2013-07-10, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Det verkar vara ett svart hål i tidslinjen från lägenheten.
Bo:s far ringde 23.30 och någon granne larmade vid lunch dagen efter.
Är det någon som vet när PT ringde till BO, eller var det BO som ringde till PT.
AJ verkade vara kvar vid denna tidpunk.
AJ minns tydligen inte när han lämnade BO. Antingen vill han inte eller också var han
så packad att det var ett fall för LoB.
Tidningsbudet som tidigare undrades över, fanns det något sådant.
Är det någon som vet om porten är låst nattetid.
Om så är fallet kan inte ev. GM komma in utan nyckel eller att någon kommer och öppnar.

Porten är låst från kl 21- 06 (tror att det är 06)
Tror att hon har vart nere och öppnat porten för ev GM, blodet avslutas nog inte i trappen utan det börjar nog där, och slutar i lägenheten
Citera
2013-07-10, 01:22
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jo, en timme kanske är aningen mycket men säg 2h inklusive dumpa kropp... tight!

Ja det går nog om du bara slänger i personen i vattnet och sen drar ganska snabbt. Har AJ DB eller FH en stark koppling till dom sjöarna så kan det va ett alternativ kan jag tycka men annars så känns det vakt. Jag tror hon ligger i närheten av thn där dom känner sig som mest trygga. Jag tror dom följe sin första linpuls dom hade inte tid att tänka så mycket som vi har.
Citera
2013-07-10, 01:22
Medlem
De båda nu inlåsta FH och DB bor ju nästan grannar enl. kartan i sammanfattningen.
Fredagens husis gjordes en. gt i Trollhättan. Har FH mer än en bostad.
Citera
2013-07-10, 01:23
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Ja sedan ca en timma Ink bilbranden..och ytterligare 20 hem till dB med nytt fordon

Nej, det går aldrig. Du skall ut ur Trollhättan och så till Uddevalla. Redan där är 50 minuter väck tur och retur. Sedan måste du plocka ut kroppen, förena den med någon form av tyngder, för sjön vid Kuröd var ju populär så det gäller att hålla kroppen på botten... Sedan har du kanske 30 minuter till brandplatsen från Trollhättan...

Vi har alltid lätt för att underskatta hur lång tid saker tar, i synnerhet om flera personer är inblandade.
Citera
2013-07-10, 01:24
Medlem
Liiitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
ja kan dom vägarna dåligt men när du säger det så kan man åka in från andra hållet de sant. Bjursjön kan man ta sig till genom att gena vid liljesjös industriområde, och där är du verkligen ensam

Men är det inte en bom där vid RBK?? eller menar du att man tar till höger istället för vänster till bruks??
Citera
Medlem
Citat:
Kika ut nu ni som är vakna. Har ni också moln på himlen? Det hade regnat på lördagen och var förmodligen molnigt. Med andra ord är det mörker vi ser ute nu ungefär det mörker som GM och kumpaner mötte. Lägg där till att om man skall gå i skog så blir det etter mörkare... Tål att tänka på.
Men fortfarande så kan dom ha åkt ut senare och gjort det på 3 timmar och sedan kanske någon slängde in aj till nån tjej i Uddevalla för det fanns ju en bild där han duschar med barnleksaker. .sedan semester därifrån killarna fixar bilen under tiden han loggar olika platser i landet
Citera
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
Ja det går nog om du bara slänger i personen i vattnet och sen drar ganska snabbt. Har AJ DB eller FH en stark koppling till dom sjöarna så kan det va ett alternativ kan jag tycka men annars så känns det vakt. Jag tror hon ligger i närheten av thn där dom känner sig som mest trygga. Jag tror dom följe sin första linpuls dom hade inte tid att tänka så mycket som vi har.

Ja, men bara droppa kroppar i populära sjöar, då kan ju kroppen lika gärna ligga kvar i lägenheten. Nej, tar man med sig kroppen så är det för att gömma den ordentligt.
Citera
Medlem
Greger65s avatar
Efter att följt tråden från start är detta min misstanke:
Bråk uppstår i lgh och GM Knivhugger alternativt slår BO så hon är medvetslös....GM får panik och ringer D.B som sitter och dricker med P.H (som blir oskyldigt indragen i detta, därav tårarna vid häktesförhandling€ D.B och P.H åker dit och tar kroppen i volvo..GM åker efter i mc... De dumpar kroppen bränner volvo och alla 3 (om detta är möjligt..har själv ingen mc) åker därifrån på GM's mc.
Han dumpar av de andra och åker sedan vidare...antingen till mamma eller JKP för att vila lite..
Citera
2013-07-10, 01:25
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Men fortfarande så kan dom ha åkt ut senare och gjort det på 3 timmar och sedan kanske någon slängde in aj till nån tjej i Uddevalla för det fanns ju en bild där han duschar med barnleksaker. .sedan semester därifrån killarna fixar bilen under tiden han loggar olika platser i landet

Och eldat bilen när älgsafarina pågår?
Citera
2013-07-10, 01:27
Medlem
Venators avatar
Citat:
Berget gick i dagen strax intill... Hunneberg har ett mycket tunt jordtäcke så det är inte en plats jag skulle komma att tänka på om jag skulle gräva ned någon, undantaget för en mosse men hur lätt är det att gräva i en sådan...

Tack, då kan jag släppa den funderingen!
Citera
2013-07-10, 01:28
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liiiten
Men är det inte en bom där vid RBK?? eller menar du att man tar till höger istället för vänster till bruks??

kör förbi shell och så efter ca400meter kör du till vänster.. om du kommer från uddvalla hållet. åkte bil där för flera årsedan så det kan va en bom där idag.. men du kommer väldigt snabbt till bjursjön via den vägen om du kommer från thn
Citera
2013-07-10, 01:30
Medlem
Citat:
Nej, det går aldrig. Du skall ut ur Trollhättan och så till Uddevalla. Redan där är 50 minuter väck tur och retur. Sedan måste du plocka ut kroppen, förena den med någon form av tyngder, för sjön vid Kuröd var ju populär så det gäller att hålla kroppen på botten... Sedan har du kanske 30 minuter till brandplatsen från Trollhättan...

Vi har alltid lätt för att underskatta hur lång tid saker tar, i synnerhet om flera personer är inblandade.

Men jag har kört till Trollhättan på 16 min blankt från McDonalds i Uddevalla till ana rakan för street race i Trollhättan??
Ligger ju inte jättelångt från där i*a bor..man svänger bara höger istället för vänster typ.

Var ju även en sväng vid brand platsen här om dagen och det tar ju tio minuter med familj i bilen till thn infarten vid henne..

Och vad det gäller tyngder och så har jag ej något bra svar faktiskt förutom eventuella stenar vid sjön...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in