2013-07-07, 01:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Länka gärna källa/or. För jag antar att du läst det på nätet?
Källan här är t f chef på krim
Räcker inte det så räcker ingen källa.

Jag visade ETT exempel, med källa.
Citera
2013-07-07, 01:22
Medlem
Nicitas avatar
Mycket jidder utan substans idag. Upprepningar av frågor, samma gamla vanliga länkar. Lite nya medlemmar med "Ny,Oväntad" information. *Gäsp... Finns det verkligen ingen relevant information om den nyligen häktade mannen http://www.expressen.se/gt/haktad-man-kopplas-ihop-med-36-aringen/??
Flashback brukar vara bättre än såhär. Har förövarna lyckats måntro? Skapat en återvändsgränd? I would hope not...
Senast redigerad av Nicita 2013-07-07 kl. 01:53. Anledning: Rubriken i artikeln säger,"Häktad". Han verkar dock vara anhållen, om man läser vidare...
Citera
2013-07-07, 01:28
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Länka gärna källa/or. För jag antar att du läst det på nätet?

Alltså läs lagen om husrannsakan så blir det mer uppenbart.
Nej, misstanke räcker och i nödfall tas beslut av enbart en polis annars åklagare eller förundersökningsledare. Så vet man inte simpla saker som en husrannsakan så bör man inte ifrågasätta det hela. När den genomförs är det bara att va tyst och låta polisen göra sitt jobb för man har ingenting att säga till om där. Är det något som är oklart?

Regler om hur en husrannsakan får gå till finns i bl.a. i polislagen och rättegångsbalken.
Citera
2013-07-07, 01:31
Medlem
Greger65s avatar
En sista fråga/fundering innan jag checkar ut....hur kan det bli så stor ålderskillnad mellan AB's uppgift om nuvarande anhållna och denna tråds uppgift? Har nog aldrig varit med om att det har skilt 6 år i beskrivning av AB tidigare... Är det verkligen 100% att det är denna F.H som är anhållen?
Citera
2013-07-07, 01:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snokeri
Nån nämde syra... Då började jag tänka: serverad i restaurangen? (någon jobbade väl i en restaurang eller gatukök?) Hundmat? (någon hade hund) Nån kan ha tillgång till brännugn? (sundsvallsfallet 1980) Tänker lite out of the box här nu med min rassehjärna och låga iq.
Vad har syra med nåt av det där att göra.
Att nån ätit upp henne är inte speciellt troligt då kött helst ska hänga ett tag innan man äter det.
Syra så försvinner man, går upp i rök ordagrant...
Citera
2013-07-07, 01:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Greger65
En sista fråga/fundering innan jag checkar ut....hur kan det bli så stor ålderskillnad mellan AB's uppgift om nuvarande anhållna och denna tråds uppgift? Har nog aldrig varit med om att det har skilt 6 år i beskrivning av AB tidigare... Är det verkligen 100% att det är denna F.H som är anhållen?
Nej det är inte 100 i tråden..
Citera
2013-07-07, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greger65

Här är det väl egentligen inget som är hundra..bara på spekulations nivåer...just nu är det nog ingen som vet vad man ska tro om nåt var om gm eller platser eller nåt..bara en enda röra allting..
Citera
2013-07-07, 01:37
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Här är det väl egentligen inget som är hundra..bara på spekulations nivåer...just nu är det nog ingen som vet vad man ska tro om nåt var om gm eller platser eller nåt..bara en enda röra allting..

Precis vad jag tycker.Rörigt..menade såklart inte 100 heller..klumpigt skrivet.
Citera
2013-07-07, 01:38
Medlem
Något mer än spekulationer om anhållen person?

Hur många husrannsakningar var det som gjordes och finns det några bekräftade adresser mer än till D.B?

Vad jag har förstått så är det starkaste kortet denna F.H. Men visst var det ett besök på en adress i Thn som ledde till anhållande?

F.H är skriven på adress i Grästorp enligt facebook och ratsit. Någon som har koll på om det är där han bor heltid?

Eller har jag helt enkelt missat något i tråden?

Edit. Kom på mig själv skriva häktad istället för anhållen. Jag har, som många andra, läst lite för många sidor nu..
Senast redigerad av owesome 2013-07-07 kl. 01:41.
Citera
2013-07-07, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
En liten fågel har viskat att det har florerat rykte kring FH om att han inte ska ha varit snäll mot kvinnor, tydligen en riktigt läskig typ.
Uppenbarligen en springpojke/slav åt andra och bara tuff mot andra.

Förr eller senare måste vi ju få reda på om det är han som häktats.
Det är väl ingen som häktats än? Då skulle det varit ett stort genombrott.

Är inte FH lite av en fegis? Eller ganska mycket?
Citera
2013-07-07, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Inget som framkommit här vad jag vet, men antagligen i*as blod eftersom det är hon dom letar efter i skogen

Läste i aftonblaskan att I*a´s pappa sagt att dottern är blödarsjuk så då borde hon finnas med någonstans och utan medicin kan hon förblöda rätt snabbt.
Citera
2013-07-07, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Läste i aftonblaskan att I*a´s pappa sagt att dottern är blödarsjuk så då borde hon finnas med någonstans och utan medicin kan hon förblöda rätt snabbt.

Ja det har hon förvisso men hon blöder inte mer för det däremot stoppar det inte pga av att blodet inte koagulerar..men finnes naturligtvis medicin för detta..däremot ingen påverkan i högre grad om ett mord inträffat..då skulle personen ifråga dött ändå..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in