2013-07-09, 22:56
Medlem
Jag tänker att AJ i ett raseriutbrott med tillhygge, kniv etc råkar döda BO. Han får givetvis panik över situationen och ringer strax efter DB. Till DB säger han att det är en paniksituation och att han omedelbart måste komma till BOs lgh men ger ingen info om vad som faktiskt skett .
Antingen är FH hemma hos DB och följer därför med eller så hämtar DB upp honom då han inte vet vad det handlar om och känner att han behöver uppbackning.
Väl på plats är DB och FH redan indragna och har knappt något annat val än att hjälpa till att tänka ut en snabb plan.
Hur goda vänner man än är så ska det nog mycket till för att man frivilligt ska hjälpa till att gömma kvarlevorna av en 23-årig kvinna.
Citera
2013-07-09, 22:56
Medlem
Butterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Att gräva där det är jord för att få ner en kropp o täcka över löser man lätt på 15 min. Jag kan inte gå in på detaljer, men att gräva 3ggr mer är lätt på 30 min. En liten tjej som man lägger i fosterställning kräver en grop som är några decimeter djup o max 1,5m på längden. På tvären bar några decimeter.

Vill man gräva till kina så ja, då tar det tid, men att gräva e grop för en människa bara man hittar ett ställe där jorden är lös är lätt. Vad är mest troligt att de tagit med sig i bilarna för att dumpa liket? Syra eller en spade?
Nej, varje villaägare vet att du har fel.
Citera
2013-07-09, 22:57
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butters
Nej, varje villaägare vet att du har fel.

Jag är villaägare och har dränerat med handgrävning.
Citera
2013-07-09, 22:58
Medlem
meiis avatar
Okej, två häktade på sannolika skäl misstänkta för skyddande av brottsling!
Men ingen brottsling, vem är brottslingen?

Båda männen har kopplingar till den 36-årige mannen som misstänkts ligga bakom kvinnans försvinnande, hmmm......han är alltså fortfarande misstänkt?

vi hade en förhandling i fredags där en man (36-åringen, reds:anm) misstänkt för människorov, släpptes. Och vi har inte avskrivit den personen från utredningen....hmm
Citera
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Det fetade, ja han har ju inga springpojkar kvar ute så det blir till att göra allt själv då. Men hur var det med det skadade benet, är det inte jobbigt för han att flänga runt så där?

Vore intressant att veta hur omfattande dendär benskadan är. Kan man inte jobba på en månad, kan man då köra motorcykel?
Citera
Bannlyst
Citat:
Att gräva där det är jord för att få ner en kropp o täcka över löser man lätt på 15 min. Jag kan inte gå in på detaljer, men att gräva 3ggr mer är lätt på 30 min. En liten tjej som man lägger i fosterställning kräver en grop som är några decimeter djup o max 1,5m på längden. På tvären bar några decimeter.

Vill man gräva till kina så ja, då tar det tid, men att gräva e grop för en människa bara man hittar ett ställe där jorden är lös är lätt. Vad är mest troligt att de tagit med sig i bilarna för att dumpa liket? Syra eller en spade?
Problemet i skogen är väl alla dj rötter mm, om det är brukad jord går det snabbt. Har varit med om att röja för hand runt en äldre brunn med korp hacka och spade och det var inte det roligaste jag gjort...
Citera
2013-07-09, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafdet
Nä, fy fan. Det får vi verkligen hoppas att någon slags spärr satte stopp för. Och om de nu skulle ha gjort det så borde polisen hittat mer än blod i lägenheten kan man tycka. Bara en tanke att hon kan finnas precis var som helst egentligen.

De kan ju ha styckat henne på annan plats än i lägenheten...men nej, jag tror inte att hon är styckad. Jag spekulerade mest på andras teorier.
Citera
2013-07-09, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Jag undrar lite över det där med, har läst hela tråden men kan inte påminna mig att jag sett ett säkert påstående om det någonstans (eller i tidningsartiklar). Jag kan ju självklart ha missat det någonstans bland över 6000 inlägg men...

Var fann de den i så fall? Hade inte IF's pappa försökt ringa henne på den i början? Och att det gått fram signaler till en början men att det sedan slutat pga telefonen varit avstängd av en eller annan anledning?

En säker källa att polisen har en av Id*as telefoner. Så vilken han har ringt till vet man inte.Men ett batteri håller ju inte så länge heller!
Citera
2013-07-09, 23:01
Medlem
AussieRedMans avatar
Tror Helt klar mer på att man tog med sig en spade ibilen än några grisar eller en tunna med syra.
Citera
2013-07-09, 23:02
Medlem
Har AJ en stor tatuering i form av en eldflamma på högerarmen?
Citera
2013-07-09, 23:02
Medlem
Citat:
Jag är villaägare och har dränerat med handgrävning.

Guldmedalj till dig!
Du hade varit en uppskattad latringrävare i lumpen.
Själv får jag på 15 minuter knappt bort en grästuva.

Någon mindre vältränad person än panzertax som har en uppfattning om tidsåtgången för att gräva och dölja en kropp?
Citera
2013-07-09, 23:03
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozze
ja vi tänkte på samma och så måste det vara nu har han svarat att han inte är det.
Men rätt märkligt att han ser det och inte vi

Bra man tar skärmdumpar. Så visst finns det en stark lojalitet.

http://imgur.com/twZmxgM
Senast redigerad av DEXTER-X2 2013-07-09 kl. 23:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in