Citat:
Ursprungligen postat av
SparkMan
Är det fler än jag som får uppfattningen, efter att ha läst det han berättat för aftonbladet, att IF var ensam kvar i lägenheten när han lämnade?
I så fall krockar det ju med historien som han dragit för advokaten som advokaten dragit för pressen att det fanns "flera personer kvar i lägenheten när AJ lämnade". Om vi leker med tanken på att det var fler personer kvar, hur kommer det sig då att AJ inte nämner detta i intervjun med aftonbladet, kanske kan peka ut några personer eller ge beskrivningar hur personerna ser ut?
Har man ingen bakgrundsfakta så hade jag tolkat det som att hon var ensam i lägenheten efter att han gick. Men om man läser texten så säger han faktiskt inte varken det ena eller andra.
Som någon sa tidigt i tråden, kriminella försöker oftast att använda sig av en lögn som är så nära sanningen som möjligt för att man inte ska glömma bort sig. Det är då riskfyllt att ge konkreta uppgifter om de här påstådda personerna som ska ha varit kvar i lägenheten.
Det kan ju givetvis ha varit fler personer kvar i lägenheten, men jag tvivlar starkt på det. Hade det varit någon form av fest, så borde detta uppmärksammats av både BOs pappa och hennes ex som ringde senare på kvällen.