Citat:
Förbrukat sin rätt att leva oberoende av vad som fick honom att agera som han gjorde? Han kan ju ha blivit akut galen, alltså sjuk, så han inte visste vad han gjorde. Det kan även hända andra än honom, så tro inte andra människor på jorden är immuna mot det. Har man otur kan man få ett slag i huvudet som tar så illa att man blir helt personlighetsförändrad. Nej, jag sätter ändå inte någon offermössa på honom, men än så länge vet vi inte vad som hänt och om droger ens var inblandade.
Men nu handlade det ursprungligen om ifall han hade empati eller inte och mycket tyder på att han kan ha haft det. Jag är övertygad om att vi inte har att göra med en psykopat som gått lös för den tycker om att se folk lida, utan här handlar det om en akut påverkan på vederbörandes hjärna så han inte visste vad han gjorde. Men svar lär komma när rättsmedicin är klara.
Men nu handlade det ursprungligen om ifall han hade empati eller inte och mycket tyder på att han kan ha haft det. Jag är övertygad om att vi inte har att göra med en psykopat som gått lös för den tycker om att se folk lida, utan här handlar det om en akut påverkan på vederbörandes hjärna så han inte visste vad han gjorde. Men svar lär komma när rättsmedicin är klara.
Jag har ingen aning ifall han var psykopat eller inte. Tycker inte det är relevant. Men att han hade en psykos är ju uppenbart. Vad som utlöste det, om det var droger eller en benägenhet för psykisk ohälsa vet jag inte.
jag tycker det är patetiskt att börja dilla om empati när man går mot polisen med en kniv . Hade han tillräcklig sinnesnärvaro så skulle han ha lagt kniven på marken och därefter lagt sig ner på marken. Då hande han förmodligen levt idag. Jag tycker att det känns väl teatraliskt att börja yra om empati..... Nej, det biter inte mej.
Sannolikt så visste han vad han gjorde när han proppade i sig kemiska substanser, inte var det väl nån som tryckte i honom? Och sannolikt så köpte han även dessa. Ett medvetet val. Om det nu var så.