2013-07-07, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusarnumb1
Skylten "sandas och söröjes ej" den skylten är i vixängen vid en järnvägsövergång och grinden där är övervakad med 3-4 kameror. Inne på det området är det stora högar med sten och grus. Det området ägs av alloys. Och det är svårt att komma in där utan passerkort och lastbil.

Järnvägen med grävskopan som damen tyckte var läskig är mitt i vargön. Dom håller på att göra om järnvägsövergången och bygga cykelväg där. Det är därför dom gräver och grejar. Grinden in till raggarstället med bilarna som några nämnde har inte varit låst på de 10 senaste åren vad jag vet och det är en gubbe som bor där inne så bara han som har tillgång till nyckeln isf.

Men om den inte e låst finns de ju en liten möjlighet att dom här pojkarna kan ha vetat om de?
Citera
2013-07-07, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Vet ej, det är vad en bekant till honom sagt... men då kanske det är han som blev gripen. Känns som att DB haft riktigt otur om det nu är så att han blivit indragen i denna skiten.

Är det 100% att AJ dragit till JKPG? Är han rädd för BOs farsa?

Otur?! My foot! Det är smällar han får ta om han ska vara i den där branschen!
Citera
2013-07-07, 22:37
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Otur?! My foot! Det är smällar han får ta om han ska vara i den där branschen!

Kriminella branschen?
Citera
2013-07-07, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puttessyrra
Men om den inte e låst finns de ju en liten möjlighet att dom här pojkarna kan ha vetat om de?

Jo självklart kan dom vetat de den står ju öppen året om så, men menar ni att man ska ha grävt ner nått på gården?
Citera
2013-07-07, 22:41
Medlem
miss-darknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
https://www.flashback.org/sp44194751

Det är inte DB som släpper grodan i sjön.

Nej, det är Bu**a!
Citera
2013-07-07, 22:42
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Hon har nog varit på förhör, eller om hon förhördes i hemmet när polisen beslagtog dator och telefon.
Det kan ju vara material från henne som gör att de andra blir fällda ändå. Men ser polisen sin chans att plocka in henne, så gör det med all säkerhet det med glädje!

Jag fattar att de har pratat med henne, men ett anhållande känns betydligt svettigare än ett förhör i hemmet och jag tror mer och mer på att hon är nyckeln till att lösa denna vidriga historia.

Det måste vara fruktansvärt för alla anhöriga, nära och kära att leva i denna ovisshet och mina tankar går till alla de som lider i denna svåra tid.
Citera
2013-07-07, 22:43
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacekid
någon som hade länk till videon där A.J & D.B var på youtube, något där D.B skyddade en groda eller liknande haha... vill bara kika

Den verkar vara borttagen i tråden.

http://www.youtube.com/user/r*meo*more/videos * = o och a

Filmerna är från en sjö på HALLEBERG (enligt uppgift i denna tråd). Söks det där? Vem var det som bestämt hävdade att detta var i Uddevalla? Någon som fick kalla fötter?

Filmerna är några år gamla men det visar att den tidigare misstänkta GM på plats vid en sjö på Halleberg. En plats dom känner till. Låter det helt otroligt att man dumpar kroppen på Halleberg och bränner bilen på Hunneberg. Vore nog inte fel att finkamma Halleberg också, där finns det ju ett annat ouppklarat brott som man också kan få hjälp med.

Man kan fundera lite över filmerna. A.J och K.P alias B*bba är med. Vem håller kameran? Vem är den kuvade tjejen i luva? I*a?
Citera
2013-07-07, 22:45
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goboobog
Läste detta i GT:

"Jag fick intrycket av att hon kände sig otrygg av att jag skulle lämna lägenheten och gå därifrån. Hon har väl kanske som många andra insett att det finns en väldigt fördomsfull bild av hur jag är som människa och jag tror på något sätt att det smugit sig in någon falsk säkerhet att ha mig i närheten, säger han till Aftonbladet."

han motsäger ju sig själv? hon kände sig otrygg av att han skulle gå därifrån, samtidigt som han säger att det är en falsk säkerhet att ha honom i närheten... och det låter ju fint att hon insett att han inte är så dålig som "alla andra" säger...
Det är inte det han säger, han menar att i hennes ögon är han en hård kille som kan ge henne tryghet, men han menar själv att detta är en falskbild pga att han en mjuk kille enligt honom själv, AJ ser inte på sig själv som vi gör här på FB.
Citera
2013-07-07, 22:47
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Efter att ha följt denna tråd och historia från första inlägget börjar jag ana att Miss Migga vet allt om vad som hänt och det vore väldigt intressant om polisen tog in henne till förhör för skyddande av brottsling för hon sitter på information och vetskap som de flesta andra inte gör.

Redan hennes första inlägg här (13) med rätt adress och blodspår visade att hon från början kände till saker som alla andra var totalt ovetande om.

När hon sedan skrev på sin blogg att hon varit på en hemlig adress och fick veta att hon levde kunde man ana saker. När jag återigen ser vad hon skrev om telefonsamtalet under lördagen mellan två män och hot, klarnar bilden ganska rejält.

Hon VET vem, vad, när och kanske också hur detta gick till och borde plockas in av polisen för förhör och om männen som är anhållna tiger som muren, kanske hon är lättare att förhöra om hon inser att hennes kära barn kan tas om hand av socialen.
Förutsatt att den skribenten som hävdade sig vara P*ntus Anders*n faktiskt är det och talar sanning så ska "Miss Migga" ha åkt hem direkt efter att de skildes åt. Men med tanke på hennes blogginlägg, att hon åkte till "hemlig adress" direkt efter O'learys, så känns det kanske inte till 100% trovärdigt trots allt?

Men om det är så att hon inte varit med hos IF kan det vara så att AJ har kontaktat henne och berättat vad som hänt eller att något har hänt.

Vad hade hon förresten för relation till IF? Tror inte jag har fått någon klar bild av detta ännu.
Citera
2013-07-07, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean

Filmerna är från en sjö på HALLEBERG (enligt uppgift i denna tråd). Söks det där? Vem var det som bestämt hävdade att detta var i Uddevalla? Någon som fick kalla fötter?

Filmerna är några år gamla men det visar att den tidigare misstänkta GM på plats vid en sjö på Halleberg. En plats dom känner till. Låter det helt otroligt att man dumpar kroppen på Halleberg och bränner bilen på Hunneberg. Vore nog inte fel att finkamma Halleberg också, där finns det ju ett annat ouppklarat brott som man också kan få hjälp med.

Man kan fundera lite över filmerna. A.J och K.P alias B*bba är med. Vem håller kameran? Vem är den kuvade tjejen i luva? I*a?

den kuvade tjejen i luva är AJs ex, han har ett barn tillsammans med henne..
Citera
2013-07-07, 22:48
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ojoj, han och AJ hade ju mysigt i ett badkar tidigare i denna tråd... dom verkar vara väldigt nära varandra dom där två..

Vilket osökt leder till frågan om AJ tar den i tvåan?
Citera
2013-07-07, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Denna filmen är inspelad i Uddevalla!

Citat:

Många egendomliga inlägg för övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in