande som DB:s stulna bil. Jag inser att det inte måste hänga ihop med brottet, men det känns sannolikt som att den inblandade kretsen kan vara Flashback-användare. Någon uppmärksammar att grisar kommer på tal och eldar upp en grisfarm för att antingen i panik dölja så många spår det bara går, eller för att försöka skapa ett villospår. Långsökt kanske.
Citera
2013-07-10, 11:55
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
OM det nu är som tidningsbudet säger och blodet inte upptäktes förrän på förmidagen vid 11-tiden.
Kan det vara så, att blodet inte kom dit förrän då?
Det förklarar varför barnet inte skrikit. (någon var där och tröstade)
Kan AJ ha varit där och inte hemma kl 11 som han påstod i sin FB-uppdatering??
Om det ens finns ett tidningsbud.

Ju senare inpå dagen det blir desto större risk är det att bli upptäckt. Speciellt om man har backat en bil så nära inpå dörren som det bara är möjligt och bär ut någonting som droppar blod i hela trapphuset. I så fall borde någon ha sett något också tycker man för det finns cykelvägar i alla möjliga håll och riktningar just vid hennes hus. Samt både tennisbanor, fotbollsplaner, friidrottsbana, etc inte långt ifrån. Någon måste ha varit uppe och ute mellan 10-12 kan man ju tycka. Det är inte heller ovanligt att hundar rastas runt däromkring bland de boende i närheten då det finns en del skog precis intill också.

Jag skulle med största sannolikhet säga att kroppen lämnat lägenheten innan solen har gått upp och det har inte funnits något tidningsbud, med motivering att någon i så fall måste ha sett något eller någon misstänkt.
Citera
2013-07-10, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag har tänkt på det, sedan denna grindkärra kom med i diskussionen. Den hade varit bra att kasta jorden på när man gräver, så det blir snyggt och fint på marken. Samt transportera bort överbliven jord på. Men jag tyckte det kändes väldigt långsökt.
vart kom denna kärra i från ? var dom och lånade en på någon mack eller,, kanske finns på någon kamera
Citera
2013-07-10, 11:57
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoastnToast
Men att missa ganska mycket blod precis framför trappan och hissen??
Många är ju färgblinda, som jag själv. Jag hade inte reagerat alls, då jag på bilden endast tyckte det såg lite skitigt ut. Ungefär som någon skrev, "att någon ställt ifån sig soppåsen", med kanske kaffefläckar eller dyligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in