2013-07-09, 00:44
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
För efter samtalet med PT så tar sig nog PT till lägenheten(Antingen så har andreas lämnat eller så är han kvar). Hon blir tvungen att gå ner och öppna entre dörren som var låst(polisen fick bryta sig in i den sedan) och där möter hon på en arg PT och AT kommer tillbaka, något händer i trappan, bloddropparna tyder på "det första blodet som kommer" typ näseblod, hon går mot trappan brevid hissen och sen in i hissen så mest blod påträffats samt inne i lägenheten

Finns det något som tyder på att han har varit där, han har ju motiv tack vare samtalet där är jag enig hade inte han ett Alibi?
Citera
Medlem
Jag skulle fortfarande vilja veta vad det är som gör att AJ betraktas som mindre begåvad? Det är inte så att det bara är sånt som sägs för han att gör dumma saker?
Citera
Medlem
MrsLibras avatar
Ursprungligen postat av meegamind

"Här har du min teori:

AJ och id* börjar bråka efter samtalet med PT. Troligtvis för att hon försvarar P.T angående något som Han inte tål och A.J drar kniv ( han har en förkärlek till knivar) och hugger id* . Inte för att döda men utgången blir "antagligen" sådan med tanke på mängden blod.

A.J kastar sig iväg på sin mc för att söka upp D.B. När han kommer fram till D.B befinner sig både D.B och F.H där.(hemma hos D.B).

Dem tre gärningsmännen beger sig i D.B:s s40 till B.O:s lägenhet för att lyfta ut kroppen.
Sedan åker dem till ett väl uttänkt ställe för att sedan dumpa kroppen där A.J ( som funderat många gånger över hur han ska bete sig i en sådan situation) räknar med att den aldrig kommer att hittas.

Sedan åker dem vidare till ännu en plats för att gräva ner "mord" vapnet, för att sedan återvända till D.B
Där dem hämtar nya kläder och ännu en bil.
De stannar nu för att bränna upp D.B:s s40, samtidigt som dem byter kläder och lägger dem blodiga i en säck för att senare åka vidare i den "rena" bilen och stannar till på ännu ett ställe för att bränna upp kläderna som också i härvan skall vara det sista bevisen...

AJ åker hem till sig på sin mc och uppdaterar sedan sin fb med något meningslöst inlägg om vädret.
Hans mor får påhälsning NI sön kväll och AJ får då sannolikt redan på söndag reda på att han är eftersök.

Han ger sig ut på en biltur för att låtsas ovetande och för att dra ut på hela utredningen för att sedan när han känner sig redo, kontaktar sin advokat för att oskyldigt stövla in på polisstationen för att "hjälpa till".

Allt har Hittils gått helt enligt hans planer och därför finns det inget tvivel om att A.J är skyldig till detta dåd. Då ingen annan skulle klara av att utföra ett då kallt dåd utan att ännu sitta häktad.

Tack o hej"

Kunde inte sagt det bättre själv, och självklart då att en viss miggafrii är insyltad. Kan sätta en slant på att det blir hon som tillslut berättar, så gör det redan nu vetja för de anhörigas skull. Tänk om samma öde hade hänt dig liksom..
Citera
2013-07-09, 00:45
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Då var det lägenhetsdörren de bröt upp

Nä de var inga goa vänner men eftersom dom blev ovänner i telen och AT säger att han ska pussa PT son och han blev arg, så kan jag nästan garantera hans ilska att han åkte dit

Hur kan du "nästan garantera" att han åkte dit? Polisen verkar ju i alla fall inte tycka att det är särskilt sannolikt.

Citat:
Ursprungligen postat av gälargäller
Jag skulle fortfarande vilja veta vad det är som gör att AJ betraktas som mindre begåvad? Det är inte så att det bara är sånt som sägs för han att gör dumma saker?

För att ha ett 7 år gammalt konto utan inlägg, så verkar du hängt upp dig något oerhört på att folk kallar AJ dum när du måste göra dina två första inlägg om samma sak. Är du möjligtvis nära vän eller familj till AJ? ^^
Senast redigerad av CannonDorf 2013-07-09 kl. 00:47.
Citera
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JahBlesss
Vad i hans teori ska han dela med sig av som dom inte redan skulle veta?.

Vilka uppgifter i hans inlägg skulle "han fått av en granne"?.

När jag funderat kring detta som AJ som MtGM så har jag kommit fram till nästan en indentiskt teori,lite annorlunda med byte av kläder osv men i stora drag likadant.
Jag försvarar ingen eller hetsar ingen men det har varit så jävla mycket tjaffs idag och igår i denna tråden att jag har konstant huvudvärk över att läsa men ibland dimper en bra teori in som man inte vill missa mellan 20 sidors tjafs.

Håller med att det är en bra teori, funderat i liknande banor. Synd bara att det blir pajkastning när en spekulation/teori dyker upp...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi
Enda nytt sedan A.J släpptes är väl att det sitter två personer anhållna, annars är det inte mycket.

Tack.
Annat är bara svammel då eller?
Om vildsvin osv?
Citera
2013-07-09, 00:46
Medlem
Citat:
För efter samtalet med PT så tar sig nog PT till lägenheten(Antingen så har andreas lämnat eller så är han kvar). Hon blir tvungen att gå ner och öppna entre dörren som var låst(polisen fick bryta sig in i den sedan) och där möter hon på en arg PT och AT kommer tillbaka, något händer i trappan, bloddropparna tyder på "det första blodet som kommer" typ näseblod, hon går mot trappan brevid hissen och sen in i hissen så mest blod påträffats samt inne i lägenheten
Du får nog ta och släppa P.T som misstänkt nu. Han är ju avförd från utredningen vilket tyder på att han har alibi som är trovärdigt.
Citera
2013-07-09, 00:46
Medlem
Har nu varit och kontrollerat bussen samt skrotbilen som stod där på gården. Det fanns absolut ingenting där av intresse. Så nu kan vi avföra den platsen som eventuell dumpningsplats. Dock hade jag inte möjlighet att kolla i huset då jag inte vill åka dit för inbrott!
Citera
2013-07-09, 00:47
Medlem
bosvens avatar
Geväret AJ poserar med i bilden med två tjejer är ett luftgevär tyvärr...vet ej om det är exakt denna men hobbex sålde den modellen han har för 1/4 av priset här.http://luftvapen.e-butiken.se/luftgevar/ovriga/winchester-walther
Citera
2013-07-09, 00:47
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Nej, jag svarade på Meegasnubbens påstående om att djur hade fått henne att försvinna. Jag har dumpat en och annan gris ute i markerna som åtel...och de kan ligga i dagar innan det börjar hända något. Så hans påstående om att djur får henne att försvinna bara är bullshit.

Kanske tänkte på pajsarens hundar? Blev väl ett tiotal när tiken valpade...
Citera
2013-07-09, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
och hur kopplar du det till
att A*J inte minns när o hur denne tog sig därifrån
att T*B* söker efter I* men inte hintar A*J
att D*Bs bil blir stulen och uppbränd

hade P*T varit involverad i detta så hade det varit fantastiskt enkelt för övriga att lägga skulden dit... hittills är det bar T*B* som ansträngt sig, men hon postade iofs flera inlägg för att övertyga PT's skuld.

Ja DBs bil är bara ett förvillo spår tror jag faktiskt men att AT inte minns, nja det kan man ju försöka att skylla på så på något sätt är han involverad.
Citera
2013-07-09, 00:49
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Har nu varit och kontrollerat bussen samt skrotbilen som stod där på gården. Det fanns absolut ingenting där av intresse. Så nu kan vi avföra den platsen som eventuell dumpningsplats. Dock hade jag inte möjlighet att kolla i huset då jag inte vill åka dit för inbrott!

Bra jobbat! Då kan vi släppa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in