Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-07-07, 14:44
Medlem
videosvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mockspock
Så alla ska DNA-testas? Eller bedömer man vissa med blotta ögat? Vilka skall göra detta?

Det ska ju givetvis bedömas av folk som besitter den kunskapen.
Men du ser ju skillnad på en neger och en vit.
Citera
2013-07-07, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Ännu bättre, skicka dessa människor till de enligt dig välmående grannländerna då. I sverige har de inget att göra.
Det är precis det som görs. Hur många procent tror du kommer till Europa och om vi drar det ännu längre, till Sverige. Flyktingströmmarna och flyktinglägerna söder om Somalia är enorma. Miljontals människor bor där (i tält om de har tur). Och att "Svenskar" klagar på de få som kommer hit är bara absurt
Citera
2013-07-07, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySTruman
Hur många flyktingar tar vi emot från tex Kenya, Tanzania, Uganda och Sydafrika? Inte särskilt många. Somalia däremot är en annan fråga eftersom det i stort sett är en enda stor krigszon.
Somalias utrikesminister håller inte med och vill att alla somalier ska åka hem till Somalia:

http://www.nordfront.se/fritt-fram-for-somalier-att-atervanda-hem.smr
Citera
2013-07-07, 15:05
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Det är precis det som görs. Hur många procent tror du kommer till Europa och om vi drar det ännu längre, till Sverige. Flyktingströmmarna och flyktinglägerna söder om Somalia är enorma. Miljontals människor bor där (i tält om de har tur). Och att "Svenskar" klagar på de få som kommer hit är bara absurt
Afrika är en stor kontinent med många länder, vi har även asien med en hel del muslimska länder som har mer gemensamt med dessa flyktingar. Sverige och europa är det sista stället de ska till.
Citera
2013-07-07, 15:07
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Vilket fantastiskt parti ni verkar vara. Helt osjälviska osv. Ett mysterium att ni inte sitter i riksdagen redan och bestämmer. Eller varför inte över rollen som världspolis på samma gång, det skulle ni väl klara av?

Vilken kille! Nää, skitsamma vart dom försvinner, för när vi kommer till makten så kommer ju hela världen att darra å gå våra ärenden. Förmodligen så kommer Norge som ett exempel ta emot dom med öppna armar.

Vad menar du? De zigenarna har ju svenskt medborgarskap, skulle inte andra länder vilja ta emot dem då?
Citera
2013-07-07, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Somalias utrikesminister håller inte med och vill att alla somalier ska åka hem till Somalia:

http://www.nordfront.se/fritt-fram-for-somalier-att-atervanda-hem.smr

Att tro på något som står på nördfronts hemsida skulle jag aldrig göra. Men om jag trots allt utgår ifrån att det stämmer. Somalia har ingen regering (i dess rätta bemärkelse) och har därmed ingen utrikesminister att lita på. Lite som att lita på att Nordkorea bara har kärnkraft för energi. Nej, om Sverige vill minska på antalet flyktingar från Somalia så är det dags att fullt ut stödja AU (Afrikanska unionen) med både pengar och expertis. Det parti som tar upp det på sin agenda tänker jag rösta på.
Citera
2013-07-07, 15:13
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard-SvP
Vad menar du? De zigenarna har ju svenskt medborgarskap, skulle inte andra länder vilja ta emot dem då?

Kunde du verkligen inte få till det bättre?

Men jag förstår att du/ni inte har ett svar på det än. Om ni nu inte ska starta duschar osv, då vore ju erat problem löst, men riktigt så enkelt är det ju inte nuförtiden.

Men okej, de flyttar för att dom är svenskar ( inte etniskt, jag vet ), men vilket land tror du vill ha en massa gamla svenska zigenare släkter som funnits här sen 1500 1600 talet?
Citera
2013-07-07, 15:18
Medlem
Citat:
Att tro på något som står på nördfronts hemsida skulle jag aldrig göra. Men om jag trots allt utgår ifrån att det stämmer. Somalia har ingen regering (i dess rätta bemärkelse) och har därmed ingen utrikesminister att lita på. Lite som att lita på att Nordkorea bara har kärnkraft för energi. Nej, om Sverige vill minska på antalet flyktingar från Somalia så är det dags att fullt ut stödja AU (Afrikanska unionen) med både pengar och expertis. Det parti som tar upp det på sin agenda tänker jag rösta på.

http://www.svt.se/nyheter/varlden/somalier-i-sverige-valkomna-tillbaks

Du har ju källan precis under texten.
Citera
2013-07-07, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidGorilla
http://www.svt.se/nyheter/varlden/somalier-i-sverige-valkomna-tillbaks

Du har ju källan precis under texten.
Jag sa ju att jag utgick från att det som står är sant. Det står också i artikeln att det är tack vara AU som det är möjligt för Somalier att återvända. Så fortsatt arbetet med deras fredsbevarande styrkor där så kommer det att bli ordning med tiden. Synd bara att rasisterna inte har något tålamod, utbildning eller impulskontroll och skämmer ut Sverige så att man får skämmas för att vara svensk när man är ute och reser
Citera
2013-07-07, 15:44
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Jag sa ju att jag utgick från att det som står är sant. Det står också i artikeln att det är tack vara AU som det är möjligt för Somalier att återvända. Så fortsatt arbetet med deras fredsbevarande styrkor där så kommer det att bli ordning med tiden. Synd bara att rasisterna inte har något tålamod, utbildning eller impulskontroll och skämmer ut Sverige så att man får skämmas för att vara svensk när man är ute och reser
Det är väl inte så konstigt då denna solidaritet har lett till permanenta uppehållstillstånd och importerad kriminalitet.
Citera
2013-07-07, 15:56
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Kunde du verkligen inte få till det bättre?

Men jag förstår att du/ni inte har ett svar på det än. Om ni nu inte ska starta duschar osv, då vore ju erat problem löst, men riktigt så enkelt är det ju inte nuförtiden.

Men okej, de flyttar för att dom är svenskar ( inte etniskt, jag vet ), men vilket land tror du vill ha en massa gamla svenska zigenare släkter som funnits här sen 1500 1600 talet?

Vad menar du nu? Skulle andra länder bry sig mer om den etniska härkomten än om att de har ett svenskt pass? Nämn ett land som skulle säga nej pg det. De skulle ju vara rasister i så fall!
Citera
2013-07-07, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Det är väl inte så konstigt då denna solidaritet har lett till permanenta uppehållstillstånd och importerad kriminalitet.

Problemen med ökad kriminalitet hos de marginalisade i Sverige kan lösas på många andra sätt. Tex så kan Polisen få ökade befogenheter och lagstiftning kring hemlig övervakning kan ändras. Att skylla på att invandrare är mer kriminella än andra visar bara på en oförmåga att läsa kriminalstatistik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in