Citat:
Ursprungligen postat av
Skorpionkvinna
Håller med dig där. Men man blir inte förvånad över nåt med det umgänget. Ok om jag omformulerar mig då, jag är övertygad om att hon fattar vad som hänt om hon lägger ihop 1+1
Jo, det tror jag med! Men det kan ha tagit en stund att ta till sig. Kanske har han serverat en story som hon
velat tro på. Har man känslomässiga band - hon betraktar honom som en bästa kompis - så kan det ta längre tid innan man tar till sig alla fakta som talar emot personen, antar jag. Det kan nog ta emot att erkänna för sig själv att man är naiv och lurad, hänger med en mördare och psykopat. Att man utsatt sig själv och sina barn för riskabelt umgänge.
Hon har ju backat lite successivt. När hon hänvisar till att hon inte vill döma en vän på förhand, innan han är dömt, hänvisar till polisutredning... Eller vad hon skrev, minns inte exakt. Men då har nog polletten börjat trilla ner. Sedan kan ju stoltheten/prestigen hindra folk från att tvärvända offentligt.
Och det är klart, om man nu är bästa vän med någon (inte för jag förstår hur hon väljer sina vänner) så vill man kanske bli överbevisad innan man "dömer" dem. Det händer ju att polisen tar in fel person först. (Inte för jag tror det i detta fall).