2013-07-07, 12:29
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadeq
Killen heter P*ntus Ande*sen och har inga vidare kopplingar med det här WT nazi packet. Har känt han och storebrodern sen många år tillbaka. Sluta posta bilden på killen tack.
Har du kontakt med P*ntus idag? Skulle vara guld värt att veta ifall han vet mer om TB och hennes förehavanden under den natten.
Citera
2013-07-07, 12:30
Medlem
Båda de anhållna är anhållna för skyddande av brottsling, pekar ju rätt mycket mot AJ, kan jag tycka, kan vara någon annan också för den delen. Bara hoppas att någon av dem "sjunger ut" så I*a kan hittas!
Citera
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad är det för WT-gäng som håller en kvinnomördare om ryggen?

Låg IQ, brist på förtroende för samhället, förmodligen pillade på av någon vuxen släkting som barn... osv....

.
Citera
Medlem
Någon som har bilder / facebook till dom inblandade? Letat på massa sidor men hittar inget..
Citera
2013-07-07, 12:31
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Är det fler än jag som får uppfattningen, efter att ha läst det han berättat för aftonbladet, att IF var ensam kvar i lägenheten när han lämnade?

I så fall krockar det ju med historien som han dragit för advokaten som advokaten dragit för pressen att det fanns "flera personer kvar i lägenheten när AJ lämnade". Om vi leker med tanken på att det var fler personer kvar, hur kommer det sig då att AJ inte nämner detta i intervjun med aftonbladet, kanske kan peka ut några personer eller ge beskrivningar hur personerna ser ut?

Har man ingen bakgrundsfakta så hade jag tolkat det som att hon var ensam i lägenheten efter att han gick. Men om man läser texten så säger han faktiskt inte varken det ena eller andra.

Som någon sa tidigt i tråden, kriminella försöker oftast att använda sig av en lögn som är så nära sanningen som möjligt för att man inte ska glömma bort sig. Det är då riskfyllt att ge konkreta uppgifter om de här påstådda personerna som ska ha varit kvar i lägenheten.

Det kan ju givetvis ha varit fler personer kvar i lägenheten, men jag tvivlar starkt på det. Hade det varit någon form av fest, så borde detta uppmärksammats av både BOs pappa och hennes ex som ringde senare på kvällen.
Citera
2013-07-07, 12:34
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacekid
Någon som har bilder / facebook till dom inblandade? Letat på massa sidor men hittar inget..
Här finns några!
https://www.flashback.org/sp44135442
Citera
2013-07-07, 12:37
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Eller inte röja, vilka han dragit in, och pratat om för polisen Det blev ju en del husrannsakningar och 2 stycken anhållna i samband med att han släpptes
Äntligen någon som har förstått hur det ligger till. Han har givetvis golat på allt och alla för att släppas fri.
Citera
2013-07-07, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag kände också att det är något fel med att den killen skall in hela tiden. Känns som om man vill lasta saker på honom för att sprida dimridåer.

Vet du om han var i lägenheten den natten?

Har tyvärr ingen vidare info om detta tyvärr. Vet däremot att P*ntus är en fin kille som aldrig skulle göra någon illa, detsamma gäller storebrodern.
Citera
2013-07-07, 12:44
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubiken
Det är knappast sannolikt att de kommer att hitta Ida på berget. Nog för att dessa killar inte är några yrkesmördare direkt och Hunneberg må vara en stor plats. Men den är ändå väldigt begränsad till ytan.
Så varför skulle de bränna ut bilen i närheten av dumpningsplatsen av BOs lik?

Det känns som en uppenbar "undan manöver" för att köpa sig extra tid och spåren dit upp verkar medvetet planterade för just detta ändamål. Missing People kommer inte att hitta ett skit där

Ja, kroppen har förmodligen dumpats på ett annat ställen än där bilen hittades utbränd. Platsen där bilen står är sannolikt en "knutpunkt" för att själv ta sig vidare hem, alternativt bli upplockad på. Jag undrar som jag gjort innan om kroppen ligger på en arbetsplats eller verkstads - industriområde? Det borde gå att kartlägga arbetsplatser som inblandade haft att göra med eller har tillträde till.
Citera
2013-07-07, 12:44
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadeq
Har tyvärr ingen vidare info om detta tyvärr. Vet däremot att P*ntus är en fin kille som aldrig skulle göra någon illa, detsamma gäller storebrodern.

Brukar alltid låta så. Nu är den "fina killen" indragen i en mordutredning. Roligt att ha det på sitt CV. Det kanske ändrar perspektiven något, även för dig?

.
Citera
2013-07-07, 12:45
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Ja, kroppen har förmodligen dumpats på ett annat ställen än där bilen hittades utbränd. Platsen där bilen står är sannolikt en "knutpunkt" för att själv ta sig vidare hem, alternativt bli upplockad på. Jag undrar som jag gjort innan om kroppen ligger på en arbetsplats eller verkstads - industriområde? Det borde gå att kartlägga arbetsplatser som inblandade haft att göra med eller har tillträde till.

Återstår att se under dagen. Det är inte genier vi talar om nu.

.
Citera
2013-07-07, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Här finns några!
https://www.flashback.org/sp44135442

Fanns ingen facebookanvändare kvar tyvärr.. Det finns inga bilder på dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in