2013-07-08, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Är väl ingen som hindrar mediala personer från att hjälpa till med sökandet?

MPS va inte intresserade av sådana tips, vet inte hur polisen ser på de om dom e för eller emot
Citera
2013-07-08, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boblindeman
När vi ändå spekulerar om Vänersnäs - finns det inte en nedlagd stugby där?

Ingen aning, men vänersnäs, lilleskog, halleberg å vargön skulle ja vilja veta om alla ödehus, brunnar m.m
Citera
2013-07-08, 02:06
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Är väl ingen som hindrar mediala personer från att hjälpa till med sökandet?
Det skulle väl i så fall vara avsaknad av betalning? De är väl inte som förr när man kunde ringa och fråga lite vad som helst, gratis.
Citera
2013-07-08, 02:07
Medlem
Polisen har nog som sagt ganska mycket. Man har en huvudmisstänkt som man kan binda till hennes lägenhet som antas vara en brottsplats. Det man inte har är ju bevis för att personen blivit bortrövad vilket var vad man ville få AJ häktad för.
Dyker hon upp mördad så har man helt plötsligt ett brott och en brottsplats som man kan binda den huvudmisstänkta till.

Att man gjort flera husransakningar tyder på att man vet betydligt mer än vi vet här nu.

Snart kommer någon göra ett misstag av all stress polisen utsätter dom för med anhållningar och husransakningar. Kriminella personer gillar inte när polisen vänder upp och ner på varje sten runt omkring dom.
Citera
2013-07-08, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Vi står still ja ..men om jag ska vara ärlig så tror jag inte polisen står så still som vi tror...dom pressar aj som fan nu genom att ta in folk för medhjälp och grejen är att ju fler det blir desto närmare sanningen kommer man...och framför allt dom behöver inte vara lika rädda för honom om dom säger nåt för han vet ej vem som sagt nåt..

Tror inte heller det står still! Polisen vet nog mycket mer än vad som står i pressen men av utredningstekninska skäl går man inte ut med detta än. Och journalisterna vet säkert också mer än vad de skriver ut än. Vill ju säkert hålla sig "vän" med sina källor Och ALLA är ju inte psykopater i detta gäng heller. Därför kan de inte bara sitta och ljuga och verka oberörda lika lätt som en psykopat och en van kriminell kan i ett förhör. Nu handlar det om så stora grejer så folk kommer falla på sitt egna bevåg. Sanningen kommer fram tids nog. Hoppas bara det går fort!

Och är det någon som ska vara rädd så är det gärningsmannen själv vem det än är.
Citera
2013-07-08, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det skulle väl i så fall vara avsaknad av betalning? De är väl inte som förr när man kunde ringa och fråga lite vad som helst, gratis.

Ja tror nog att de flesta av dom skulle ställa upp gratis, hade det varit någon anhörig eller vän till mig som försvann såhär så hade ja betalat vad som helst för å få en lösning, kosta va de vill, men en del av dom här medierna e nog humana å ställer upp utan å kräva nåt i gengäld
Citera
2013-07-08, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puttessyrra
Ingen aning, men vänersnäs, lilleskog, halleberg å vargön skulle ja vilja veta om alla ödehus, brunnar m.m

Tittade snabbt på en karta och hittade inte stugbyn, men väl några torp. Det är en skaplig bit att åka dit ut och jag håller det inte för överdrivet troligt att man åkt dit ut från Thn. Några namn på torp ska du få ändå: Sundet, Sundslund och Karlsro. Det sista lär vara rivet, men brunn och eventuell jordkällare kan vara kvar.
Citera
2013-07-08, 02:14
Medlem
Citat:
Tittade snabbt på en karta och hittade inte stugbyn, men väl några torp. Det är en skaplig bit att åka dit ut och jag håller det inte för överdrivet troligt att man åkt dit ut från Thn. Några namn på torp ska du få ändå: Sundet, Sundslund och Karlsro. Det sista lär vara rivet, men brunn och eventuell jordkällare kan vara kvar.

Ok tack ska se om ja kan skicka ut nån imorron
Citera
2013-07-08, 02:15
Medlem
Förresten, har polisen eller MPS sökt på bergets södra del, dvs den del man kommer till via Västra Tunhem?
Citera
2013-07-08, 02:17
Medlem
Det blev tydligen inte säkerställt idag vem den anhållne nr 2 var eller har jag missat något ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marrimarrow
Tror inte heller det står still! Polisen vet nog mycket mer än vad som står i pressen men av utredningstekninska skäl går man inte ut med detta än. Och journalisterna vet säkert också mer än vad de skriver ut än. Vill ju säkert hålla sig "vän" med sina källor Och ALLA är ju inte psykopater i detta gäng heller. Därför kan de inte bara sitta och ljuga och verka oberörda lika lätt som en psykopat och en van kriminell kan i ett förhör. Nu handlar det om så stora grejer så folk kommer falla på sitt egna bevåg. Sanningen kommer fram tids nog. Hoppas bara det går fort!

Och är det någon som ska vara rädd så är det gärningsmannen själv vem det än är.

Det reder lätt ut sig den här jävla sörjan..om aj är gm så har han ju lyckats att skaffa sej alla hantlangare ingen annan kriminell ville ha...det är ju bara .."inga hästar i hagen folk ". Som han har i sin omkrets...inga hög oddsare nån av dom...grejen är att nu sitter han ju i positionen att det är skit samma om han är smart eller ej nu är det ju hans underbart rubbade kamrater Som ska klara trycket..hmm tror jag knappast att dom gör. ..verkar vara rätt blödiga killar innerst inne...det är ju faktiskt så att vi är ju inte mer än människor..dom bryter snart ihop...aj däremot tror jag inte ens bryter ihop om han åker in...
Citera
Medlem
Citat:
Förresten, har polisen eller MPS sökt på bergets södra del, dvs den del man kommer till via Västra Tunhem?

Va me på sök i onsdags på berget men då var det östra sidan, vet inte vart dom sökte idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in