2013-07-07, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nummer10011
Du tittar nog på fel kille om man får gå efter din beskrivning.

Det är den blonda killen till vänster som tittar rakt in i kameran som misstänks vara GM

På statoilbilden, är det han i svart t-shirt?
Citera
2013-07-07, 21:22
Medlem
DannyButtermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Käre flashbackare, här kommer mr_wiseguys analys av det inträffade:

Detta tror jag är en person som liksom många andra som begår vansinnesdåd, lever relativt isolerad och känner en utanförskap.
Han har säkert en tid funderat på att ta sitt liv och valt detta sätt, tror ej att det är droger inblandade.

Det mesta verkar luta åt att det är den tidigare nämda NE, som var på träningsläger i Varberg med sin thaiboxningsklubb ifrån Brandbergen. Av bilderna att döma som går att finna på deras facebook-sida så förekommer han relativt sällan på bilderna och verkar inte vara en "del i gänget".

Liksom många andra som lever i en ofrivillig isolation så känner han säkerligen ett förakt mot andra människor och de periferala aspekterna av isoleringen leder ofta till ångest och depression.

Eftersom att det var ett träningsläger med en thaiboxningsklubb så tror jag inte att det var droger inblandade, iaf inte tyngre, möjligtvis cannabis. Troligtvis så har han tillsammans med andra ur klubben druckit alkohol under natten, och det är även mycket möjligt att gm har varit uppe utan att sova.

Jag får en känsla av att denna person har varit mer eller mindre utfryst i varierande grad under olika delar av sitt liv, som t.ex mobbning. Tror även att så är fallet i klubben.

Något har fått honom att ta det sista steget mot självmord, som i detta fall är "suicide by cop".

Och nu till det han enligt vittnen ska ha ropat:

Tidigare i pressen talades det om att han hade ropat "-jag har empati" och senare nämdes "-jag har hepatit". Jag tror på det sistnämda, för att jag vet att många i "liknande" situationer" eller när dom t.ex ska bli frihetsberövade under mer eller mindre våldsamma omständigheter skriker saker som "jag har aids", "jag har kanyler" etc. för att poliserna ska iaktta försiktighet och inte vara så våldsamma.

// Mr_wiseguy

Analys? Det var snarare en gissning. Och här är min:
Normal kille, men har under senaste månaderna drabbats av svåra psykotiska symtom. Det absolut vanligaste är att man får sk negativa symtom vilket innebär att man drar sig undan och sluter sig i sig själv. Han ser inte jättetränad ut, dessutom verkar han inte har tävlat. Därför tror jag att han är ny i klubben. Möjligen är det så att han helt plötsligt började träna kampsport, eftersom han börjat tro att fler och fler är ute efter honom. Anyway, klubben åkte på träningsläger, han hänger med. Fortfarande en väldigt egen grabb utan vidare kontakt med lagkamraterna, så han är mest ensam.

Kanske var det något som triggade psykosen i Varberg, som t ex droger, alkohol, bråk, ett "tecken" som han såg. Kanske var detta något som han förutbestämt att han skulle göra i just Varberg (t ex pga. uppmaningar av röster i huvudet: "Du måste döda någon i Varberg!").

EDIT:
Ber om ursäkt om det inte är rätt GM!
Senast redigerad av DannyButterman 2013-07-07 kl. 21:28.
Citera
2013-07-07, 21:23
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
möjligt att dom andra ser lite trashiga ut, men GM ser tämligen välartad ut.

Sant. Men är man skötsam och stabil så umgås man inte i de kretsarna.
Citera
2013-07-07, 21:23
Medlem
raizzorblades avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=3149239

LINKÖPING
Dubbelmordet:
Polisen ratar teori om 13-åring
Citera
2013-07-07, 21:24
Moderator
blomvattnares avatar
Tänk på regel 0.10 - personuppgifter ska maskas.

/Mod
Citera
2013-07-07, 21:25
Medlem
Jag är inte så insatt i kampsportlivet, men hur är det med medicinska kontroller inför tävlingar? Kontrollerar man ifall de tävlande har smittsamma blodsjukdomar som typ hepatit inför matcher?
Citera
2013-07-07, 21:25
Medlem
barnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raizzorblade
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=3149239

LINKÖPING
Dubbelmordet:
Polisen ratar teori om 13-åring

Polisen kan inte rata några teorier om Lkpg-mordet. Dessutom skulle den här killen vara runt 15/16 år 2004.
Citera
2013-07-07, 21:30
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Jag tittar på hela gänget inte bara en person. Man måste lägga pussel.

vadå gäng, det är en idrottsförening. de har inte "valt" sina klubbkamrater.
Citera
2013-07-07, 21:30
Bannlyst
GM verkar vara feg av sig - eller är det en slump att han mördar en 80-årig gammal dam och skadar en ung pojke samt en 50-årig gubbe..?
Citera
2013-07-07, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FonnieSaltloek
GM verkar vara feg av sig - eller är det en slump att han mördar en 80-årig gammal dam och skadar en ung pojke samt en 50-årig gubbe..?

Feg o feg. Han verkar batshit crazy...
Spelade antagligen ingen roll vem han snittade upp han flippade bara på de som råkade vara där
Citera
2013-07-07, 21:32
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Polisen kan inte rata några teorier om Lkpg-mordet. Dessutom skulle den här killen vara runt 15/16 år 2004.

Exakt. De har inte en susning, förutom vad FUL Jan Staaf hävdar att den döende kvinnan sa på mordplatsen innan hon kördes iväg med ambulans. Men vad jag vet vägrar polisen här i stan fortfarande att gå ut med dessa sista ord, så nä - det kan lika gärna vara den här killen. Skulle vara intressant att få bekräftad id på honom, kanske har han nån koppling hit till stan. Vore skönt att få ett avslut på dubbelmordet.
Citera
2013-07-07, 21:32
Medlem
Grandiosos avatar
Är det den långe killen i svart tröja som ler mot kameran som ska vara den misstänkte GM?

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1013785_559479400782810_568128318_n.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in